حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

قیمت احتمالی گوشی‌های آیفون ۱۲ فاش شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

در حالیکه اپل امسال را با معرفی گوشی آیفون SE 2020 شروع کرد، انتظار می‌رود که این شرکت حداقل چهار آیفون دیگر نیز در ادامه سال معرفی کند.

تحلیلگران معتقدند که این آیفون‌ها شامل آیفون ۱۲ استاندارد ۵.۴ اینچی، آیفون ۱۲ مکس ۶.۱ اینچی، آیفون ۱۲ پرو ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۲ پرو مکس ۶.۷ اینچی خواهند بود. هر چهار آیفون مذکور، مجهز به نمایشگر OLED و پردازنده‌ ۵ نانومتری A14 بایونیک اپل خواهند بود و نسخه‌های ۵G نیز خواهند داشت. در بین این مدل‌ها، آیفون ۱۲ استاندارد ۵.۴ اینچی بیشتر از همه جالب‌توجه خواهد بود. این گوشی دارای یک طراحی کاملا جدید خواهد بود و جایی بین آیفون SE 2020 با نمایشگر ۴.۷ اینچی و مدل‌های آیفون ۱۲ با نمایشگر ۶.۱ اینچی قرار خواهد گرفت. اما سوال اینجاست که قیمت این آیفون چقدر خواهد بود؟ جواب این سوال را تحلیلگران وب‌سایت TrendForce داده‌اند.

مدل‌های آیفون ۱۲ ۵G با وجود نداشتن هدفون وشارژر در جعبه همچنان گران خواهند بود

به گفته این تحلیلگران، آیفون ۱۲ پرو مکس ممکن است ۱۱۹۹ دلار قیمت داشته باشد. لیست کامل قیمت مدل‌های آیفون‌های ۱۲ احتمالا به صورت زیر خواهد بود:

  • قیمت آیفون ۱۲ استاندارد: بین ۶۹۹ دلار تا ۷۴۹ دلار
  • قیمت آیفون ۱۲ مکس: بین ۷۹۹ دلار تا ۸۴۹ دلار
  • قیمت آیفون ۱۲ پرو: بین ۱۰۴۹ دلار تا ۱۰۹۹ دلار
  • قیمت آیفون ۱۲ پرو مکس: بین ۱۱۴۹ دلار تا ۱۱۹۹ دلار

با اینکه این قیمت‌ها بسیار بالاتر از قیمت‌های مدل‌های آیفون ۱۱ هستند، اما هیچ چیز عجیبی در مورد این برچسب قیمت‌ها وجود ندارد جز اینکه اپل ممکن است قیمت رده‌پایین‌ترین مدل آیفون ۱۲ ۵G را از کمتر از ۷۰۰ دلار شروع کند.

یک راه برای بالا بردن فروش آیفون‌ها، معرفی تعداد آیفون‌های OLED بیشتر در رده‌های قیمتی حدود ۷۵۰ دلار است و این همان چیزی است که انتظار می‌رود آیفون ۱۲ استاندارد ۵.۴ اینچی به آن دست یابد.

یک شرکت می تواند با کاهش قیمت قطعات استفاده‌شده در داخل یک گوشی قیمت آن را پایین بیاورد و نمایشگر یکی از این قطعات اصلی است. از آنجاییکه سازندگان نمایشگر به‌ندرت قیمت‌هایشان را پایین می‌آورند، یک راهکار دیگر برای این منظور، استفاده نکردن از لایه‌های لمسی اضافی در نمایشگر است که می‌تواند قیمت پنل را تا ۲۰ درصد کاهش دهد.

این کار ظاهرا در مورد آیفون ۱۲ استاندارد ۵.۴ اینچی انجام خواهد شد، اما انجام آن در مورد آیفون‌های ۱۲ با سایز نمایشگر بالای ۶ اینچ کمی سخت‌تر خواهد بود.

یک راهکار دیگر برای کاهش قیمت‌ها، حذف شارژر و هدفون از داخل جعبه آیفون‌های ۱۲ می‌تواند باشد که ظاهرا اپل تصمیم دارد این کار را انجام دهد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر