استفاده از قابلیت به اشتراک‌گذاری Nearby Share در سیستم‌عامل اندروید

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

همراه اول در تک تایمز

همراه اول در تک تایمز

رسانه تک تایمز – قابلیت Nearby Share در سیستم‌عامل اندروید شبیه به قابلیت AirDrop در آیفون‌، آیپد و سیستم‌عامل مک است که به کاربران امکان به اشتراک‌گذاری فایل‌ها، تصاویر و لینک‌های مختلف بین تصاویر گوناگون را می‌دهد. در این مطلب قصد داریم تا نحوه استفاده از این قابلیت را در سیستم‌عامل اندروید توضیح دهیم.

اپلیکیشن‌های اندرویدی زیادی وجود دارند که از آن‌ها می‌توان برای به اشتراک‌گذاری فایل‌‌ها و محتواهای مختلف استفاده کرد اما ایراد اساسی استفاده از این اپلیکیشن‌ها این است که هر دو طرف یعنی فرستنده و گیرنده اپلیکیشن هر دو باید از اپلیکیشن یکسانی برای به اشتراک‌گذاری فایل‌ها استفاده کنند. اما با استفاده از قابلیت Nearby share نیازی به استفاده از یک اپلیکیشن خاص نیست و این یک قابلیت درون برنامه‌ای در سیستم‌عامل اندروید است.

قابلیت Nearby Share برای اولین بار روی دستگاه‌های اندرویدی گوگل و سامسونگ در اختیار کاربران قرار گرفته است. این قابلیت از طریق  سرویس گوگل پلی در دسترس کاربران است. برای به اشتراک گذرای فایل‌ها از طریق Nearby Share باید این قابلیت روی دستگاه اندرویدی شما در دسترس باشد.

آیا قابلیت Nearby Share روی دستگاه شما فعال است؟

برای اینکه بدانید امکان دسترسی به قابلیت Nearby Share برای شما وجود دارد یا ابتدا وارد صفحه گوگل شده و سپس در قسمت Apps  روی گزینه Google Play Service تک تایمز کنید.

قابلیت Nearby Share

با تک تایمز روی این گزینه شما به صفحه مربوط به Play Store Listing می‌شوید. اگر دکمه Update برای شما فعال شده است، روی آن تک تایمز کنید.

قابلیت Nearby Share

سپس روی منوی تنظیمات یا Setting تک تایمز کنید. برای وارد شدن به این منو می‌توانید روی صفحه‌نمایش اندرویدی خود انگشتتان را از بالا به پایین بکشید و از پنجره باز شده روی آیکون چرخ‌دنده تک تایمز کنید. سپس گزینه Google را انتخاب کنید.

قابلیت Nearby Share

از لیست باز شده روی گزینه Device Connection تک تایمز کنید و سپس گزینه Nearby Share را انتخاب کنید.

قابلیت Nearby Share

اگر در این قسمت گزینه Nearby Share فعال باشد یعنی این قابلیت روی گوشی شما در دسترس است.

قابلیت Nearby Share تنظیمات Nearby Share در سیستم‌عامل اندروید

برای تنظیمات قابلیت Nearby Share ابتدا وارد منوی Setting شده و سپس روی گزینه Google تک تایمز کنید.

قابلیت Nearby Share

روی گزینه Device Connection تک تایمز کنید و در صفحه باز شده گزینه Nearby Share را انتخاب کنید.

قابلیت Nearby Share

در صفحه باز شده قابلیت Nearby Share را روشن کنید. یعنی اسلایدر کنار آن را فعال کنید.

قابلیت Nearby Share

در کادر باز شده نام دستگاه خود را وارد کنید. این نام به هنگام ارسال فایل‌ها برای شخص گیرنده نمایش داده می‌شود.

قابلیت Nearby Share

برای اینکه همه دستگاه‌ها بتوانند برای شما فایل ارسال کنند گزینه Device Visibility را انتخاب کنید و آن را فعال کنید.

قابلیت Nearby Share

در صفحه باز شده 3 گزینه برای انتخاب حالت visibility دستگاه وجود دارد که اگر گزینه‌های All Contacts و یا Hidden را انتخاب کنید نیازی به تنظیمات دیگری ندارید اما اگر گزینه Some Contact را انتخاب کنید باید نام مخاطبان خود را یکی‌یکی وارد کنید.

قابلیت Nearby Share

در این حالت دستگاه برای افرادی که مشخص کرده‌اید در حالت visible قرار می‌گیرد و برای افراد خارج از این لیست در حالت Invisible قرار خواهد گرفت.

به صفحه قبلی جایی که visibility گوشی را انتخاب کردید برگردید.

روی گزینه Data تک تایمز کنید و از آنجا گزینه موردنظر را بر اساس نیاز خود انتخاب کنید. بعد از اینکه گزینه موردنظر را انتخاب کردید ری یکی از گزینه‌های Update یا Cancel تک تایمز کنید.

قابلیت Nearby Share روش استفاده از قابلیت Nearby Share

وقتی تنظیمات موردنظر خود را برای قابلیت Nearby Share انجام دادید باید ابتدا دستگاهی که می‌خواهید فایل یا هر محتوای دیگر را برای آن ارسال کنید انتخاب کنید. لازم نیست که در دستگاه گیرنده حتماً قابلیت Nearby Share فعال باشد. کافی است این دستگاه دارای بلوتوث بوده و سرویس‌های محلی روی آن فعال باشد.

در این مثال از قابلیت Nearby Share برای به اشتراک‌گذاری لینک‌ها استفاده می‌کنیم.

برای به اشتراک‌گذاری لینک‌ها از این طریق ابتدا مرورگر خود را باز کرده و لینکی را که می‌خواهید به اشتراک بگذارید در نوار آدرس مرورگر تایپ کنید و وارد آدرس موردنظر بشوید.

قابلیت Nearby Share

روی دکمه Share تک تایمز کنید.

قابلیت Nearby Share

بعد از تک تایمز کردن روی این دکمه صفحه‌ای باز می‌شود که در آن فهرست اپلیکیشن‌هایی که از طریق آن‌ها می‌توانید لینک صفحه را به اشتراک بگذارید نمایش داده می‌شود. گزینه Nearby Share را انتخاب کنید.

قابلیت Nearby Share

بسته به مدل دستگاه شما و موردی که آن را به اشتراک می‌گذارید ممکن است قابلیت Nearby Share به شکل تصویر زیر برای شما نمایش داده شود.

قابلیت Nearby Share

بعد از انجام این کار Nearby Share شروع به پیدا کردن نزدیک‌ترین دستگاهی که آماده دریافت فایل است می‌کند.

قابلیت Nearby Share

بعد از پیدا شدن دستگاه گیرنده لینک، هشدار دریافت برای این دستگاه نمایش داده می‌شود و در صورتی که شخص گیرنده روی هشدار ظاهر شده تک تایمز کند دستگاه او برای فرستنده نمایش داده می‌شود.

قابلیت Nearby Share

به محض اینکه دستگاه گیرنده به حالت Visible در آمد در این صورت در فهرست دستگاه‌ها گیرنده نام دستگاه نمایش داده می‌شود.

پیامی مبنی بر اینکه آیا شخص گیرنده می‌خواهد لینک را دریافت کند یا نه برای او نمایش داده می‌شود که در صورت قبول کردن درخواست لینک برای دستگاه گیرنده ارسال می‌شود.

قابلیت Nearby Share

شما می‌توانید هر محتوای دیگری را نیز به همین شکل با فرد دیگری به اشتراک بگذارید.

 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر