گرندپری فرمول یک مجارستان 2020؛ پیروزی آسان همیلتون

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

مرحله‌ی سوم رقابت‌های فرمول یک فصل ۲۰۲۰ طبق تقویم مسابقات در پیست هنگارورینگ در بوداپست مجارستان برگزار شد. در گرندپری مجارستان، قهرمانی این‌بار به تیم مرسدس AMG پتروناس و لوئیس همیلتون رسید و والتری بوتاس و مکس وشتاپن نیز در رده‌های دوم و سوم ایستادند. همیلتون با این پیروزی توانست فاصله‌ی خود را تا رکورد ۹۱ پیروزی مایکل شوماخر به عدد پنج کاهش دهد و علاوه‌بر‌آن، رکوردی عالی برای پیروزی در پیست هنگارورینگ بوداپست به‌جای بگذارد.

خودروی فرمول یک / formula 1 چارلز لکلرک از تیم فراری / ferrari در گرندپری مجارستان

مسابقه با شروع ضعیف بوتاس آغاز شد و در همان دورهای ابتدایی، رانندگان به‌سرعت لاستیک‌های خود را تعویض کردند تا جدول رقابت با تغییراتی همراه شود. درادامه، پیر گسلی به‌دلیل مشکل خودروش از ادامه مسابقه بازماند و کمی بعد نیز، جریمه‌ی زمانی پنج‌ثانیه‌ای به کیمی رایکونن و نیکلاس لطیفی تعلق گرفت.

 لنس استرول از تیم ریسینگ پوینت توانست جایگاه چهارم را کسب کند. سرجیو پرز نیز که تا اواسط مسابقه در رده‌های پایین قرار داشت، توانست بخت خود را برای کسب امتیاز افزایش دهد و به جمع دَه راننده‌ی برتر بپیوندد. سرانجام، همیلتون توانست برای هشتمین‌بار در گرندپری مجارستان پیروز شود تا به رکورد مایکل شوماخر برای هشت پیروزی در یک پیست برسد.

خودروی فرمول یک / formula 1 مکس وشتاپن از تیم ردبول / red bull در گرندپری مجارستان

در ادامه بخوانید:

بد‌ین‌ترتیب، لوئیس همیلتون با ثبت زمان ۱ ساعت و ۳۶ دقیقه و ۱۲/۴۷۳ ثانیه در گرندپری فرمول یک مجارستان ۲۰۲۰ اول و مکس وشتاپن با اختلاف ۸/۷۰۲ ثانیه دوم و والتری بوتاس نیز با ۹/۴۵۲ ثانیه اختلاف با پیشتاز مسابقه سوم شد. لنس استرول، الکس آلبون، سباستین فتل، سرجیو پرز، دنیل ریکیاردو، کوین مگنوسن و کارلوس ساینز هم در رده‌های چهارم تا دهم ایستادند. ناگفته نماند همیلتون به‌دلیل سریع‌ترین دور مسابقه نیز توانست یک امتیاز کسب کند.

هم‌اکنون در جدول رانندگان، لوئیس همیلتون و والتری بوتاس و مکس وشتاپن به‌ترتیب با ۶۳ و ۵۸ و ۳۳ امتیاز در رده‌های اول تا سوم قرار دارند. در جدول تیمی نیز، مرسدس‌ AMG پتروناس و ردبول و مک‌لارن به‌ترتیب با ۱۲۱ و ۵۵ و ۴۰ امتیاز در جایگاه‌های اول تا سوم قرار گرفته‌اند.

رتبه راننده امتیاز
۱ لوئیس همیلتون ۶۳
۲ والتری بوتاس  ۵۸
۳ مکس وشتاپن ۳۳
۴ لندو نوریس ۲۶
۵ الکس آلبون ۲۲
۶ سرجیو پرز ۲۲
۷ چارلز لکلرک ۱۸
۸ لنس استرول ۱۸
۹

کارلوس ساینز

۱۴
۱۰ سباستین فتل  ۹

مرحله‌ی چهارم فصل ۲۰۲۰ فرمول یک یکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ در انگلستان برگزار می‌شود. 

رتبه تیم امتیاز
۱ مرسدس AMG پتروناس ۱۲۱
۲ ردبول ۵۵
۳ مک‌لارن ۴۰
۴ ریسینگ پوینت ۴۰
۵ فراری ۲۷
۶ رنو ۱۲
۷ آلفاتاوری ۷
۸ آلفا رومئو ۲
۹ هاس ۲
۱۰ ویلیامز 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر