خودرو 800 اسب بخاری هیوندای با شتاب زیر 3.0 ثانیه

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – کمپانی کره‌ای هیوندای اخیرا یک نمونه اولیه یا پروتوتایپ از سری محصولات الکتریکی زیرشاخه N-line خود را در نمایشگاه پکن به نمایش درآورده است؛ این خودرو هاچبک که مجوزهای قانونی مورد نیاز جهت حضور در سطح شهر و جاده را نیز کسب کرده، هیوندای RM20e  نام دارد. حروف RM از ابتدای کلمات عبارت Racing Midship گرفته شده و به موتور وسط بودن این خودرو اشاره دارند که در نتیجه بهترین تعادل وزنی برای این خودرو پدید آمده و پایداری بیشتری هنگام عبور از پیچ‌ها حاصل خواهد شد.

البته خودروی RM20e صرفا به منظور تحقیق روی قابلیت‌های پیشرانه‌های الکتریکی توسط زیر شاخه N پرفورمنس شرکت هیوندای ساخته شده و دنباله محصولاتی همچون RM14- RM15 – RM16 و RM19 به حساب می‌آید.

 گفته شده که با اعمال 960 نیوتن متر گشتاور به محور عقب این خودرو، فرآیند شتابگیری صفر تا صد RM20e زیر سه ثانیه به طول می‌انجامد. ضمنا این خودرو هاچبک که در واقع از ظاهر هیوندای ولستر بهره‌مند است، حدود ۹.۸ ثانیه زمان نیاز دارد تا به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. بیشینه سرعت این خودرو نیز به منظور کسب مجوزهای قانونی جهت تردد در سطح شهر یا جاده‌های بین شهری در رقم ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

هیوندای برقی

ناگفته نماند که شرکت هیوندای در مسیر توسعه محصولات الکتریکی خود از فناوری شریک جدیدش یعنی شرکت ریماک سود می‌برد. در اثبات قابلیت‌های بالای شرکت کروات ریماک همین بس که این خودروساز برقی مدل هایپرکار C-two را با ۲۰۰۰ اسب بخار قدرت و 412 کیلومتر بر ساعت سرعت، طی سال ۲۰۲۱ روانه بازار خواهد کرد.

در حال حاضر جزئیات بیشتری پیرامون خودروی پرفورمنس الکتریکی هیوندای منتشر نشده است اما آقای توماس شمرا به عنوان رئیس بخش اجرایی شرکت می‌گوید: ‏

«RM20e در قالب یک نمونه پیش‌تولید به خوبی مسیر آینده کمپانی هیوندای در تولید محصولات الکتریکی اسپرت با برند N را نشان می‌دهد و حکایت از حرکت شرکت هیوندای به سمت تولید خودروهای پرفورمنس در حد محصولات سوپر اسپرت دارد.»

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر