گوگل رسما در اندروید 11 به پشتیبانی از پلتفرم واقعیت مجازی DayDream خاتمه داد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

گوگل رسما اعلام کرد که پشتیبانی از پلتفرم واقعیت مجازی دی‌دریم خاتمه یافته است و از این پلتفرم در اندروید ۱۱ پشتیبانی نمی‌شود. زیرمجموعه‌ی ابرشرکت آلفابت با ارسال پستی رسما از خاتمه‌ی کار پلتفرم واقعیت مجازی دی‌دریم خبر داد و گفت که اپلیکیشن دی‌دریم دیگر به‌روزرسانی جدیدی دریافت نمی‌کند و اجرای آن ممکن است در برخی از محصولات مبتنی‌بر اندروید ۱۱ با مشکل مواجه شود.

سران گوگل توضیح دادند که کاربران همچنان می‌توانند از اپلیکیشن دی‌دریم استفاده کنند؛ اما این شرکت دیگر از پلتفرم دی‌دریم پشتیبانی نمی‌کند و به‌روزرسانی جدیدی برای اپلیکیشن آن عرضه نخواهد نکرد. با اینکه اپلیکیشن‌های توسعه‌داده‌شده‌ی شرکت‌های شخص ثالث نیز همچنان در گوگل پلی استور موجود هستند، گوگل تصمیم گرفت ساخت هدست‌های دی‌دریم ویوو را در سال ۲۰۱۹ متوقف کند.

دی‌دریم یکی از دو پلتفرم بزرگ واقعیت مجازی برای گجت‌های قابل‌حمل بود که همراه‌با سامسونگ گیر وی‌آر دراختیار کاربران قرار گرفت. درحالی‌که گوگل می‌خواست پلتفرم دی‌دریم به یکی از دستاوردهای بزرگ این شرکت درکنار پلتفرم اندروید تبدیل شود، استقبال بسیار کم کاربران به شکست پلتفرم دی‌دریم ختم شد.

در ادامه بخوانید:

درحال‌حاضر، گوگل تمرکز خود را از واقعیت مجازی به‌سمت واقعیت افزوده برده است و ناکامی پلتفرم دی‌دریم نشان می‌دهد که حداقل تا معرفی پلتفرم دیگری در این زمینه سال‌ها فاصله داریم. شکست گوگل در عرصه‌ی واقعیت مجازی در حالی رقم می‌خورد که فیسبوک با هدست‌های مختلف سری آکیولس توانسته مشتریان بسیاری درزمینه‌ی هدست‌های واقعیت مجازی جذب کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر