نسخه ۸۶ گوگل کروم داده کمتری مصرف خواهد کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

با توجه به اخبار منتشر شده، گوگل روی کم کردن مصرف داده توسط مرورگر کروم متمرکز شده است و می‌خواهد با بهبود در راه‌اندازی نسخه سبک این مرورگر، با تغییر ساختار و کم کردن و محدود کردن دانلود اطلاعات، داده‌های مصرفی در صفحات مختلف را به صورت چشم‌گیری کمتر کند.

براساس آخرین فعالیت‌های گوگل در این رابطه، این شرکت می‌خواهد با اجازه دادن به کاربر برای دانلود هر محتوا به صورت جداگانه، مصرف داده‌ها توسط کروم را کنترل کند. در کروم نسخه ۸۶، وقتی که گزینه “Enable Download later” فعال می‌شود، کاربر می‌تواند دانلود محتوا را به تاخیر انداخته و هنگامی که به وای‌فای دسترسی داشت آن را دانلود کند. این یعنی وقتی می‌خواهید فایلی را دانلود کنید با گزینه‌ای مواجه می‌شوید که از شما زمان دانلود این فایل را می‌پرسد که اگر به وای‌فای دسترسی نداشتید، بتوانید دانلود آن را به تاخیر بیندازید و حتی زما‌­بندی کنید.

این قابلیت به زودی در دسترس همه کاربران قرار می‌گیرد. خوشبختانه گوگل علاوه‌بر این ویژگی، در نظر دارد که امکانات بیشتری برای مدیریت دانلود به گوگل اضافه کند تا کاربر بتواند به جستجوی فایل‌های دانلود شده و مدیریت آن­ها بپردازد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر