هشدار فیس بوک به کاربران پیش از انتشار مطلب درباره کرونا

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

همراه اول در تک تایمز

همراه اول در تک تایمز

رسانه تک تایمز – هشدار فیس بوک به کاربران خود پیش از انتشار مطلب درباره ویروس کرونا با هدف جلوگیری از نشر اخبار دروغ و غلط درباره این بیماری انجام می‌شود.

با گسترش ویروس کرونا و انتشار اطلاعات غلط بسیار درباره آن مدیران فیس بوک تصمیم گرفتند تا پیام هشداری را به کاربران قبل از به اشتراک‌گذاری هر مطلبی درباره این موضوع بدهند. آن‌ها می‌خواهند از این راه به افراد اطلاع دهند که مطلب ارسالی آن‌ها متعلق به کدام منبع است و برای اولین بار در چه تاریخی منتشر شده است.

کاربران با هشدار فیس بوک و به دست آوردن اطلاع کافی درباره این مسائل می‌توانند تصمیم‌گیری بهتری درباره ضرورت به اشتراک‌گذاری یا عدم اشتراک‌گذاری مطلب مورد نظر خود داشته باشند. برای مثال، اگر در این فرایند مشخص شود، مطلب ارسالی کاربر قدیمی است او این مطلب را منتشر نخواهد کرد. همچنین از این راه اعتبار مطلب ارسالی با توجه به سایت منبع اصلی آن نیز مشخص می‌شود.

پس از شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان، فیس بوک تبدیل به منبعی شده است که اطلاعات دروغ را در این زمینه منتشر می‌کند. این کار باعث انتقادهای بسیاری از مدیران این شبکه اجتماعی و تهدید آن به تعقیب قضایی شده است. فیس‌بوک مدتی است گروه‌هایی را که از عدم استفاده از ماسک در فضاهای عمومی حمایت می‌کنند یا اخبار دروغی درباره ویروس کرونا منتشر می‌کنند را مسدود کرده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر