شرکت ادغامی فیات کرایسلر و پژو سیتروئن، استلانتیس نامیده می‌شود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

به‌گفته‌ی مدیران خودروسازان فیات‌کرایسلر (FCA) و پژو سیتروئن (PSA)، پس از نهایی شدن روند ادغامی این دو غول خودروسازی جهان، نام شرکت جدید «Stellantis» خواهد بود. این نام از کلمه‌ی لاتین «stello» به‌معنای «درخشان شدن با ستاره‌ها» گرفته شده است.

ادغام پژو با فیات کرایسلر

انتخاب چنین نامی عجیب است، اما دو خودروساز اظهار داشتند «این آرایش جدید و جاه‌طلبانه برندهای خودروسازی یادشده و فرهنگ‌های قوی شرکتی آن‌ها که درکنار هم قرار گرفته‌اند، یکی از رهبران جدید صنعت خودروسازی را در دوره آینده حمل‌ونقل ایجاد می‌کند و درعین‌حال تمام ارزش اجزای تشکیل‌دهنده‌ی آن‌ها را حفظ می‌کند»، بنابراین در اصل ستارگان درکنار هم قرار گرفته و هم‌تراز شده‌اند.

در ادامه بخوانید:

در بیانیه این دو غول خودروسازی درباره نام جدید آمده است:

ریشه‌های لاتین به تاریخ غنی شرکت‌های بنیانگذار آن ادای احترام می‌کنند، درحالی‌که استفاده از آمیزه‌های نجوم برای این ادغام، روح واقعی خوش‌بینی، انرژی و تجدید حیات را به صنعت خودروسازی سوق می‌دهد.

فیات کرایسلر و پژو سیتروئن گفتند كه جستجوی نام جدید، اندكی پس از اعلام ادغام در سال گذشته آغاز شد و صرفاً در سطح این گروه خودروسازی برای توصیف نام تجاری شرکت استفاده خواهد شد. این موضوع خیلی تعجب‌آور نیست و همچنین خبری مبنی بر رونمایی از لوگوی Stellantis در آینده وجود ندارد.

دو گروه خودروسازی درباره‌ی ادغام حرف چندانی برای گفتن نداشتند، اما خاطرنشان كردند كه انتظار می‌رود این فرایند در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ تكمیل شود. البته این موارد هنوز هم آینده ادغام را تضمین نمی‌کند؛ زیرا این موضوع تحت شرایط خاصی از جمله تصویب توسط هر دو شرکت، جلب رضایت سهام‌داران شرکت‌ها در جلسات مجمع عمومی فوق‌العاده و سایر الزامات نظارتی به مرحله قانونی می‌رسد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر