ترامپ دستور فروش تیک تاک به آمریکا را صادر کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

همراه اول در تک تایمز

همراه اول در تک تایمز

رسانه تک تایمز – رئیس‌جمهور آمریکا فرمانی اجرایی را به صورت رسمی اعلام کرد که مالکان چینی برای فروش تیک تاک به آمریکا بتوانند تا ۹۰ روز آینده اقدام کنند.

دستور ترامپ به دلیل نگرانی‌های امنیت ملی کارشناسان مانند کمیته سرمایه‌گذاری خارجی ایالات متحده ابلاغ شده است. این دستور خرید اپلیکیشن تیک تاک به‌وسیله کمپانی Byte Dance را کنسل می‌کند.

وزیرخزانه‌داری آمریکا درباره این موضوع گفته است که این دستور باعث محرومیت شرکت ByteDance از همه حق و حقوق مربوط به استفاده یا پشتیبانی از عملیات تیک‌تاک در آمریکا می‌شود. همچنین کسب هر نوع داده مربوط به تیک تاک در این کشور برای آن‌ها ممنوع خواهد بود. کمیته سرمایه‌گذاری خارجی آمریکا به ترامپ توصیه کرده تا از امنیت کاربران آمریکایی در مقابل داده‌های شخصی حفاظت شود.

در حال حاضر مایکروسافت نیز برای خرید این اپلیکیشن مذاکره می‌کند. قبل از آن نیز رئیس‌جمهور آمریکا دستور تحریم‌های زیادی را علیه مالکان تیک تاک، وی‌چت و تنسنت ابلاغ کرد و به آن‌ها گفت تا پانزدهم سپتامبر فرصت فروش خواهند داشت. همچنین اصرار دارد که وزارت خزانه ایالات متحده به صورت مستقیم از این تملک نفع ببرد.

در متن دستور اجرایی ترامپ نوشته شده است که مدارک شفافی مبتنی بر اقدامات ByteDance علیه امنیت ملی ایالات متحده وجود دارد. این دستور باعث می‌شود که مالکان تیک تاک مجبور شوند همه داده‌های مربوط به کاربران آمریکایی را به طور کامل حذف کند.

 CNBC درباره این موضوع گزارش داده است که دستور ترامپ به نوعی خبر خوبی برای تیک‌تاک به شما می‌رود. زیرا طبق تحریم و دستورات قبلی مالکان  تیک تاک مجبور بودند تا مدت ۴۵ روز قرارداد جدیدی امضا کنند؛ زیرا عدم انجام این کار باعث می‌شود از روی تمام استورهای موجود حذف شوند. اما حالا فرصت مناسب‌تری برای مذاکره و فروش احتمالی آن به کمپانی آمریکایی فراهم شده است. دولت ترامپ سال گذشته نیز از ترفندی مشابه استفاده کرد تا مالک چینی اپلیکیشن Grindr را مجبور کند امتیازش را به آمریکایی‌ها بفروشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر