گردنبند ناسا برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – ناسا به وسیله پرینترهای سه بعدی، گردنبندی ساخته است که به شما یادآوری می‌کند که نباید به صورت خود دست بزنید. این سازمان ساختارهای منبع باز این گردنبند را اخیرا منتشر کرده است. 

همه ما بارها و بارها شنیده‌ایم که برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا نباید به صورت خود دست بزنیم؛ اما باز هم گاهی‌اوقات این موضوع را فراموش می‌کنیم. 

سه مهندس در آزمایشگاه Jet Propulsion گردنبندی به نام ‌Pulse ساخته‌اند تا به شما یادآوری کند ک نباید به صورت خود دست بزنید. این گردنبند یک سنسور مجاورت با محدوده ۱۲ اینچ و یک موتور لرزشی دارد که زمانی که دستتان را به سمت صورت خود ببرید شروع به لرزش می‌کند. 

ناسا می‌گوید که هدف ما از ساخت این گردنبند، جلوگیری از ابتلا افراد به ویروس کرونا بوده است؛ زیرا اگر افراد یک سطح آلوده را با دست‌های خود لمس کنند و بعد دست خود را به بینی، دهان، چشم و گوش‌های خود بزنند به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند. 

شما می‌توانید لیست ابزار و مواد لازم برای پرینت این گردنبند و روش ساخت آن را به صورت رایگان از این لینک دانلود کنید. ناسا می‌گوید این گردنبند را به‌گونه‌ای طراحی کرده است که مقرون به صرفه و قابل استفاده برای بسیاری از افراد باشد.  همچنین ناسا تاکید می‌کند که این گردنبند جایگزینی برای ماسک و دیگر ابزارهای محافظت از کرونا نیست و باید به همراه آن‌ها استفاده شود. 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع