پوکو X3 NFC با تراشه اسنپدراگون 732G رونمایی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

شیائومی از بزرگ‌ترین شرکت‌های چینی در زمینه تولید گوشی هوشمند محسوب می‌شود که البته برندهای مختلفی نیز درکنار برند اصلی این شرکت فعالیت دارند. برای مدتی می‌شود که شیائومی از برند پوکو رونمایی کرده است؛ برندی که انتظار می‌رود محصول جدیدی از آن به‌نام پوکو X3 NFC روانه بازار شود.

انتخاب چنین نامی طبیعتا به برخورداری گوشی هوشمند جدید شیائومی از تراشه NFC اشاره می‌کند؛ اما پوکو X3 NFC دارای ویژگی‌های جالب دیگری نیز هست. در دل محصول جدید برند پوکو از تراشه‌ی اسنپدراگون 732G استفاده شده است؛ تراشه‌ای که شیائومی ادعا می‌کند توانمندترین نمونه‌ی 4G میان مدل‌های  مختلف سری اسنپدراگون ۷۰۰ محسوب می‌شود.

در قاب جلویی پوکو X3 NFC از نمایشگری ۶/۶۷ اینچی با پنل LCD استفاده شده که رزولوشن آن به +FHD می‌رسد. برخورداری از نسبت ابعاد ۲۰:۹ سبب شده با نمایشگری کشیده روبه‌رو شویم که البته از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتزی بهره می‌برد. دو نرخ اعلام‌شده سبب می‌شود که کاربر تجربه به مراتب بهتری در اجرای بازی‌های موبایل داشته باشد. در بالای صفحه‌نمایش نیز حفره‌ای برای دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی با گشادگی دریچه دیافراگم f/2.2 تعبیه شده است.

رنگبندی مشکی پوکو X3 NFC

در پنل پشتی می‌توان دوربینی چهارگانه مشاهده کرد که متشکل است از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با حسگر IMX682 سونی و گشادگی دریچه دیافراگم F/1.73، دوربین فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی با میدان دید ۱۱۹ درجه‌ای و گشادگی دریچه دیافراگم F/2.2، دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی با امکان فوکوس سوژه از فاصله ۴ سانتی‌متری و دوربین ۲ مگاپیکسلی دیگر برای سنجش میزان عمق در تصویر.

هردو دوربین ۲ مگاپیکسلی از گشادگی دریچه دیافراگم F/2.4 برخوردار هستند. شیائومی ادعا می‌کند که از هوش مصنوعی با ویژگی‌هایی ازجمله Skyscaping 3.0 در دوربین پوکو X3 NFC استفاده شده تا کیفیت عکاسی در شب به مراتب بهتر شود.

در دل پوکو X3 NFC از باتری با ظرفیت ۵،۱۶۰ میلی‌آمپرساعت استفاده شده که برای محصولات میان‌رده میزان ایده‌آلی محسوب می‌شود. امکان شارژ ۳۳ واتی با استفاده از شارژ موجود در داخل جعبه‌ی محصول جدید شرکت چینی فراهم خواهد بود. برای شارژ یا انتقال اطلاعات به گوشی از درگاه USB-C انتهای دستگاه می‌توان استفاده کرد. درکنار این درگاه، جک هدفون ۳/۵ میلی‌متری نیز قرار دارد.

دوربین پوکو X3 NFC

شرکت چینی برای محصول جدید خود از دو بلندگوی استریو استفاده کرده تا علاقه‌مندان از پخش صدایی شفاف و با کیفیت لذت ببرند. پوکو X3 NFC از ارتباطات بلوتوث ۵/۱ و Wi-Fi a/b/g/n/ac برخوردار است و امکان اتصال دو سیم‌‌کارت به‌صورت هم‌زمان وجود دارد. از دیگر مشخصات گوشی هوشمند جدید برند پوکو می‌توان به گواهی IP53، محافظ شیشه‌ی گوریلا گلس ۵ روی صفحه‌نمایش و امکان ارتقای حافظه ذخیره‌سازی با استفاده از کارت حافظه میکرو اس‌دی تا سقف ۲۵۶ گیگابایت اشاره کرد.

در ادامه بخوانید:

انتظار می‌رود مدل مجهز به ۶ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی پوکو X3 NFC با قیمت ۲۲۹ یورو و مدل دوم با تفاوت برخوداری از حافظه ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی با قیمت ۲۶۹ یورو روانه بازار شود. عرضه رسمی محصول جدید شیائومی به بازار از ۱۱ سپتامبر (۲۱ شهریور) رخ خواهد داد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر