کاربران فیسبوک در آینده‌ای نزدیک حق ادعای مالکیت بر روی تصاویر خود را دارند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – فیس بوک در حال آزمایش ابزاری است که به کاربران اجازه می دهد ادعای مالکیت حقوق تصویر خود را داشته باشند. این قابلیت همچنین می‌تواند نحوه به اشتراک گذاری تصاویر و میم ها را در اینستاگرام تغییر دهد.

به گزارش The Verge، فیس بوک در حال آزمایش روشی جدید است که به کاربران اجازه می­دهد ادعای مالکیت تصاویر کنند و در صورت تمایل درخواست­های حذف را صادر کنند. امروز ، فیس بوک از “مدیر حقوق تصاویر” رونمایی کرد؛ ابزاری که به سازندگان امکان ردیابی و مدیریت مکان­های نمایش تصاویرشان، در فیس بوک و اینستاگرام را می­دهد. برای شروع، فیس بوک در حال آزمایش “مدیر حقوق تصاویر”  خود با شرکای منتخب است.

برای استفاده از این ابزار، سازندگان یک فایل CSV از تصویر و فراداده(metadata) آن بارگذاری می­کنند. آن­ها می­توانند محل اعمال حق کپی­رایت را مشخص کنند. سپس، مدیر مکان­هایی که تصویر کاربر به نمایش گذاشته شده را رصد می­کند. سازندگان می­توانند تصمیم بگیرند که تصویر را رها کنند، دستور حذف را صادر کنند یا آن را از نقاط خاصی بلاک کنند.

حق مالکیت تصاویر

فیس بوک به مردم این امکان را می دهد تا کنترل بیشتری بر تصاویر متعلق به خود و جایی که این تصاویر منتشر خواهند شد را در اختیار بگیرند. با به روزرسانی ساز و کارهای مدیریت حقوق مالکیت ، این شرکت امروز با شرکای خاص خود همکاری می‌کند تا به آنها قدرت ادعای مالکیت بر تصاویر را بدهد و سپس مکان نمایش آن تصاویر را از طریق پلتفرم فیس بوک از جمله در اینستاگرام تعدیل کند. هدف این است که سرانجام این ویژگی برای همه باز شود ، همانطور که قبلاً در مورد حقوق موسیقی و ویدیو انجام داده است. این شرکت هنوز تخمینی از زمانی  امیدوار است این موضوع را به طور گسترده‌تری باز کند، ارائه نکرده است.

همانطور که وبسایت خبری  The Verge گزارش داده است، این قابیلت می‌تواند تأثیر زیادی در اینستاگرام نیز داشته باشد، جایی که حساب‌های کاربری مختلف گاها یک تصویر مشترک را به اشتراک می گذارند. این قابلیت ممکن است باعث شود این پست‌ها توسط فیسبوک حذف شوند. این تغییرات همچنین می‌تواند برای memeها  نیز تأثیر داشته باشد. این تصمیم نبز بر عهده فیسبوک است  که آیا ویرایش میم می تواند ایجاد یک تصویر جدید باشد یا نه؟

فیس بوک هنوز فاش نکرده است که این قابلیت جدید را با کدام شرکا آزمایش خواهد کرد و ما هنوز نمی دانیم چه زمانی قصد دارد مدیریت حقوق جدید را برای کاربران بیشتری اعمال کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر