مشخصات و قیمت گوشی‌های هواوی میت ۴۰ و میت ۴۰ پرو فاش شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

یک منبع معتبر در توئیتر به‌تازگی مشخصات گوشی‌های پرچمدار هواوی میت ۴۰ و میت ۴۰ پرو را فاش کرده است. وجود این هندست‌ها قبلا تائید شده و طبق برنامه ریزی‌ها قرار است در اوایل ماه سپتامبر معرفی شوند. ضمنا استفاده از چیپست ۵ نانومتری کایرین ۹۰۰۰ روی این هندست‌ها نیز رسما تائید شده است. با این حال، منبع مذکور گفته است که این چیپست فقط در داخل مدل میت ۴۰ پرو که تحت نام رمزی Noah شناخته می‌شود استفاده خواهد شد.

مشخصات هواوی میت ۴۰ و میت ۴۰ پرو

میت ۴۰ پرو از یک نمایشگر آبشاری با لبه‌های خمیده در کناره‌ها (ساخت شرکت BOE یا ال جی) با رفرش ریت ۹۰ هرتز و همچنین دوربین‌هایی با رزولوشن ۵۰ و ۸۰ مگاپیکسل استفاده خواهد کرد. ضمنا یک دوربین پریسکوپ با زوم اپتیکال و یک دوربین مدت زمان پرواز سه‌بعدی هم روی این هندست وجود خواهد داشت.

 

منبع مذکور گفته است که میت ۴۰ پرو از لنزهای مایع (liquid lens) استفاده خواهد کرد. البته کلمه مایع در اینجا اصطلاحی است که هواوی در پتنت خود برای اشاره به سنسوری که هم برای فوکوس خودکار و هم برای لرزشگیری استفاده می‌شود به کار برده است. این تکنولوژی همچنین اشاره به مقاومت سنسور مذکور در برابر تاثیرات خارجی از جمله افتادن از ارتفاع دارد.

هواوی میت ۴۰ استاندارد با نام رمزی Ocean هم از یک نمایشگر آبشاری با رفرش ریت ۹۰ هرتز و قطر ۶.۶۷ اینچ (احتمالا ساخت ال جی) استفاده خواهد کرد. دوربین‌های پشت آن دارای رزولوشن‌های ۵۰، ۲۰ و ۸ مگاپیکسل هستند که دوربین ۸ مگاپیکسلی ظاهرا از نوع پریسکوپ با زوم اپتیکال خواهد بود.

ضمنا، دوربین‌های سلفی هر دو گوشی میت ۴۰ و میت ۴۰ پرو، از سیستم Face ID سه‌بعدی بهره خواهند برد. اما نکته جالب در اطلاعات امروز این است که منبع مذکور به سه ظرفیت باتری‌ها (۴۳۰۰، ۴۶۰۰ و ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت) شاره کرده است که این موضوع نشان می‌دهد ظاهرا یک مدل میت ۴۰ پرو هم وجود خواهد داشت.

قیمت هواوی میت ۴۰ و میت ۴۰ پرو

منبع مذکور در توئیت خود به قیمت‌ نسخه‌های میت ۴۰ پرو هم اشاره کرده است که عبارتند از ۵۹۹۹ یوان چین (۸۶۳ دلار)، ۶۴۹۹ یوان (۹۳۵ دلار) و ۷۳۹۹ یوان (۱۰۶۴ دلار) به‌ترتیب برای نسخه‌های ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی.

لازم به ذکر است که منبعی که امروز این اطلاعات را فاش کرده، ظاهرا قبلا پیش‌بینی‌های درستی درباره مشخصات هندست‌های معرفی‌نشده هواوی و آنر داشته است. برای مثال، او در ماه مارس تصویر واقعی گوشی هواوی P40 پرو را قبل از معرفی‌اش منتشر کرده بود.

به‌گفته یو چنگ‌دانگ (Yu Chengdong) مدیر اجرایی کسب‌وکار مشتریان هواوی، درآمد این شرکت در نیمه نخست امسال از مرز ۳۶.۸ میلیارد دلار گذشته و این شرکت حدود ۱۰۵ میلیون هندست عرضه کرده است. یو همچنین گفته است که سری میت ۴۰ از چیپست کایرین ۹۰۰۰ استفاده خواهد کرد. این تراشه، آخرین نسل چیپ‌های پرچمدار کایرین خواهد بود. به‌گفته یو، چیپست‌های رده‌بالای کایرین به‌خاطر تحریم‌های دولت آمریکا دیگر تولید نخواهند شد.

اخیرا یک گزارش ادعا کرده بود که هواوی میت ۴۰ به‌طور گسترده قابل دسترس نخواهد بود. دلیل آن هم این است که هواوی چیپ کافی برای تولید این هندست نخواهد داشت. همچنین گزارش‌های قبلی گفته‌اند که میت ۴۰ و میت ۴۰ پرو از نرم‌افزارهای متفاوتی استفاده خواهند کرد. در حالیکه میت ۴۰ پرو از EMUI 11 استفاده خواهد کرد، میت ۴۰ از سیستم EMUI 10.x بهره خواهد برد.

رابط کاربری EMUI 11 قرار است در کنفرانس توسعه‌دهندگان هواوی (HDC) که در تاریخ ۱۲ سپتامبر برگزار خواهد شد به‌طور رسمی معرفی شود. بد نیست بدانید که EMUI 19، اولین سیستم EMUI هواوی مبتنی بر نسخه متن باز اندروید (AOSP) بود که در کنفرانس HDC 2019 معرفی شد. هواوی در هندست‌های P40 به جای سرویس‌های موبایلی گوگل (GSM) از سرویس‌های موبایلی خودش (HMS) استفاده کرده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر