حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

هوآوی میت‌بوک X با نوآوری‌های بسیاری معرفی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

در کنفرانس سری هوآوی میت‌بوک مدیرعامل کسب‌و‌کار مصرف‌کننده‌ی هوآوی، یو چنگ‌دانگ (Yu Chengdong) عملکرد برجسته‌ی نوت‌بوک‌های هوآوی در چین را بررسی کرد. مشخص شد که این شرکت ۱۶٫۹ درصد از بازار را در اختیار دارد. نوت‌بوک هوآوی یکی از محصولات الکترونیکی گروه هوآوی است. نام برند آن میت‌بوک است و تولید انبوه اولین نوت‌بوک در آپریل سال ۲۰۱۶ آغاز شد. در این رویداد، این تولیدکننده از یک لپ‌تاپ پرچمدار جدید با نام هوآوی میت‌بوک X رونمایی کرد.

Huawei MateBook X

طراحی و صفحه‌نمایش هوآوی میت‌بوک X

هوآوی میت‌بوک X از اولین نمایشگر شناور تمام‌صفحه با رزولوشن ۳K و پشتیبانی از قابلیت لمسی استفاده می‌کند. تراکم پیکسل آن ۲۷۸ppi است. این لپ‌تاپ همچنین به نسبت صفحه‌نمایش به بدنه‌ی ۹۰ درصد رسیده است. در عین حال نسبت صفحه‌نمایش ۳:۲ است که از یک کاغذ A4 کوچکتر است و وزن آن ۱ کیلوگرم است. صفحه‌نمایش الترا HD با رزولوشن ۳۰۰۰*۲۰۰۰ از نوع LTPS دارای طیف رنگی ۱۰۰ درصد sRGB و نسبت کنتراستی تا ۱۵۰۰:۱ است. صفحه‌نمایش ۳:۲ این لپ‌تاپ به عنوان صفحه‌نمایش بهره‌وری شناخته می‌شود چون که می‌تواند محتوای بیشتری را در سایز مشابه نشان دهد. در هنگام کار با جداول، PPT، اینترنت یا حتی تماشای ویدیو، نمایشگر ۳٫۲ می‌تواند یک تصویر کامل‌تر ارائه دهد. این کارایی اداری را به شدت افزایش می‌دهد.

به علاوه هوآوی میت‌بوک X نیز یک حالت محافظت حرفه‌ای از چشم را ارایه‌ می‌دهد. براساس فناوری محافظت از چشم هوآوی که روی تبلت‌ها و اسمارت‌فون‌ها دیده شده است ترکیب، نرم‌افزار و سخت‌افزار مقداری از نور آبی مضر را فیلتر می‌کند. این می‌تواند در استفاده‌ی بلندمدت از بینایی محافظت کند.

بدنه‌ی این لپ‌تاپ از آلیاژ رده‌بالای در سطح هوانوردی منیزیم-آلومینیم ساخته شده است. پس از ریخته‌گری و فناوری CNC، هم سبکی و هم محکمی را به دست می‌آورد. بنابراین کاملا نگه‌داشتن آن راحت است. هوآوی میت‌بوک X در چهار رنگ در دسترس است: برفی، نقره‌ای، آبی بین‌ستاره‌ای، سبز Mountain Daisy و پودر شکوفه‌ی گیلاس.

Huawei MateBook X

همچنین هوآوی میت‌بوک طراحی ترک‌پد فشاری را برای اولین بار معرفی کرد. این یک درک کامل از بازخورد لرزشی فشار است و برچسب‌های اشتراک‌گذاری داخلی هوآوی را دارد. این شرکت بیان کرده است که مهم نیست کجا کلیک کنید، پد لمسی می‌تواند با حساسیت پاسخ دهد. حسگر نیرو می‌تواند نیروی فشار دادن را تشخیس دهد. فناوری NFC هوآوی نیز می‌تواند در پد لمسی استفاده شود که در هنگام استفاده از قابلیت چند نمایشگر راحت‌تر است.

وقتی از برچسب‌های NFC صحبت می‌کنیم، نوت‌بوک‌های سری میت‌بوک هوآوی این فناوری را به طور اختصاصی دارا هستند. می‌دانیم که استفاده از چند نمایشگر به خوبی بین مصرف‌کنندگان شناخته شده است. این نه تنها یک اشتراک‌گذاری سریع بین کامپیوترهای شخصی و گوشی‌های هوشمند است بلکه یک موفقیت بزرگ در سیستم‌های اندروید و ویندوز است.

قابلیت استفاده از چند نمایشگر

کارکرد قابلیت چند نمایشگر که هوآوی میت‌بوک به آن افتخار می‌کند نیز بروزرسانی شده است. این قابلیت به عنوان «گوشی را در کامپییوتر قرار دهید و دو سیستم را در یک نمایشگر اداره کنید.» شناخته می‌شود. در این رابطه، هوآوی میت‌بوک X از اشتراک‌گذاری هوآوی پشتیبانی می‌کند. دومی دستیابی به قابلیت نمایشگر چندگانه‌ی بین پایانه‌ای را آسان می‌کند. کامپیوتر مستقیما می‌تواند اپلیکیشن‌های موبایل را اداره کند، تماس‌های صوتی و تصویری را دریافت کند، به آسانی اسناد را ویرایش کند و انتقال دهد و تجربه‌ی اداری نوآورانه‌ای با جریان یکپارچه به ارمغان بیاورد.

Huawei MateBook X

Huawei MateBook X

ویژگی‌های جدید

از لحاظ ارتباطات اداری، هوآوی میت‌بوک X قابلیت اسکرین‌شات سه‌انگشتی اضافه کرده است که می‌تواند هر شکلی را ذخیره کند. همچنین متن داخل اسکرین‌شات می‌تواند به صورت اتوماتیک شناسایی و به متن مجزا تبدیل شود که کارآمدتر و آشناتر است.

به علاوه، هوآوی میت‌بوک X نیز کارکردهایی مثل هات‌اسپات با یک کلیک و فضای ابری هوآوی را ارائه می‌کند. آن‌ها دفتر کار همراه را هوشمندتر و کارآمدتر و به نسل سوم دفتر کار همراه کمک می‌کنند.

جدای از این، هوآوی میت X از چهار بلندگو که ترکیبی از فرکانس بالا و پایین هستند، استفاده می‌کند. این بلندگوها صدای کیبرد سه‌بعدی نیز تولید می‌کنند. همچنین الگوریتم صدای جدید یک تجربه‌ی صدای فراگیر را ارائه می‌کند. دکمه‌ی پاور نیز با ماژول تشخیص اثر انگشت ادغام شده است. بنابراین بوت شدن و ورود به سیستم تنها یک ثانیه زمان می‌برد. دیگر عنصر قابل تشخیص طراحی این سری دوربین مخفی است که از جاسوسی غیر قانونی جلوگیری می‌کند.

به علاوه اکنون سرویس فضای ابری هوآوی نیز یک ورژن کامپیوتری دارد. این می‌تواند یک تجربه‌ی همگام سازی غیر ادراکی فایل را به ارمغان آورد. در عین حال شما می‌توانید عکس‌ها، ویدیوها، یادداشت‌ها، مخاطبین و دیگر موارد هماهنگ شده را روی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها مشاهده کنید و به همگام‌سازی چند دستگاهی دست پیدا کنید. همچنین نوت‌بوک هوآوی میت‌بوک X از شبکه‌ی وای‌فای ۶ و بلوتوث ۵ پشتیبانی می‌کند.

سخت‌افزار

همانطور که سخنگوی هوآوی گفت، میت‌بوک X از پردازنده‌های اصلی ولتاژ پایین نسل دهمی استفاده می‌کند. بهترین نسخه از این لپ‌تاپ با تراشه‌ی i7-10510U عرضه می‌شود که ۴ هسته و ۸ رشته‌ی پردازشی دارد. سرعت کلاک تا ۴٫۹ گیگاهرتز بالا می‌رود. این لپ‌تاپ در گزینه‌های حافظه‌ی ۱۶/۸ گیگابایتی و یک هارد ۵۱۲ گیگابایتی سرعت بالای SSD موجود است. لازم به ذکر است که میت‌بوک X مجهز به دستگاه خنک‌کننده‌ی منفعل است. به گفته‌ی این مقام، میت‌بوک X در فناوری میله‌ی هدایتگر گرما پیشگام شده است. این شامل یک قطعه‌ی اتلاف گرمای بسیار نازک و یک صفخه‌ی گرافیتی ۳+۶ چندلایه‌ی داخلی است.

Huawei MateBook X

هوآوی میت‌بوک X یک پورت USB-C در هر طرف بدنه دارد. در جعبه ما می‌توانیم شارژر جیبی ۶۵ واتی را پیدا کنیم. دومی فقط ۹۴ گرم وزن دارد و از شارژ سریع یا فوق‌العاده سریع برای چند دستگاه پشتیبانی می‌کند.

Huawei MateBook X

این لپ‌تاپ همچنین ۹ ساعت ویدیوی محلی یا ۹ ساعت پردازش اسناد را ارائه می‌دهد.

Huawei MateBook X

Huawei MateBook X

به عنوان پرچمدار سری نوت‌بوک‌های هوآوی، میت‌بوک X روی کاربران محصولات رده‌بالا تمرکز کرده است. اما به اندازه‌ی لپ‌تاپ‌های تجاری سنتی، قدیمی نیست. این لپ‌تاپ‌ها مد روز، رنگارنگ و منحصر به فرد هستند که همچنین سبک اداری با کیفیت است که هوآوی میت‌بوک X تلاش می‌کند به آن شکل دهد.

قیمت و دسترسی

نسخه‌ی Core i5 با رم ۸ گیگابایتی و هارد ۵۱۲ گیگابایتی ۷۹۹۹ یوآن (۱۱۵۶ دلار)، نسخه‌ی Core i5 با رم ۱۶ گیگابایتی و هارد ۵۱۲ گیگابایتی ۸۹۹۹ یوآن (۱۳۰۰دلار) و نسخه‌ی Core i7 با رم ۱۶ گیگابایتی و  هارد ۵۱۲ گیگابایتی ۹۹۹۹ یوآن (صفحه‌نمایش لمسی + داک گسترش دهنده) که حدود ۱۴۴۵ قیمت دارد. تمامی مدل‌ها از سه شهریور به فروش خواهند رسید.

در نهایت هوآوی کیف آستری میت‌بوک X را عرضه کرده است که ۱۹۹ یوآن (۲۹ دلار) و کوله‌پشتی به سبک هوآوی ۶۹۹ یوآن (۱۰۱دلار) قیمت دارد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر