حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

توییتر API جدیدی را به منظور بهبود ارتباط با توسعه‌دهنگان عرضه می‌کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

همراه اول در تک تایمز

همراه اول در تک تایمز

رسانه تک تایمز – توییتر سعی می‌کند تا با عرضه API جدید، روابط خود را با توسعه‌دهندگان بهتر کند. این اپ نسخه جدید رابط برنامه‌نویسی خود به نام API v2 را منتشر کرده است.

رابط  API v2 به توسعه‌دهندگان متفرقه این امکان می‌دهد تا محصولات بهتری را روی پلتفرم توییتر توسعه دهند. کمپانی توییتر ماه گذشته از عرضه نسخه  جدید ‌API خبر داده بود. اما در آن زمان یکی از بزرگترین هک‌ها اتفاق افتاد و مجرمان سایبری به ابزارهای داخلی و حیاتی توییتر دسترسی پیدا کردند. این مشکل باعث شد که توییتر عرضه API را به تعویق اندازد.

کارشناسان معتقدند این رابط برنامه‌نوسی جدید توییتر با هدف بهبود روابط شرکت با توسعه‌دهنده‌ها منتشر شده است. نسخه‌ی قبلی API توییتر دسترسی توسعه‌دهنده‌ها را بسیار محدود می‌کرد. در هر صورت مدت زیادی است که توییتر روابط خوبی با جامعه‌ی برنامه‌نویسان متفرقه در پلتفرم خود ندارد.

به نظر می‌رسد توییتر در نسخه جدید API می‌خواهد قابلیت‌های بیشتری را در اختیار  توسعه‌دهنده‌های متفرقه قرار دهد تا اپلیکیشن‌های جانبی توییتر، دسترسی بهتری به پلتفرم اصلی داشته باشند.  برای مثال امکان ارسال توییت‌های رشته‌ای، پین کردن توییت و انتشار نتایج نظرسنجی در توییتر از قابلیت‌های جدید آن است. اپلیکیشن‌های دیگر نیز با استفاده از API v2 می‌توانند امکان فیلتر اسپم را به کاربران ارائه کنند. علاوه بر این موارد امکان مشاهده‌ی زنده‌ی استریم توییت نیز در اختیار اپلیکیشن‌های متفرقه قرار خواهد گرفت.

برخی اپلیکیشن‌ها مانند Tweetbot و Twitterrific که مبتنی بر پلتفرم توییتر هستند و کاربران زیادی دارند و می‌توانند از API جدید برای عرضه‌ی قابلیت‌های بهتر به کاربران بهره‌مند شوند. 

در حال حاضر جزئیاتی درباره قابلیت‌های اصلی API جدید توییتر منتشر نشده است. بنابراین نمی‌توان از تأثیر آن روی اپلیکیشن‌های متفرقه پیش‌بینی دقیقی داشت. توسعه‌دهندگان متفرقه نیز امید زیادی به رابط جدید دارد و منتظرند تا جزئیات بهتری از API و خصوصا هزینه‌های آن منتشر شود. اما در نهایت آن‌ها از تصمیم جدید توییتر برای عرضه دسترسی بیشتر خوشحال خواهند شد.

توییتر گفته است سعی می‌کند داده‌ها و اطلاعات بیشتری را در دسترس کاربران قرار دهد. آن‌ها مراحل دریافت API را نیز برای کاربران آسان کردند. علاوه بر آن اسناد جامع‌تر و یک مرکز پشتیبانی حرفه‌ای را برای توسعه‌دهنده‌ها و محققان آماده کرده‌اند. مدیران توییتر می‌گویند تا جایی که بتوانند برای ارائه‌ی دسترسی‌های بهینه به توسعه‌دهنده‌ها و کاربران قدم بر می‌دارند.

می‌توان گفت که عرضه API v2 اتفاق مهمی برای توییتر به شمار می‌رود. البته این شرکت گفته است که روند توسعه این ‌رابط ادامه خواهد داشت. آن‌ها نسخه‌های ابتدایی این رابط را برای کاربران ارائه کرده‌اند و از توسعه‌دهنده‌ها درخواست کردند که باتوجه به نقشه‌ راه عمومی این کمپانی پیشنهادهای خود را بیان کنند. 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر