بهترین بازی های استراتژی هم‌زمان برای iOS و اندروید

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

بازی های استراتژی شامل چندین زیردسته/زیرژانر هستند و سلیقه‌های متفاوتی را پوشش می‌دهند. بخش مهمی از این طیف، استراتژی‌های هم‌زمان یا بی‌درنگ (Real-Time Strategy) هستند که قرار است در این مقاله، بهترین‌های این دسته را برای دو پلتفرم iOS و اندروید معرفی کنیم.

این فهرست شامل بازی های متنوعی می‌شود و برای سلایق مختلف، کاملاً مناسب است. بنابراین تا آخر همراه ما باشید تا به معرفی بازی های موبایلی استراتژی هم‌زمان بپردازیم.

بازی War Alert: Red Lords

دانلود از گوگل پلی استور

دانلود از App استور اپل

بازی War Alert: Red Lords ترکیبی عجیب از نقشه‌هایی با تِم تاریخی، واحدهای آینده‌نگرانه و گرافیکی کارتونی است. اما در صنعت بازی های موبایل در مقایسه با بازی های کنسولی شاهد پیچیدگی و گستردگی بزرگی نیستیم و همه چیز به صورت واحد کار می‌کند. این بازی به شما اجازه می‌دهد تا یکی از قهرمانان موجود با قدرت‌های ویژه‌اش را انتخاب کرده و در نبردهای بازی حاضر شوید. در عین حال، شاهد درخت تکنولوژی نیز هستیم که می‌توانید مواردی از آن را انتخاب کرده و به تحقیق درباره آن بپردازید.

هدف از همه این کارها، شکست دشمنان و پیروزی در میدان نبرد است. بهترین ترکیب یونیت‌ها (واحدها) را انتخاب کنید و با دیگر بازیکنان در یکی از پنج آرنای (میدان مبارزه) موجود به مبارزه و رقابت بپردازید. هر پیروزی به شما کمک می‌کند تا ارتش قدرتمندی را شکل دهید.

بازی Expanse

دانلود از گوگل پلی استور

دانلود از App استور اپل

همانطور که از نام این بازی پیداست، اتفاقات عنوان Expanse در سیاره دیگری روی می‌دهد. گرافیک بازی شباهت زیادی به عنوان خاطره‌انگیز و کلاسیک StarCraft دارد و یاد و خاطره آن را زنده می‌کند. با این حال، نباید انتظار مراحل عمیق و تنوع این عنوان کلاسیک را از Expanse داشت.

سه جناج متفاوت برای انتخاب موجود است اما در این بازی، همه این جناح‌ها انسان‌ هستند و مسیر و هدف مشخصی دارند. این بازی یک عنوان هیجان‌انگیز و سریع نیست، اما اگر به دنبال یک بازی سنتی هستید که یادآور بازی های قدیمی و کلاسیک باشد، Expanse می‌تواند خواسته شما را برآورده سازد و سرگرم‌تان کند.

بازی RedSun

دانلود از گوگل پلی استور

دانلود از App استور اپل

بازی RedSun در کمال تعجب، شباهت زیادی به Red Alert دارد و بر خلاف عنوان Expanse، رابط کاربری آن اصلاً یادآور دهه ۹۰ میلادی و بازی های کلاسیک نیست. قضیه بازی ساده است: پایگاه خود را بسازید، تا آنجا که ممکن است یونیت (واحد) تولید کنید و دشمنان خود را تحت‌الشعاع قرار دهید. این بازی یک عنوان استراتژیک است، شما باید فکر کنید که کدام یونیت به بهترین شکل ممکن می‌تواند هدف مقابلش را از بین ببرد در غیر این صورت، شرایط برای شما دشوار می‌شود.

اگر به دنبال یک استراتژی بدون وقفه کلاسیک هستید که خیلی پیچیده و پر زرق و برق نباشد، RedSun می‌تواند شما را برای مدتی سرگرم کند.

بازی Command and Conquer: Rivals

دانلود از گوگل پلی استور

دانلود از App استور اپل

Command and Conquer یکی از محبوب‌ترین فرانچایزهای استراتژی هم‌زمان است و نسخه Rivals آن گیم‌پلی منحصر به فردی دارد که پیچیدگی خاصی به گیم‌پلی معمولی این سری داده است. البته این موضوع کاملاً با پلتفرم مقصد (گوشی های هوشمند) این نسخه تطابق دارد. در این بازی بسیاری از المان‌های رایج این سری نظیر پیمایش نقشه و گسترش پایگاه‌ها حذف شده و در عوض روی مبارزات و نبردها تمرکز شده است.

شما در یک آرنای کوچک قرار دارید که باید برای تصاحب سه امتیاز کلیدی با دیگر بازیکنان مبارزه کنید. اگر یونیت‌های شما بتوانند حداقل دو واحد حریف را نابود کنند، پایگاه رقیب‌تان به زودی تبدیل به خروارها سنگ می‌شود. مدیریت یونیت‌ها و انتخاب بهترین لاین آپ‌ها در بهترین زمان ممکن مهم‌ترین چیزی‌ست که در بازی Command and Conquer: Rivals شاهد خواهید بود. نبردها سریع و بی‌وقفه است بنابراین این بازی برای دور شدن از زندگی روزمره و حواس‌پرتی مناسب خواهد بود.

بازی Mushroom Wars 2

دانلود از گوگل پلی استور

دانلود از App استور اپل

سرانجام، با عنوانی طرف هستیم که حاوی تانک‌ها و ابزارهای ماشینی نیست. Mushroom Wars 2 به جای کنترل یونیت‌های جداگانه، کاملاً درباره استراتژیِ کلان شماست. سربازان قارچی خود را هدایت کنید تا به آرامی نقشه را در اختیار بگیرند و پیروزی را برایتان به ارمغان آورند. با این حال، صحبت کردن در مقایسه با عمل کردن ساده‌تر است. چراکه ممکن است حریف شما فرد زیرکی باشد و تلاش کند با یک تصمیم استراتژیک، کاری کند تا شما متوجه حضور او و سربازانش نشوید. در واقع، شاید شما منتظر باشید تا نخست، حریف برای حمله حرکتی را شروع کند اما ممکن است خیلی دیر شود که برای مقابله با او کاری کنید.

بازی Mushroom Wars 2 از طراحی جالب و منحصر به فردی برخوردار است و گیم‌پلی سرگرم‌کننده‌ای دارد که می‌تواند شما را ساعت‌ها مجذوب تجربه این بازی کند.

بازی Rebel Inc.

دانلود از گوگل پلی استور

دانلود از App استور اپل

Rebel Inc. را نمی‌توان یک RTS واقعی محسوب کرد اما گیم‌پلی منحصر به فرد آن باعث شده است تا جایی در فهرست ما برای خود دست و پا کند. در این بازی، هدف شما ثبات دادن به منطقه‌ای اشغال شده از سوی شورشیان و برقرار کردن صلح در آن است. برای انجام این کار، شما باید هوشمندانه از منابع خود برای مقابله با تهدیدات در جبهه‌های مختلف استفاده کنید. این بازی مهارت‌های استراتژیک شما را به روش‌های زیادی به چالش می‌کشد؛ از تلاش برای جلوگیری از بازگشت منطقه به هرج و مرج با سرمایه‌گذاری و توجه به زیرساخت‌ها گرفته تا جنگیدن با نیروهای شورشی در کوهستان‌ها.

گرافیک این بازی آنطوری نیست که هوش از سر شما بپراند اما عمیق بودن گیم‌پلی آن باعث می‌شود تا بیشتر از آنچه که انتظار دارید، مشغول تجربه آن شوید.

بازی Galaxy Reavers

دانلود از گوگل پلی استور

دانلود از App استور اپل

بار دیگر به عناوین علمی تخیلی بر می‌گردیم، البته تفاوتی که وجود دارد این است که در Galaxy Reavers، وقایع بازی در خود فضا اتفاق می‌افتند. این بازی به نوعی یادآور عنوان محبوب MMO Eve Online است اما بسیار ساده است و تمرکز زیادی روی مبارزات هیجان‌انگیز سفینه‌های فضایی دارد. می‌توانید ناوگان سفینه‌های خود را از هشت کلاس مختلف انتخاب کنید که هر کدام نقاط ضعف و قدرت خود را دارند. با داشتن منابع کافی، می‌توانید تجهیزات مختلف را متناسب با سبک بازی خود ارتقاء دهید. پس از انجام این امور، وقت آن است که سیستم‌های ستاره‌ای را فتح کنید.

جنبه حماسی و جلوه‌های ویژه شگفت‌انگیز Galaxy Reavers باعث شده است تا این بازی یکی از بهترین استراتژی‌های هم‌زمان موبایل شمرده شود.

بازی War of Kings

دانلود از گوگل پلی استور

متاسفانه بازی War of Kings تنها برای سیستم عامل اندروید در دسترس قرار دارد اما نمی‌توانیم از نام بردن آن در این لیست صرف نظر کنیم. این بازی ترکیبی از المان‌های Age of Empires، سری Warcraft و مجموعه Warhammer را در خود جای داده که همگی متناسب با پلتفرم موبایل است. در این بازی، شما تمدن‌های مختلفی را در اختیار دارید، همچنین اژدهایان و اورک‌ها نیز بخش دیگری از بازی را شکل می‌دهند. در حقیقت، در این عنوان ویژگی‌های استراتژی‌های هم‌زمان فانتزی با یکدیگر ترکیب شده است.

باید صدها واحد را فرماندهی کرده و به پایگاه‌های دشمن یورش ببرید اما باید مراقب هم باشید چراکه ممکن است موجی از جنگجویان خونخوار به شما حمله‌ور شوند. این بازی همان چیزی‌ست که با شنیدن عنوان استراتژی هم‌زمان سریعاً به ذهن شما خطور می‌کند و خوشبختانه همه ویژگی‌های جذاب را روی پلتفرم موبایل در اختیار شما قرار می‌دهد.

بازی Boom Beach

دانلود از گوگل پلی استور

دانلود از App استور اپل

Boom Beach یک بازی معمولی برای گوشی های هوشمند است اما هنوز هم المان‌های مختلفی از سبک RTS را داراست. شما در نقشه بازی جزیره خود را خواهید داشت و هزاران بازیکن دیگر نیز وجود دارند و باید تلاش کنید تا در هنگام حمله آن‌ها، با ساخت و ساز و آموزش دادن نیروهای خود، جان سالم به در ببرید. زمانی که فکر کردید وقت آن فرا رسیده است، نیروهای خود را در جزیره دشمن پیاده کنید و یک نزاع پرمتلاطم و خونین را آغاز کنید. این بازی به نظر ساده می‌رسد اما تعداد ارتقاء‌ها و تشکیل ارتشتان باعث شده است تا پیچیده‌تر از چیزی که بنظر می‌رسد باشد. لیست مواردی که باید آنلاک (باز کردن) کنید تقریباً نامحدود است و همیشه چیزهایی برای قدرت‌مندتر شدن هر چه بیشتر، وجود دارد.

با این حال، باید مراقب نیز باشید چراکه گیم‌پلی Boom Beach به شدت اعتیادآور است و ممکن است ساعت‌های زیادی از وقت خود را برای آن صرف کنید.

بازی Art of War 3

دانلود از گوگل پلی استور

دانلود از App استور اپل

و در نهایت، Art of War 3 آخرین عنوان معرفی شده این فهرست محسوب می‌شود. احتمالاً این بازی را می‌توان بهینه‌ترین و زیباترین بازی استراتژی هم‌زمان برای گوشی های هوشمند دانست. پرواضح است که جلوه‌های ویژه بازی واقع‌گرایانه نیستند اما با این وجود، واقعاً چشمگیر و تاثیرگذار هستند. در این بازی، طیف وسیعی از ساخت و سازها و یونیت‌ها را در اختیار خواهید داشت و باید دقیقاً مشابه یک بازی RTS برای رایانه‌های شخصی، همه جنبه‌های سبک بازی (Playstyle) خود را کنترل کنید. رابط کاربری بازی بصری‌ست و استفاده و کار کردن با آن نیز آسان است: در این بازی هیچ آیکون کوچکی در زمان هرج و مرج شکل گرفته به واسطه نبردهای شلوغ، وجود ندارد.

در زمینه نبردهای بازی نیز تصمیمات زیادی وجود دارد که باید اتخاذ کنید. از کمپین بازی گرفته تا سیستم ارتقاء یونیت‌ها، در این بازی در اختیار شما قرار دارند.

بازی Art of War 3 کامل‌ترین تجربه یک عنوان استراتژی هم‌زمان (RTS) را در پلتفرم موبایل ارائه می‌دهد و نکته مثبت این است که می‌توانید آن را به صورت رایگان تجربه کنید.

فهرست بهترین بازی موبایل در ژانر استراتژی هم‌زمان/بدون وقفه ما در اینجا به پایان رسید. نظر شما در خصوص این لیست چیست؟ مطمئناً بازی های دیگری نیز هستند که می‌توانند در این فهرست جای بگیرند. خوشحال می‌شویم که نظر خود را با ما و دیگر کاربران سایت تک تایمز از بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر