حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

دوربین ‌16 مگاپیکسلی برای پردازنده‌‌های فناوری پوشیدنی اسنپ دراگون

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،
کمپانی کوالکام نسل جدید تراشه‌های اسنپ دراگون پوشیدنی خود با قابلیت پشتیبانی از دوربین‌های 16 مگا پیکسلی را به بازار عرضه کرد.
 
به گزارش تک تایمز و به نقل از  engadget، دو سال از عرضه پردازنده اسنپ دراگون ور 3100 می‌گذرد ولی از آن زمان تاکنون تحول و پیشرفت چندانی درزمینهٔ فناوری‌های پوشیدنی دیده نشده است. کمپانی‌ها همچنان به استفاده از نسخه‌های فعلی سیستم‌عامل‌ها برای پوشیدنی‌ها ادامه دانند اما اپل در طی هفته گذشته از نسخه جدید watchOS رونمایی کرد.
 
بااین‌حال کوالکام برخلاف کاهش علاقه کمپانی‌های نام‌آشنا به فناوری‌های پوشیدنی همچنان روی این صنعت سرمایه‌گذاری می‌کند و امروز به رونمایی از دو پردازنده برای دستگاه‌های پوشیدنی پرداخت. این دو پردازنده که با نام‌های اسنپ دراگون 1400 و 4100+ شناخته می‌شوند سرعت بسیار بالاتری دارند و عمر باتری آن‌ها نیز بیشتر است.
 
علاوه بر این عملکرد تراشه 4100+  نسبت به نسخه قبلی خود 85 درصد بهتر شده است و اگرچه معماری ساخت آن بر پایه big.LITTLE پی‌ریزی شده است اما به‌جای فرایند 12 نانومتری از 28 نانومتری استفاده می‌کند. همچنین از هسته‌های Cortex-A53 استفاده می‌کند و سرعتش 1.7 گیگاهرتز بیشتر شده است.
 
 
 
علاوه بر این اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که به دوربین‌های با کیفیت علاقه دارید جالب است بدانید که ور 1400 به دلیل بهره‌مندی از ISP دوگانه از دوربین‌های با کیفیت 16 مگا پیکسلی پشتیبانی می‌کند. همچنین ور 4100+ با پردازنده جانبی ویژه‌ای عرضه شده است که برای قابلیت‌های همیشه روشن بودن ساعت هوشمند به کار می‌رود.
 
این واحد پردازشی می‌تواند قابلیت‌هایی نظیر ضربان قلب، ردیاب خواب، گام شمار، زنگ هشدار، تایمرها و بازخوردهای لمسی را پردازش کند. علاوه بر این کوالکام علاوه بر پردازش 12 نانومتری جدید برای کاهش مصرف باتری از قابلیت‌هایی نظیر ردیابی موقعیت مکانی کم‌مصرف و معماری پیشرفته بلوتوث 5.0 استفاده می‌کند.
 
هنوز مشخص نیست که چه دستگاه‌هایی از این پردازنده استفاده می‌کنند اما می‌توان حدش زد که عرضه پردازنده‌هایی ازاین‌دست از کمپانی‌های بزرگی نظیر کوالکام موجب پیشرفت بسیار زیاد فناوری‌های پوشیدنی خواهد شد.
  بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع