سامسونگ رسماً از گلکسی Z فولد ۲ با نمایشگرهای بزرگ‌تر رونمایی کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

سامسونگ سرانجام به صورت رسمی از گوشی هوشمند گلکسی Z فولد ۲ رونمایی کرد که از هر لحاظ، نسبت به نسل پیشین خود بهتر است.

نخست با نمایشگرهای این گوشی تاشو شروع می‌کنیم – صفحه نمایش بیرونی این دستگاه که سامسونگ آن را صفحه نمایش Cover می‌نامد، ۶٫۲ اینچی و به صورت Super AMOLED با رزولوشن ۲۲۶۰x816 پیکسل است که قسمت بیرونی گلکسی Z فولد ۲ را پوشش می‌دهد و طول زیادی دارد و نسبت تصویر آن نیز ۲۵:۹ است.

صفحه نمایش داخلی این گوشی تاشو نیز نسبت به نسل پیش، افزایش کمتری داشته است – از ۷٫۳ اینچ قبلی به ۷٫۶ اینچ رسیده و از پنل Dynamic AMOLED با رزولوشن ۲۲۰۸x1768 پیکسل برخوردار است. این پنل با نسبت تصویر ۲۲٫۵:۱۸ و نرم تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز همراه شده است.

نمایشگر اصلی همچنین برای بهبود کیفیت تصویر و ارائه عملکردی بی‌نقص، به صورت Ultra Thin Glass است.

لولای این گوشی تاشو نیز از طراحی جدیدی برخوردار است که عملکرد آن را بهبود می‌بخشد. سامسونگ آن را لولای Hideaway می‌نامد که از مکانیزم CAM برخوردار است و باعث می‌شود تا گلکسی Z فولد ۲ در درجه‌های ۷۵ تا ۱۱۵ بایستد.

همانند گلکسی Z فلیپ ۵G، در این گوشی نیز یک شکاف بین بدنه و لولا جای گرفته است تا از ورود گرد و غبار جلوگیری سازد. سامسونگ موفق شده است فاصله لولا و بدنه را در این گوشی نسبت به Z فلیپ کمتر کند.

امکان سفارشی‌سازی رنگ لولا از بین رنگ‌های نقره‌ای، طلایی، قرمز و آبی نیز در برخی بازارها مهیاست.

هنگام استفاده از حالت انعطاف‌پذیر یا Flex با گوشی گلکسی Z فولد ۲، می‌توانید از برخی اپلیکیشن‌های خاص به صورت تقسیم شده روی هر دو صفحه نمایش استفاده کنید. دوربین، رابط کاربری تماس تصویری، گالری، تقویم و همچنین برنامه‌هایی نظیر یوتیوب، این دستگاه قادر به شناسایی صفحه نمایش اصلی‌ست و برخی از محتوای اپلیکیشن‌های یادشده را روی صفحه نمایش دیگر گلکسی Z فولد ۲ نشان می‌دهد.

سامسونگ برای گوشی گلکسی Z فولد ۲ از یک دوربین سه‌گانه استفاده کرده است که در سمتی قرار دارد که صفحه نمایش آنجا نیست. دوربین اصلی این گوشی به لنز ۱۲ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f1/8 با فوکوس خودکار دو پیکسلی، لرزشگیر نوری و پیکسل‌هایی با اندازه ۱٫۸ میکرومتر مجهز شده است. یک دوربین تله فوتوی ۱۲ مگاپیکسلی با زوم ۲ برابری و پیکسل‌های ۱٫۰ میکرومتری و لنزهای f/2.4 و همچنین تثبیت‌کننده اپتیکال نیز دوربین اصلی را همراهی می‌کند. سنسور دیگر این گوشی نیز دوربین ۱۲ مگاپیکسلی الترا واید با دیافراگم f2/2 و سایز پیکسل ۱٫۱۲ میکرومتر و زاویه دید ۱۲ میلی‌متری است.

سامسونگ از دو دوربین سلفی برای گلکسی Z فولد ۲ بهره برده است – یک لنز آن ۱۰ مگاپیکسل با دیافراگم f2/2 و ۱٫۲۲ میکرومتر است که به صورت پانچ روی صفحه نمایش Cover قرار دارد و دیگری نیز لنز ۱۰ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f2/2 با ۱٫۲۲ میکرومتر است که در نیمه سمت راست نمایشگر اصلی تاشو جای گرفته است. کاربران همچنین می‌توانند از صفحه نمایش Cover به عنوان منظره‌یاب استفاده کرده و از هر سه دوربین اصلی بهره ببرند.

سامسونگ گلکسی Z فولد ۲ از تراشه اسنپدراگون ۸۶۵+ قدرت می‌گیرد که با ۱۲ گیگابایت حافظه رم همراه شده است. حافظه داخلی این گوشی نیز به صورت UFS 3.1 و ۲۵۶ گیگابایتی است.

باتری این گوشی نیز نسبت به باتری ۴۲۳۵ میلی‌آمپر ساعتی گلکسی فولد به ۴۵۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت افزایش یافته است و از شارژ سیمی ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند. این گوشی از شارژ سریع بی سیم و PowerShare به صورت بی سیم نیز پشتیبانی می‌کند.

این گوشی از فناوری ۵G و هر دو mmWave و sub-6GHz نیز پشتیبانی می‌کند. مشابه گلکسی نوت ۲۰ الترا، گلکسی Z فولد ۲ نیز از Ultra-Wideband استفاده می‌کند که می‌توان با استفاده از آن، فایل‌های خود را سریع‌تر به دیگر گوشی های اندرویدی ارسال کنید.

پیش خرید گوشی گلکسی Z فولد ۲ از فردا آغاز خواهد شد و از جمعه ۲۸ شهریور ماه (۱۸ سپتامبر) نیز شاهد عرضه این گوشی در ۴۰ بازار دنیا خواهیم بود. قیمت نسخه ۲۵۶ گیگابایتی این گوشی معادل ۱۷۹۹ پوند / ۱۹۴۹ یورو و ۱۹۹۹ دلار خواهد بود. نسخه ۵۱۲ گیگابایتی این گوشی تنها در بازار چین عرضه خواهد شد که انتشار آن از چهارشنبه ۱۹ شهریور (۹ سپتامبر) آغاز خواهد شد.

این گوشی با رنگ‌های مشکی و برنزی عرضه خواهد شد و تنها در ۲۱ بازار از جمله کانادا، آلمان، بریتانیا و ایالات متحده، علاقه‌مندان می‌توانند از دیگر رنگ‌های اختصاص‌یافته برای لولای گلکسی Z فولد ۲ بهره ببرند.

نسخه ویژه Thom Browne Edition گلکسی Z فولد ۲ نیز با قیمت ۲۹۹۹ پوند / ۳۲۹۹ دلار از جمعه ۴ مهر ماه (۲۵ سپتامبر) عرضه خواهد شد که حاوی گلکسی بادز لایو و گلکسی واچ نیز می‌شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر