اپل tvOS 14 را معرفی کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – اپل در جریان کنفرانس 2020 WWDC  از سیستم عامل جدید برای تلوزیون‌های خود رونمایی کرد. tvOS 14 سیستم عامل جدید تلویزویون‌های اپل خواهد بود که با ویژگی‌های جذاب جدید خود کاربران این پلتفرم از اول را بسیار شگفت‌زده خواهد کرد.

حالت تصویر در تصویر یکی از آپدیت‌های این سیستم‌عامل محصوب می‌شود که در گذشته در پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب شاهد آن بودیم که کاربر در هین اجرای یک ویدئو می توانست اپلیکیشن دیگیری را باز کند و در آن به فعالیت بپردازد بدون این که خللی در اجرای اپلیکیشن ایجاد شود.

همچنین اپل تی وی با دیوایس‌های تحت پشتیبانی HomeKit هم سازگاری دارد. بنابراین اگر آیفون منزلتان به اینترنت اشیاء متصل باشد، می‌توانید در حین کار با اپل تی وی تصویر شخصی که پشت درب خانه‌تان ایستاده و احتمالا زنگ را زده را هم تماشا کنید.

اما tvOS 14 امکان جابجایی بین حساب‌های کاربری مختلف در خانه را ساده تر کرده و این یعنی هر فرد در خانه تلویزیون شخصی سازی شده‌ای برای خودش خواهد داشت که اطلاعاتش روی آن ذخیره شده و امکانات ویژه‌ای برایش فراهم می‌کند.

ضمنا پشتیبانی از AirPlay هم ارتقاء پیدا کرده. با tvOS 14، از این به بعد قادرید که ویدیوهایی با کیفیت 4K را مستقیما از آیفون روی اپل تی وی استریم کنید، طوری که کوچک‌ترین افت کیفیت را شاهد نباشید.

ایکس باکس اپل

مهم‌ترین تغییر این سیستم‌عامل برای گیمر‌ها بوده. از این پس می‌توان بازی‌های پلتفرم اپل را به کمک دسته‌های بازی Elite 2 و Adaptive Controller که قبلا در ایکس‌باکس شاهد حضور آن بودیم بازی کرد و از آنها لذت برد.

اما HomeKit اپل هم از این به‌روزرسانی بی‌نصیب نمانده. در tvOS 14 اینترنت اشیاء نقش برجسته‌تری پیدا کرده و از طریق اپلیکیشن جدید Home می‌توانید رنگ چراغ‌های هوشمند منزلتان را تغییر دهید. همچنین Control Center هم ارتقاء یافته تا بتوانید یک سری دیوایس‌های اینترنت اشیای منزلتان را مستقیما از همین بخش فعال و کنترل کنید و نیازی به باز کردن منوهای مجزا نداشته باشید.

tvOS 14 به رسم همیشگی اپل، همراه با آی او اس و سایر آپدیت‌های نرم‌افزاری این شرکت احتمالا اواخر تابستان یا اوایل پاییز امسال از راه می‌رسد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع