فروشگاه های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیکی ملزم به اعلام قیمت به روز شدند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

در اطلاعیه جدید مرکز توسعه تجارت الکترونیکی آمده است که کلیه فروشگاههای اینترنتی دارای ای نماد موظف هستند قیمت و موجودی کالا را به روز اعلام کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، نوسان قیمت ارز باعث شده است که بسیاری از فروشگاه های اینترنتی به بهانه های مختلف کالای خریداری شده را ارسال نکنند و یا به دلیل نوسان قیمت فروش انجام ندهند. این مسئله باعث شده است که مرکز توسعه تجارت الکترونیکی طی اعلامیه ای از تمامی فروشگاه های دارای نماد اعتماد الکترونیکی بخواهد تا قیمت ها را به صورت بروز در فروشگاه خود نمایش دهند.

در این اطلاعیه آمده است طبق ماده ۳۳ فصل اول از بخش سوم قانون تجارت الکترونیکی کلیه فروشندگان کالاها موظفند تا اطلاعات مربوط به کالا و یا خدمات را بطور دقیق به مصرف‌کنندگان اعلام کنند و آنها نیز در مورد خرید یا قبول شرایط قبل از آن تصمیم گیری کنند. این مرکز اعلام کرد که این اطلاعات شامل هزینه های خرید کالا و یا خدمات، میزان مالیات، هزینه حمل و یا هزینه های مشابه ای است که مشتری باید پرداخت کند.

بدین ترتیب دیگر فروشگاه های آنلاین نمی توانند هزینه ارسال کالا را با توجه به مقصد تغییر دهند و باید قیمت تمامی کالاهای در حال فروش به روز نمایش داده شود. هرچند که این فروشندگان می توانند به دلیل نوسانات ارز در سایت خود اعلام کنند که خریدار پیش از ثبت سفارش با آنها تماس بگیرد. اما همچنان عدم موجودی کالا باید در سایت اعلام شود. اگر فروشگاهی کالایی را موجود نداشته باشد باید عدم موجودی را نمایش دهد. بدین ترتیب هیچ کسب و کاری اجازه ندارد تا پس از اقدام خریدار برای خرید کالا این موضوع را به وی اعلام کند. کلیه کاربران می‌توانند در صورت مشاهده تخلف از چنین سایت هایی شکایت خود را در این مورد ثبت کنند.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید. نوشته %%POSTLINK%% اولین بار در %%BLOGLINK%% پدیدار شد.

منبع خبر فروشگاه های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیکی ملزم به اعلام قیمت به روز شدند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا