رونمایی از خودرو برقی در کلاس کارتینگ با همکاری لامبورگینی و شیائومی

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

همراه اول در تک تایمز

همراه اول در تک تایمز

رسانه تک تایمز – کمپانی شیائومی که بیشتر با گوشی‌های هوشمند شناخته می‌شود، با همکاری تجاری لامبورگینی از خودرو برقی در کلاس کارتینگ با قیمت ۱۵۰۰ دلار رونمایی کرد.

امروزه یکی از ارزان‌ترین مدل‌ها برای شروع رانندگی حرفه‌ای در پیست خودروهای گوکارت هستند. این مدل انواع مختلفی با پیشرانه برقی و بنزینی دارد که معمولا تک نفره و گاهی ۲ نفره هستند.

کمپانی شیائومی یکی از بزرگترین صنایع الکترونیک چین است که علاوه بر گوشی‌های هوشمند تجهیزات ذخیره انرژی الکتریکی و لوازم الکترونیکی نیز تولید می‌کند. این کار باعث افزایش پتانسیل شیائومی برای فعالیت در صنعت وسایل نقلیه‌ی برقی نیز شده است. علاوه بر آن کارخانه‌های بزرگی که در چین وجود دارند که انواع خودروهای برقی و بنزینی را وارد بازار می‌کنند و می‌توانند شریک فنی شیائومی باشند.

نام‌ خودرو کارتینگ شیائومی، ناین‌بوت گوکارت پرو لامبورگینی است که به عنوان تولد ده سالگی شیائومی تولید می‌شود. این محصول با رنگ زرد معروف لامبورگینی و  لوگو برند ایتالیایی وارد بازار می‌شود. یکی از برندهای زیرمجموعه شیائومی ناین‌بوت است که برخی وسایل نقلیه برقی مانند اسکوتر تولید می‌کند. این شرکت در گذشته نیز خودرو کارتینگ ناین‌بوت گوکارت را وارد بازار کرده بود.

خودرو برقی در کلاس کارتینگباتری نسخه جدید لامبورگینی معادل ۴۳۲ وات ساعت است که مناسب رانندگی در پیست ۴۰۰ متری کارتینگ با سرعتی به صورت میانگین ۴۰ کیلومتربرساعت است. این خودرو از تایرهای مخصوصی دریفت خودرو و فرمان‌پذیری  را بهبود می‌دهند برخوردار است. به همین علت راننده می‌تواند صداهای خروجی را به صورت مجازی از موتوربرقی دریافت کند و آن را به پیشرانه‌های بنزینی V۱۰ یا V۱۲ لامبورگینی تغییر دهد.

 خودرو برقی در کلاس کارتینگ شیائومی شامل بال عقب متحرک و صندلی مخصوص ارگونومی بدن است تا با مدل‌های قبلی آن تفاوت‌های زیادی داشته باشد. فرمان و سپرها‌ نیز از نوع اسپرت مشابه خودروهای فرمول یک هستند. برنامه فروش این خودرو در خارج از چین هنوز مشخص نیست، اما قیمت آن برای بازار داخلی، ۱۰ هزار یوان معادل ۱۴۷۵ دلار مشخص شده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر