تصاویر لو رفته از ظاهر نسل سوم BMW X1

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

همراه اول

رسانه تک تایمز – BMW X1 کوچک و جمع‌وجور قرار است با موتور توربو شارژ 2 لیتری با 4 سیلندر و 8 دنده اتوماتیک به بازار آمریکا عرضه شود.

حدود یک سال پیش شرکت BMW خبر تولید نسل سوم SUV محبوب این شرکت یعنی BMW X1 را در رسانه‌های معتبر منتشر کرد. تصاویر منتشر شده از نسل جدید این خودرو نشان می‌دهد که تغییرات ظاهری که در آن ایجاد شده است چندان بزرگ و زیاد نیست و تنها تغییرات جزئی در نمای ظاهری این خودرو ایجاد شده است.

بر اساس آخرین تصاویر منتشر شده در فضای مجازی به نظر می‌رسد طراحی فضای داخلی آن بیشتر از نمای ظاهری خودروهای نسل سوم BMW X1 تغییرات داشته است. پیش از این در زمان رونمایی از نسل دوم خودروهای BMW X1 اعلام شده بود که شرکت BMW قصد دارد تغییرات عمده‌ای چه در نمای ظاهری و بیرونی خودرو و چه در طراحی داخلی آن ایجاد کند. با این وجود تصاویر منتشر شده گویای واقعیت دیگری است.

آنچه از طراحی جدید خودروهای نسل سوم BMW X1 در تصاویر منتشر شده مشخص است این است که در طراحی بدنه این خودروها تا حد زیادی از طراحی BMW 5 الهام گرفته شده است. چراغ‌های بکار رفته در جلو این خودرو از نوع LED است. جلو پنجره خودرو به صورت مشبک و با ابعاد بزرگ‌تری نسبت به قبل طراحی شده‌اند. هرچند پیش از این اعلام شده بود که احتمالاً برای خودروهای نسل سوم BMW X1 قرار است از جلو پنجره کوچک‌تری استفاده شود.

همچنین به نظر می‌رسد در طراحی این خودروها از طراحی ظاهری خودروهای BMW X3 و BMW X5 نیز الهام گرفته شده است. مثلاً در خودروهای نسل سوم BMW X1 از چرخ‌های 18 اینچی استفاده شده است. همان‌طور که در خودروهای X5 و X7 مشاهده می‌شود چراغ‌های عقب از LEDهای باریک تشکیل شده است و در این خودروها نیز طراحی چراغ‌های عقب توسط چراغ‌های LED نازک انجام شده است.

نکته‌ای که باید در این رابطه به آن اشاره کرد این است که هنوز مشخص نیست که ظاهر نسل جدید خودروهای BMW X1 به چه شکل و شمایلی قرار است تولید شود و بسیاری از جزئیات در رابطه با آن در حاله‌ای از ابهام است. اما می‌توان گفت که این SUV کوچک و جمع‌وجور قرار است با موتور توربو شارژ 2 لیتری با 4 سیلندر و 8 دنده اتوماتیک به بازار آمریکا عرضه شود. اطلاعات مربوط به مصرف این خودرو و موتور آن هنوز منتشر نشده است.


بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر