مشخصات و تاریخ معرفی نوکیا ۹٫۳ Pure View، نوکیا ۷٫۳ ۵G و نوکیا ۶٫۳

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند چینی به طور سیل‌آسایی در حال اشباع کردن بازار از گوشی‌های هوشمند خود هستند و با این که از شرکت ام‌اچ‌دی‌ گلوبال، تولیدکننده‌ی گوشی‌های نوکیا خبرهای زیادی به گوش نمی‌رسد اما گمانه‌زنی‌ها اعلام می‌کنند که نوکیا قصد دارد تا سه سری از گوشی‌های جدید خود را معرفی کند. اخیرا نوکیا ۸.۳ با پشتیبانی از ۵G برای بازار اروپا معرفی شد که اتفاقا اولین گوشی نوکیا محسوب می‌شود که از شبکه ارتباطات ۵G پشتیبانی می‌کند. اکنون وقت آن رسیده تا شرکت ام‌اچ‌دی گلوبال گوشی‌های نوکیا ۹٫۳ Pure view، نوکیا ۷٫۳ ۵G، نوکیا ۶٫۳، نوکیا ۳٫۴، و گوشی مقرون به صرفه نوکیا ۲٫۴ را نیز معرفی کند.

براساس اعلام Nokia Power User، این برند فنلاندی گوشی‌های هوشمند نوکیا ۹٫۳ Pure View ،۷٫۳ ۵G و ۶٫۳ را در سه ماهه چهارم سال جاری معرفی خواهد کرد. علاوه بر این، این گزارش ادعا می‌کند که کار توسعه این تلفن‌های هوشمند تقریباً به پایان رسیده است و در حال حاضر آزمایش نهایی آن‌ها باقی مانده و پس از آن تولید آن‌ها در شهریور یا مهر ماه انجام خواهد شد. در عین حال، انتظار می‌رود که گوشی‌های هوشمند مقرون به صرفه، نوکیا ۲٫۴ و نوکیا ۳٫۴ در شهریور ماه رونمایی شوند.

گوشی‌های هوشمند نوکیا بی‌شباهت به تلفن‌های هوشمند چینی نیستند. گرچه این برند فنلاندی روی تجربه اندروید خالص تمرکز دارد و همچنین، سخت‌افزار آن‌ها هم در مقایسه با رقبای خود خیلی قوی‌تر نیستند اما از نظر کیفیت ساخت، تجربه‌ی نرم‌افزاری و البته که برندسازی نوکیا باعث شده تا آن محصولات عالی به نظر برسند. در حال حاضر، درباره گوشی‌های هوشمند نوکیا ۹٫۳ Pure view، نوکیا ۷٫۳ ۵G و نوکیا ۶٫۳ اطلاعات زیادی در دست نیست.

تلفن ۹٫۳ Pure View 5G، گوشی هوشمند رده‌بالای نوکیا است که انتظار می‌رود از پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ بهره ببرد. بعلاوه، برجسته‌ترین بخش این گوشی ماژول دوربین پنج‌گانه در پنل پشت آن به شمار می‌آید و دوربین اصلی آن ۴۸ یا ۶۴ مگاپیکسل خواهد بود. از ویژگی‌های این دوربین می‌توان به پشتیبانی از ضبط ویدیوهای ۸k اشاره کرد، ضمن این که حالت عکاسی در شب آن نیز بهبود یافته است. همچنین، برخی از شایعات اظهار می‌دارند که این گوشی ممکن است از دوربین سلفی زیر نمایشگر استفاده کند. درباره صفحه نمایش این هندست نیز پیش‌بینی می‌شود که با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز همراه باشد.

ویژگی های NOKIA 7.3 5G

این بار آخرین مدل اسمارت‌فون میان‌رده نوکیا با قابلیت ۵G به بازار عرضه می‌گردد. انتظار می‌رود که گوشی هوشمند نوکیا ۷٫۳ ۵G با تراشه اسنپدراگون ۶۹۰ همراه شود که پردازنده جدید کوالکام است. پیش‌بینی می‌شود صفحه نمایش این دستگاه ۶.۳ اینچ، با کیفیت FullHD+ و با نسبت تصویر ۲۰ به ۹ بوده و یک ماژول دوربین چهارگانه در پنل پشت قرار گیرد و دوربین سلفی آن نیز ۲۴ مگاپیکسل باشد. باتری ۴ هزار میلی‌آمپر‌ساعتی نیز برق مورد نیاز آن را تامین و از فناوری شارژ سریع ۱۸ وات نیز پشتیبانی می‌کند.

مشخصات هندست نوکیا ۶٫۳

گوشی نوکیا ۶٫۳ یک تلفن هوشمند میان‌رده است که از تراشه‌های مقرون به صرفه سری ۶۰۰ کوالکام بهره می‌برد که احتمال دارد پردازنده اسنپدراگون ۶۷۰ یا ۶۷۵ باشد. صفحه نمایش آن احتمالا ۶.۲ اینچ خواهد بود و در پنل پشت هم از ماژول دوربین چهارگانه بهره خواهد برد و دوربین سلفی نیز ۱۶ مگاپیکسل به همراه باتری ۴ هزار میلی‌آمپر‌ساعتی و پشتیبانی از شارژ سریع ۱۸ واتی نیز از دیگر مشخصات این هندست است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر