وزارت بهداشت: سلامت داوطلبان کنکور از طریق کدملی پیگیری می‌شود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

احمد جنیدی، رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، اعلام کرد با رصد کد ملی داوطلبان کنکور، از وضعیت سلامت جسمانی آن‌ها اطمینان حاصل می‌شود و این افراد درصورت ابتلا به بیماری نیز می‌توانند به مراکز بهداشتی مراجعه کنند و ازطریق کد ملی ثبت‌شده در سامانه‌ی بهداشت، پیگیر وضعیت سلامتی خود باشند.

جنیدی درباره‌ی پیگیری وضعیت داوطلبان کنکور ازنظر ابتلا به ویروس کرونا به غربالگری‌های پیش از برگزاری کنکور اشاره کرد. غربالگری بدین‌صورت بود که همه‌ی داوطلبان کنکور سراسری ۱۳۹۹ باید در سایت سلامت وزارت بهداشت به نشانی salamat.gov.ir ثبت‌نام می‌کردند و بعد از ثبت علائم خود، از نتیجه‌ی آن پرینت می‌گرفتند و در زمان کنکور تحویل می‌دادند. رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درادامه افزود که با بررسی کد ملی داوطلبان در آزمون‌های دکتری یا کارشناسی ارشد، میزان شیوع ویروس در این افراد بررسی شد.

مقاله‌ی مرتبط:

به‌گفته‌ی جنیدی، بررسی وضعیت داوطلبان آزمون‌های دکتری و کارشناسی ارشد تا یک هفته پس از کنکور حاکی از میزان ابتلای کمتر این افراد در‌مقایسه‌با سایر افراد جامعه به کرونا است. وی اضافه کرد نرخ شیوع ویروس کرونا در گروه هم‌سن این افراد از میزان ابتلا در افراد جامعه کمتر محاسبه شده است. جنیدی دلیل این موضوع را کاهش حضور این دسته افراد در سطح جامعه به‌دلیل درس‌خواندن در منزل عنوان کرد.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت به افزایش فضای حوزه‌های برگزاری کنکور درمقایسه‌با سال‌های گذشته، به‌دلیل تلاش برای محافظت از داوطلبان اشاره کرد و در‌این‌میان از تلاش‌های ۲۴ ساعته‌ی همکاران بهداشت محیط و بهداشت حرفه‌ای از بهمن ماه تاکنون و نوشتن ۱۶۰ پروتکل بهداشتی در سریع‌ترین زمان ممکن قدردانی کرد.

پنجاه‌وهفتمین کنکور سراسری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از بیست‌ونهم مرداد تا اول شهریور در کشور برگزار شد و بیش از ۱ میلیون و ۳۹۳ هزار و ۲۳۳ داوطلب در آن شرکت کردند. ناگفته نماند تعداد غایبان این ماراتن بزرگ، ۱۴۵ هزار و ۷۸۴ نفر محاسبه شده است‌.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر