مشخصات دوربین‌های گوشی گلکسی نوت ۲۰ اولترا لو رفت

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

در هفته‌های اخیر اطلاعات زیادی درباره سری گلکسی نوت ۲۰ سامسونگ فاش شده‌اند و امروز نیز یک منبع به نام rquandt@ جزئیاتی را درباره دوربین‌های این پرچمداران فاش کرده است. سنسورهای دوربین به کار رفته در سری گلکسی نوت ۲۰، از نوع سنسورهای دوربین سری گلکسی S20 خواهند بود، اما در چند جنبه نسبت به آن‌ها تنزل خواهند داشت. به گفته این منبع، گلکسی نوت ۲۰ اولترا از همان سنسور بزرگ ۱/۱.۳۳ اینچی گلکسی S20 اولترا با رزولوشن ۱۰۸ مگاپیکسل استفاده خواهد کرد. قابلیت ضبط ویدئوهای ۸K با نرخ ۲۴ فریم در ثانیه نیز همچنان برای آن ارائه خواهد شد؛ هرچند که در حال حاضر گوشی‌های مجهز به چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ از ویدئوهای ۸K با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کنند.  همچنین در حالیکه برخی گزارش‌ها ادعا کرده‌اند که نوت ۲۰ اولترا دارای قابلیت اتوفوکوس تشخیص فاز خواهد بود، اما اکنون به نظر می‌رسد که این هندست فقط از فناوری تشخیص فاز پشتیبانی خواهد کرد.

دوربین زوم پریسکوپ هم ظاهرا دچار تنزل خواهد شد و به جای سنسور ۱/۲ اینچی با رزولوشن ۴۸ مگاپیکسل در گلکسی S20 اولترا از یک سنسور کوچکتر ۱/۳.۶ اینچی با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل در نوت ۲۰ اولترا استفاده خواهد شد. این دوربین همچنان بزرگنمایی ۵ برابر و لرزشگیر اپتیکال را ارائه خواهد کرد و گشودگی دیافراگم آن کمی بزرگتر خواهد بود (F/3.0 به جای F/3.5).

این جایگزینی شاید بتواند علت کاهش زوم فضایی ۱۰۰ برابر در گلکسی S20 اولترا به زوم ۵۰ برابر در نوت ۲۰ اولترا را توضیح دهد.

با این حال، سنسور اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی S20 اولترا با سایز پیکسلی ۱/۲.۵۵ اینچ و گشودگی F/2.2 بدون تغییر باقی خواهد ماند و به جای سنسور مدت زمان پرواز سه‌بعدی از یک لیزر اتوفوکوس در نوت ۲۰ اولترا استفاده خواهد شد.

اما گلکسی نوت ۲۰ استاندارد، دارای یک دوربین ۶۴ مگاپیکسلی خواهد بود که هم برای زوم هیبریدی ۳ برابر و هم برای ضبط ویدئوهای ۸K با نرخ ۲۴ فریم درثانیه استفاده خواهد شد. در کنار آن، یک دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی نیز با گشودگی F/2.2 و میدان ۱۲۰ درجه وجود خواهد داشت.

سامسونگ همچنین قصد دارد که تجربه کاربری قلم S Pen سری نوت ۲۰ را نیز ارتقا دهد. زمان تاخیر این قلم به ۹ میلی‌ثانیه کاهش خواهد یافت که احساس استفاده از یک قلم معمولی را به کاربر خواهد داد.

ضمنا سری گلکسی نوت ۲۰ برای کار با سرویس گیمینگ xCloud مایکروسافت بهینه‌سازی خواهند شد. این سرویس، بازی‌های ایکس‌باکس را در فضای ابری اجرا کرده و آن‌ها را روی دستگاه اندرویدی شما پخش می‌کند. این سرویس در حال حاضر از ۵۰ عنوان بازی پشتیبانی می‌کند و تعداد آن‌ها در آینده به ۹۰ عدد افزایش خواهد یافت.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر