باتری های جدید تسلا رونمایی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – باتری های جدید تسلا با نام باتری های بدون پد 4680 امروز در حالی رونمایی شد که طبق گفته‌های ماسک، این باتری می‌تواند هزینه ساخت خودروهای جدید تسلا را کاهش دهد و حتی منجر به تولید خودرو 25000 دلاری شود.

ارائه Battery Day  در حالی برگزار شد که مدیر عامل این شرکت، ایلان ماسک تعدادی از تغییرات ایجاد شده بر روی پنل‌های باتری را معرفی کرده است که به گفته وی می تواند هزینه هر کیلووات ساعت ساخت سلولهای باتری خودروهای الکتریکی را نصف کند. درست قبل از به نمایش گذاشتن خودروی S-plaid چهارده‌هزار دلاری با حداکثر سرعت 200MPH + ، ماسک گفت این تغییرات می تواند به کمپانی تسلا کمک کند تا یک ماشین الکتریکی جذاب 25000 دلاری را در مدت سه سال طراحی و تولید کند، که نظر سه سال قبل او است. او در سال 2018 گفت: “ما ماشین ارزان قیمت نداریم” و سپس در ادامه افزود “… این چیزی است که در آینده خواهیم داشت. اما ما باید هزینه باتری ها را کاهش دهیم. “

به غیر از قیمت ، آن اتومبیل هنوز نام یا حتی شکل خاصی برای معرفی ندارد و با توجه به مسیر 35000 دلاری مدل 3 – ما هنوز نمی خواهیم یک خودرو را پیش خرید کنیم. حالا که صحبت از پیش خرید شد باید اشاره کنیم که ظاهراً حدود 600000 نفر برای ورود به صف Cybertruck چیزی حدود 100 دلار پول پرداخت کرده‌اند.

اگر بخواهیم واقع‌گرایانه صحبت کنیم، ماسک ادعا کرد که نسخه اختصاصی بتا کامل برای قابلیت Self-Driver برای Tesla Autopilot در ماه های آینده و پس از “بازنویسی اساسی” نرم افزار اتومبیل معرفی و ساخته خواهد شد.

ماسک در این برنامه که به همراه با درو باگلینو ، مدیر ارشد انتقال نیرو و مهندسی انرژی در تسلا، حضور داشت گفت که این تغییرات شامل سلولهای جداره جدید است که می تواند  قدرت شش برابر، و انرژی پنج برابر بیشتری داشته باشد و 16 درصد افزایش دامنه انتقال داشته باشد.

این سلول ها به دلیل دارا بودن ابعاد 46 میلی متر در 80 میلی متر، با نام  4680 معرفی شده‌اند. همانطور که در عکس زیر مشاهده می کنید، ایجاد این سلول های بزرگ تر باعث ایجاد مسائل مدیریت حرارتی می شود که با طراحی استوانه ای آنها برطرف شده است. از بین بردن لحیم فویل به پد و اتصال فویل به لایه‌های پیچشی، مسیر الکتریکی کوتاه تری به این سلول ها می دهد ، اگرچه همانطور که TechCrunch اشاره می‌کند ، روند تولید هنوز کاملاً بهینه نیست.

این پروژه اضافه بر مهندسی سلول باتری “در بدنه” خودروها است که باعث می‌شود باتری به بخشی جدایی ناپذیر از قاب ماشین تبدیل شود و قصد دارد لیتیوم را از خاک رس در صحرای نوادا استخراج کند.

همانطور که رویترز نیز عنوان کرده است، تحلیلگران تخمین زده بودند که بسته‌های باتری تسلا در سال 2019 برای هر کیلووات ساعت 156 دلار هزینه دارند و می توانند در چند سال آینده این میزان را به 70 یا 80 دلار برسانند ، که می تواند هزار دلار برای هر وسیله نقلیه را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر