شیائومی از لپ‌تاپ ردمی بوک ایر ۱۳ رونمایی کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

همراه اول در تک تایمز

همراه اول در تک تایمز

رسانه تک تایمز – پس از رونمایی شیائومی از لپ‌تاپ‌های سری ۱۴ و ۱۶ اینچی، این کمپانی ردمی بوک را با مجهز کردن به نسل دهم پردازنده‌های اینتل و کارت‌های گرافیک انویدیا MX350 به‌روزرسانی کرد. اکنون ردمی بوک ایر ۱۳ پردازنده نسل دهم اینتل نیز رونمایی شده است.

یکی از ویژگی‌های جذاب ظاهری ردمی بوک ایر ۱۳ بدنه کاملا فلزی آن است که بسیار سبک است و وزن همه مدل‌های آن فقط ۱/۰۵ کیلوگرم است. ضخامت بدنه آن در حالت بسته نیز ۱۲/۹۹ میلی‌متر است.

 این لپ‌تاپ از نمایشگر ۱۳.۳ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل و نسبت تصاویر ۱۶ به ۱۰ برخوردار است. این صفحه نمایش به صورت کامل از طیف رنگی sRGB پشتیبانی می‌کند و روشنایی ۳۰۰ نیت را ایجاد می‌کند که برای استفاده در زیر نور خورشید نسبتا مناسب خواهد بود. این نمایشگر همچنین از قابلیت DC Dimming یا تنظیم روشنایی با توجه به مقدار نیروی قابل تامین، نیز پشتیبانی می‌کند.

کمپانی شیائومی از نسل دهم پردازنده‌های Core i5 با فرکانس حداکثری ۴.۵ گیگاهرتز برای لپ‌تاپ‌های ردمی بوک ایر ۱۳ استفاده کرده است که شامل رم‌های ۸ یا ۱۶ گیگابایت و SSD داخلی ۵۱۲ گیگابایتی هستند. باتری این لپ‌تاپ نیز ۴۱ وات‌ساعت است که سازندگان آن ادعا می‌کنند برای ۸ ساعت در طول روز کافی است. علاوه بر این موارد برای شارژ این محصول از از شارژر ۶۵ واتی USB-C نیز استفاده خواهد شد.

ردمی بوک ایر ۱۳ به صورت پیش‌فرض از سیستم عامل ویندوز ۱۰ بهره می‌برد و ۲درگاه USB-C برای اتصالات و جک هدفون ۳/۵ میلی‌متری است. این لپ تاپ از نسل جدید Wi-Fi 6 و بلوتوث نسخه ۵/۱ نیز پشتیبانی می‌کند و جنس سیستم خنک‌کننده آن از جنس مس است.

گفته می‌شود شیائومی  این لپ‌تاپ را از تاریخ هفدهم آگوست یعنی دوشنبه ۲۷ مرداد ماه، در ۲ نسخه ۸ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت SSD را با قیمتی معادل ۴۸۹۹ یوان یعنی تقریبا معادل با ۷۰۵ دلار  و نسخه ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت SSD آن را با قیمتی معادل ۵۱۹۹ یوان یعنی تقریبا معادل با ۷۴۸ دلار به بازار عرضه خواهد کرد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر