لغو مجدد ماهواره‌ های استارلینک توسط اسپیس ایکس

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

پرتاب ماهواره استارلینک برای دومین بار نیز بدون دلیل لغو شد! به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس به نقل از سرویس اخبار نجوم پایگاه خبری تکنا، این تغییر برنامه به دلیل شرایط آب و هوایی نبوده است، شرکت اسپیس ایکس در توییتی اعلام کرد: قرار بود دسته‌ای دیگر از ماهواره های ارایه اینترنت «استارلینک»  به همراه دو ماهواره «بلک اسکای» سوار بر راکت «فالکون ۹» ساعت۱۶  , ۱۸ دقیقه عصر جمعه به وقت منطقه زمانی شرقی از مرکز فضایی کندی در فلوریدای آمریکا پرتاب شوند که این ماموریت به دلیل نیاز به زمان برای بررسی‌ بیشتر راکت فالکون ۹ لغو شد. هنوز تاریخ جدیدی برای پرتاب این ماهواره ها معین نشده است.

 این پرتاب ابتدا قرار بود در پنج شنبه گذشته انجام شود که شرکت اسپیس ایکس بدون ارایه دلیل آن را به روز جمعه موکول و پرتاب عصر جمعه را نیز لغو کرد.

قرار بود راکت فالکون ۹ از مجموعه پرتاب ۳۹A در مرکز فضایی کندی به همراه ۵۷ ماهواره ارتباطاتی استارلینک برای شرکت اسپیس ایکس و دو ماهواره کوچک رصد زمین برای شرکت «بلک اسکای گلوبال» مستقر در سیاتل پرتاب شود.

نهمین مورد پرتاب استارلینک‌ها حدود ۱۰ روز پیش صورت گرفت. پرتاب استارلینک‌ها بسیار سریع انجام می‌شود و فالکون ۹ ظرف ۱۵ دقیقه آن‌ها را برای قرارگیری در مدار در فضا رها می‌کند.  شرکت اسپیس ایکس در نهایت قصد دارد هزاران ماهواره استارلینک را به فضا ارسال کند.

 


پایگاه اخبار فناوری تکنا

جهت دسترسی به دیگر خبرها به صفحه اخبار علمی مراجعه کنید.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید. نوشته %%POSTLINK%% اولین بار در %%BLOGLINK%% پدیدار شد.

منبع خبر لغو مجدد ماهواره‌ های استارلینک توسط اسپیس ایکس پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا