حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

اضافه شدن قابلیت راستی‌آزمایی گوگل در جستجوی تصاویر

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

پیش از این کلیه کاربران در گوگل می‌توانستند قابلیت راستی‌آزمایی را تنها در جستجوهای عادی و یوتیوب انجام دهند. اکنون این راستی‌آزمایی به جستجوی تصاویر نیز اضافه شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، کاربران برای تشخیص جعلی بودن تصویر روی آن کلیک می کنند سپس توضیح کوتاهی از منبع عکس نمایش داده می‌شود که نشان می‌دهد این تصویر جعلی است. همچنین قابلیت راستی‌آزمایی، لینکی را در اختیار کاربران قرار می دهد تا جعلی بودن عکس را نیز ثابت کند. بدین ترتیب کاربران می توانند پیش از به اشتراک گذاشتن عکس از جعلی بودن آن اطلاع پیدا کنند‌‌.

روش ClaimReview در قابلیت راستی آزمایی گوگل، در یوتیوب نیز وجود دارد. در این روش از منابع مستقل و معتبر مانند PolitiFact استفاده شده است. گوگل اعلام کرده است که برچسب گذاری تصاویر ربطی به رتبه بندی آن ندارد و تنها به کاربران کمک می کند تا قابل اعتمادترین تصویر را جستجو کنند. گوگل مدعی شده است که برای ترغیب سازمان ها برای استفاده از این قابلیت شش و نیم میلیون دلار بودجه از اوایل سال جاری تاکنون مورد استفاده قرار گرفته است. این قابلیت گوگل می‌تواند در زمان کنونی که تنها چند ماه تا انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا مانده است، نگرانی‌ها در مورد استفاده از تصاویر ساختگی و تاثیر آن در اطلاعات غلط و رای مردم را کاهش دهد.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید. نوشته %%POSTLINK%% اولین بار در %%BLOGLINK%% پدیدار شد.

منبع خبر اضافه شدن قابلیت راستی‌آزمایی گوگل در جستجوی تصاویر پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا