اطلاعاتی از زمان عرضه و قیمت پیکسل ۵ لو رفت

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

به نظر می‌رسد نسخه‌های جدید از سری محبوب پیکسلِ گوگل، زودتر از آنچه که انتظار می‌رفت وارد بازار خواهند شد – اخیراً وب‌سایت آلمانی Vodafone گوشی های جدید پیکسل را در پایگاه داده داخلی خود لیست کرده و شخصی نیز توانسته است به این اطلاعات دسترسی یابد و از آن‌ها عکس بگیرد. با این حال، خبر بد این است که گوگل تصمیمی مبنی بر عرضه پیکسل ۵ XL ندارد.

صحبت بالا به این معنی‌ست که ما تنها شاهد عرضه پیکسل ۵ از نسل پنجم سری گوشی های هوشمند پیکسل شرکت گوگل خواهیم بود و غول تکنولوژی دنیا، قصد عرضه نسخه دیگری از آن را ندارد. از سوی دیگر، این گوشی و همچنین پیکسل ۴a 5G نیز در روز جمعه ۴ مهر ماه (۲۵ سپتامبر) به صورت رسمی رونمایی خواهند شد. بر اساس اطلاعات مندرج در سایت وودافون، این گوشی تنها در رنگ مشکی عرضه خواهند شد. این در حالی‌ست که گزارش‌های دیگر به این نکته اشاره داشتند که گوگل قصد دارد پیکسل ۵ را در دو رنگ روانه بازار کند.

بر اساس گفته‌های یوتیوبر آلمانی Techcheck، پیکسل ۵، ۶۳۰ یورو خواهد بود. این قیمت احتمالی برای دستگاهی که از تراشه اسنپدراگون ۷۶۵G قدرت می‌گیرد، مناسب به نظر می‌رسد. در جایگاه مقایسه، قیمت پیکسل ۴ ابتدا با ۷۳۰ یورو آغاز شد و در حال حاضر نیز با قیمت ۵۳۰ یورو معامله می‌شود؛ این گوشی از چیپست سری ۸ اسنپدراگون SoC بهره می‌برد.

از سوی دیگر، گوشی هوشمند پیکسل ۴a 5G نیز ۴۸۷ یورو قیمت خواهد داشت که تقریباً ۱۵۰ یورو از پیکسل ۴a گران‌تر است. علی‌رغم شباهت اسمی این دو گوشی، این دو دستگاه تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند و پیکسل ۴a 5G را تقریباً می‌توان همان پیکسل ۵ XL دانست.

گوشی مورد بحث از تراشه اسنپدراگون ۷۶۵G قدرت می‌گیرد؛ این در حالی‌ست که پیکسل ۴a به پردازنده ۷۳۰G اسنپدراگون مجهز شده بود. پیکسل ۴a 5G نمایشگر بزرگتری دارد که احتمالاً ۶٫۲ اینچ باشد (نسخه قبلی ۵٫۸۱ اینچ بود). تصویر فاش شده از این گوشی نیز نشان می‌دهد که این دستگاه از دوربین الترا واید بهره می‌برد. بنابراین، تنها پسرفت ممکن را می‌توان عدم پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز نمایشگر پیکسل ۴a 5G دانست.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر