شرکت TSMC از نیمه ماه می سفارش جدیدی از هوآوی قبول نکرده است

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

همراه اول

رسانه تک تایمز – بزرگ‌ترین تولید کننده تراشه در دنیا (شرکت TSMC) به صورت رسمی اعلام کرده است که از نیمه ماه می سفارش جدیدی از هوآوی دریافت نکرده است. 

در نیمه ماه می دولت آمریکا یک سال دیگر تحریم‌ها علیه هوآوی را تمدید کرد. همچنین قوانین جدیدی را وضع کرد که تولیدکنندگان تراشه باید از تکنولوژی آمریکا استفاده کنند تا بتوانند گواهی‌‌نامه دریافت کنند. در همین زمان، گزارشی منتشر شد که ادعا می‌کرد شرکت صنایع نیمه‌رسانای تایوان یا TSMC دیگر از شرکت بزرگ تکنولوژی هوآوی سفارش تولید تراشه قبول نمی‌کند. 

اکنون بعد از دو ماه، شرکت TSMC به‌صورت رسمی این موضوع را اعلام کرده است. شرکت TSMC بزرگ‌ترین تولیدکننده تراشه در تمام دنیا است و با شرکت‌های بزرگی مانند اپل، الکام، مدیاتک، هوآوی و… همکاری می‌کند. شرکت هوآوی در سال ۲۰۱۹، حدود ۲۳ درصد از درآمد این شرکت را تامین کرده است. 

با این وجود، مارک لیو، رئیس این شرکت در کنفرانس سرمایه‌گذاران که در ۱۶ جولای برگزار شد تایید کرد که آن‌ها طبق مقررات جدید آمریکا، از ۱۵‌ام ماه می تاکنون هیچ سفارشی از هوآوی دریافت نکرده‌اند. این شرکت تایوانی فرصت دارد که تا تاریخ ۱۴ سپتامبر، سفارشات قدیمی هوآوی که قبل از این قانون جدید بوده است را به هوآوی تحویل دهد. 

جالب اینجاست که TSMC هنوز هم برای فصل تابستان (از ماه جولای تا آخر سپتامبر) حدود ۱۱.۲ میلیارد دلار درآمد پیش بینی کرده است که ۲۰/۷ درصد بیشتر از سال گذشته است. علاوه بر این، شرکت هدف رشد درآمد خود را برای سال ۲۰۲۰ بیش از ۲۰ درصد افزایش داده است. 

افزایش تولید محصولات 5G و رایانه‌های با کارایی بالا به TSMC کمک کرده است تا با وجود از دست دادن یکی از بزرگترین مشتری‌های خود، باز هم آسیب زیادی نبیند و تاثیری روی عملکرد این شرکت ایجاد نشود. 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر