حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

اپل از اینتل جدا خواهد شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – شرکت اپل در کنفرانس WWDC 2020 اعلام کرد که از این پس با تراشه های اختصاصی خود با نام اپل سیلیکون در محصولات مک وارد عرصه رقابت خواهد شد. 

کمپانی اپل بعد از ۱۵ سال تراشه‌های مبتنی بر ARM را در کامپیوترهایش جایگزین پردازنده های اینتل کرد. تیم کوک خاطر نشان کرد که با این جایگزینی مصرف انرژی را در محصولات کامپیوتری خود تا سطح چشم‌گیری کاهش خواهد داد. پردازنده جدید برای کامپیوترهای مک سفارشی‌سازی شده و پیش‌بینی می‌شود عملکرد بهبود‌یافته‌ای را از خود نشان دهد. نخستین مک های مجهز به پردازنده اپل سیلیکون تا پایان امسال معرفی خواهند شد. 

پیش بینی می‌شود انتقال کامل به این پلتفرم ۲ سال زمان ببرد. یکی از مهم ترین مزیت‌های این جابه‌جایی، اضافه شدن اپل‌های نیتیو به آیپد و iOS روی سیستم عامل macOS است. 

این شرکت اپ‌های خود را برای پشتیبانی از پردازنده‌های جدید در macOS Big Sur به رورزسانی می‌کند و امیدوار است توسعه‌دهندگان نیز اپ‌هایشان را بر این مبنا بهینه‌سازی کنند. «Craig Federighi»، معاون مهندسی نرم افزار وعده داد که توسعه دهندگان تنها در چند روز اپ‌هایشان را بر اساس چیپ های جدید بهینه سازی خواهند کرد.

این شرکت برای تشویق توسعه دهندگان به اینکار اسناد راهنما و کدهای نمونه را در اختیار آنها قرار خواهد داد. این افراد همچنین امکان دسترسی به کیت «Developer Transition» را دارند که شامل اپل تی‌وی با ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت SSD را دارند.

حتی در صورتی که توسعه دهندگان زحمت اینکار را به خود ندهند، «روزتا ۲» در macOS Big Sur به صورت خودکار اپ‌های فعلی را حین نصب بر اساس معماری جدید ترجمه خواهد کرد. اپل برای اجرای نسخه‌های مختلف لینوکس در مک‌های جدید هم از مجازی سازی استفاده خواهد کرد.

 پردازنده ARM استفاده شده در مک های جدید، کارایی بسیار زیادی دارد به طوری که اپل برای به رخ کشیدن آن، یک فایل PSD ۵ گیگابایتی را بدون هیچ مشکلی در این رونمایی روی این پردازنده به اجرا درآورد. لاز به ذکر است که مایکروسافت در حال آپدیت بسته آفیس برای پردازنده ARM مک است و برنامه ورد و اکسل در قالب پلتفرم نیتیو هم اکنون در دسترس این زیرساخت قرار دارد. 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع