رندرهای گوشی گوگل پیکسل ۵ ۵G ارائه شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

رندرهای نمونه اولیه گوگل پیکسل ۵ ۵G XL طراحی زیبایی دارد که حول محور ماژول دوربین غیرمعمول شکل در پنل پشتی قرار گرفته است. اما اکنون تصاویر جدیدتری وجود دارد که به نظر می‌رسد این شرکت از آن زمان تاکنون این طرح را برای دستگاه معمولی‌تری لغو کرده است.

آیا می‌توان به منبع رندرهای پیکسل ۵ اعتماد کرد؟

افشاگری به نام دیوید کوالسکی (David Kowalski) در حال حاضر سابقه اثبات نشده زیادی در زمینه افشای اطلاعات در اختیار ندارد، اما در اوایل ماه مه این افشاگر رندرهای مبتنی بر تصاویر CAD را از گلکسی نوت ۲۰ سامسونگ منتشر کرد که تاکنون به نظر می‌رسد اکثراً دقیق بوده‌اند.

با این وجود اطلاعات در افشاگری وی ممکن است نادرست باشد. این همچنین در مورد آخرین افشاگری وی که درباره گوگل پیکسل ۵ بود نیز صدق می‌کند، اما به گفته استیو همسترفر (Steve Hemmerstoffer) شک‌برانگیز است. این ممکن است به این دلیل باشد که خود شرکت گوگل هنوز طراحی را نهایی نکرده است و دستگاه ارائه شده ممکن است نمونه اولیه دستگاه دیگری باشد.

گوشی گوگل پیکسل ۵ ممکن است شبیه به گوگل پیکسل ۴a XL لغو شده باشد

با وجود شباهت غیرقابل انکار با گوگل پیکسل ۴a XL لغو شده، رندرهایی که هم در بالا و هم در زیر قابل مشاهده هستند، ظاهراً پرچمدار گوگل پیکسل ۵ را به طور کامل به نمایش می‌گذارند. ابعاد بزرگترین بخشی است که نشان می‌دهد این گوشی هوشمند همان گوشی میان‌رده کنسل شده کنونی نیست. در حالی که ابعاد گوگل پیکسل ۴a XL ظاهراً ۱۵۴٫۳ در ۷۳٫۹ در ۸٫۲ میلی‌متر است، در حالی که گوگل پیکسل ۵ به میزان قابل توجهی کوچکتر از آن با ابعاد ۱۴۴٫۶ در ۷۰٫۴ در ۸ میلی‌متر است.

این طراحی جمع و جور با حضور یک صفحه نمایش اولد ۵٫۸ اینچی احاطه شده توسط حاشیه‌های یکنواخت و یک حفره پانچ کوچک در بالای پنل گوشه سمت چپ ارائه می‌شود. در دوربین سلفی قابلیت‌هایی شامل تراشه رادار Project Soli و بازگشایی با چهره در گوشی هوشمند گوگل پیکسل ۴ قرار گرفته است.

در پشت پنل این تلفن هوشمند، طرحی بسیار آشنا دیده می‌شود که با حضور یک ماژول دوربین مربعی‌شکل مشخص شده است. دومی برخلاف ماژول های دوربین در تلفن‌های هوشمند رقیب، تغییر نکرده است و هنوز هم یک سیستم دوربین دوگانه ساده، یک فلاش LED و یک میکروفون در آن قرار دارد. ویژگی جالب دیگر اسکنر اثر انگشت نصب شده در پشت پنل است. اکثر دستگاه‌های پریمیوم این روزها به پیاده سازی این ویژگی در درون نمایشگر می‌بالند، اما به نظر می‌رسد گوگل از به کارگیری این نوع طراحی اجتناب کرده است.

تکمیل پکیج فیزیکی یک قاب آلومینیومی است که درگاه پورت از نوع USB-C و بلندگو در پایین آن قرار دارد و کلید صدا و پاور در سمت راست پنل قرار گرفته است. مانند سری قبلی پرچمداران پیکسل، جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری نیز وجود ندارد.

مشخصات گوگل پیکسل ۵، رونمایی، تاریخ انتشار، قیمت

تراشه‌ای که با این گوشی همراه می‌شود، یک تراشه کوالکام باشد. گوگل به طور معمول جدیدترین پیشنهاد سری بالا اسنپدراگون ۸۰۰ را انتخاب می‌کند اما طبق گزارش‌ها امسال تراشه اسنپدراگون ۷۶۵ یا اسنپدراگون ۷۶۸ را برای تضمین اتصال به شبکه اتصال ۵G در یک قیمت پایین‌تر انتخاب کرده است. این گوشی احتمالاً با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی غیر قابل ارتقا همراه می‌شود. ذخیره‌سازی بالاتر باید در زمان راه‌اندازی موجود باشد.

چون صحبت از عرضه به میان آمد، شایعه شده است که سری گوگل پیکسل ۵ در اواخر آبان یا آذر ماه (اکتبر یا نوامبر) پیش از عرضه چند هفته بعد به طور رسمی معرفی می‌شود. انتظار می‌رود این دستگاه‌ها با اندروید ۱۱ پیش‌فرض عرضه شوند. انتظار می‌رود سری گوگل پیکسل ۵ برای مدل استاندارد قیمتی بین ۶۹۹ تا ۷۹۹ دلار داشته باشد که با این قیمت رقیب اصلی آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مکس است. مدل XL احتمالاً قیمت ۱۰۰ دلار بالاتر نیز خواهد بود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع