ZTE Axon 20 5G به عنوان نخستین گوشی با دوربین زیر نمایشگر رسماً معرفی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

دوربین سلفی به عنوان مانعی برای رسیدن به گوشی های هوشمند تمام صفحه شناخته می‌شوند. ناچ‌ها کوچکتر شده، حفره‌های پانچ و پاپ آپ به عنوان راه‌‌حل‌های موقت برای رسیدن به نمایشگرهای تمام صفحه در نظر گرفته می‌شوند ولی با پیشرفت روزافزون تکنولوژی، همگان منتظر عرضه گوشی های هوشمند با نمایشگر تمام صفحه بدون حفره دوربین سلفی هستند. چندین تولیدکننده گوشی برای رسیدن به چنین هدفی تلاش می‌کنند اما امروز، شرکت ZTE، نخستین گوشی هوشمند تجاری با دوربین سلفی زیر نمایشگر را معرفی کرد.

اولین بودن ارزش زیادی دارد اما باعث می‌شود تا رویکردهای کاملاً جدیدی برای روند مونتاژ صفحه نمایش نیاز باشد. تاکنون، یکی از مشکلات بزرگ دوربین‌های زیر نمایشگر، عدم رسیدن نور کافی به لنز دوربین و در نتیجه ثبت عکس‌های بی‌کیفیت بوده است. علاوه بر این، جایی که دوربین گوشی درون نمایشگر قرار گرفته است، در مقایسه با دیگر نقاط صفحه نمایش، میزان روشنایی و تفاوت رنگی محسوسی وجود دارد.

نخستین مانع، با قرار دادن یک پوشش مخصوص روی صفحه نمایش مرتفع شده است که باعث شفاف‌تر شدن هرچه بیشتر نمایشگر می‌شود. دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی ZTE Axon 20 5G دارای سنسور میزان نور خاص خود است که در زمان لازم و بسته به شرایط محیط، میزان نور موردنیاز خود را جذب می‌کند. علاوه بر این، ZTE توجه خاصی به آرایش پیکسلی اطراف لنز دوربین داشته است بنابراین، این قسمت هیچگونه تغییر رنگ قابل توجهی ندارد و با دیگر نقاط نمایشگر مطابقت دارد. در نهایت، یک الگوریتم پردازش جدید نیز وضوح تصویر گرفته شده را بهینه می‌کند.

صفحه نمایش ۶٫۹۲ اینچی ZTE Axon 20 5G به صورت OLED و با رزولوشن FHD+ است و از نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتزی بهره می‌برد. این نمایشگر با خروجی رنگ ۱۰ بیتی و نسبت تصویر ۲۰٫۵:۹ و همچنین حسگر اثر انگشت همراه شده است.

در قسمت پشتی دستگاه، شاهد یک دوربین چهارگانه هستیم که دوربین اصلی آن، به لنز ۶۴ مگاپیکسلی مجهز شده است. سنسورهای کمکی نیز لنز الترا واید ۸ مگاپیکسلی و عمق‌سنج ۲ مگاپیکسلی برای عکس‌های ماکرو هستند.

این گوشی از تراشه میان رده اسنپدراگون ۷۶۵G با ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. ZTE برای Axon 20 یک باتری با ظرفیت ۴۲۲۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۳۰ واتی در نظر گرفته است. از نظر نرم‌افزاری، این گوشی به سیستم عامل اندروید ۱۰ با رابط کاربری Mifavor 10.5 – که به خود ZTE تعلق دارد – مجهز شده است.

گوشی ZTE Axon 20 5G در رنگ‌های مشکی، سفید، بنفش و نارنجی از تاریخ پنج شنبه ۲۰ شهریور ماه (۱۰ سپتامبر) در بازار چین در دسترس قرار خواهد گرفت. نسخه پایه این گوشی (۶/۱۲۸ گیگابایت) با قیمت CNY 2,198 یا ۳۲۲ دلار عرضه می‌شود. مدل ۸/۱۲۸ گیگابایتی نیز ۳۶۶ دلار و نسخه ۸/۲۵۶ گیگابایتی نیز ۴۱۰ دلار قیمت خواهد داشت.

ZTE هنوز در خصوص زمان و نحوه عرضه گوشی هوشمند ZTE Axon 20 5G در بازارهای بین‌المللی صحبتی نکرده است ولی پیش‌بینی می‌شود به زودی اطلاعاتی در این زمینه منتشر گردد. ZTE در کنار معرفی این گوشی پیشگام، از ایربادهای LiveBuds خود نیز رونمایی کرده است که می‌توانید از این نشانی، اطلاعات بیشتری از آن کسب کنید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر