ادغام پیام‌رسان فیس‌بوک در دایرکت اینستاگرام به‌زودی انجام خواهد شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،
فیس‌بوک در آینده‌ای نه‌چندان دور امکان ارسال پیام بین حساب‌های کاربری پیام‌رسان‌های فیس‌بوک و اینستاگرام را برای کاربران خود عرضه خواهد
کرد.
 
به گزارش تک تایمز و به نقل از  engadget، برنامه فیس‌بوک برای ادغام پیام‌رسان‌های خود بالاخره در حال اجرایی شدن است. این کمپانی به‌زودی بخش بیشتری از قابلیت‌های پیام‌رسان فیس‌بوک را به چت درون برنامه‌ای اینستاگرام خواهد افزود. فیس‌بوک در ابتدای این ماه تست این ویژگی را آغاز کرد اما هم‌اکنون اعلام کرده است که این قابلیت در طی ماه‌های آینده برای تمامی افرادی که از پیام‌رسان اینستاگرام استفاده می‌کنند فعال می‌شود.
 
کاربران اینستاگرام برای دریافت این تغییر باید نرم‌افزار خود را به‌روز کنند. در این صورت آن‌ها می‌توانند با آن دسته از کاربران فیس‌بوک که از نرم‌افزار اینستاگرام استفاده نمی‌کنند در ارتباط باشند. به همین ترتیب، کاربران پیام‌رسان فیس‌بوک نیز می‌توانند به آن دسته از دوستانی که تنها از اینستاگرام استفاده می‌کنند دسترسی پیدا کنند.
 
 
 
البته فیس‌بوک تأکید کرده است که ین به‌روزرسانی حساب کاربری اینستاگرام و فیس‌بوک یا پیام‌های ورودی شما را با هم ادغام نخواهد کرد. اگر شما از هردوی این نرم‌افزارها استفاده می‌کنید، هنوز هم می‌توانید به‌صورت جداگانه به ارسال و دریافت پیام‌ها بپردازید. علاوه بر این شما می‌توانید انتخاب کنید که کاربران غیر اینستاگرامی یا غیر فیس‌بوکی به شما پیام ارسال کنند یا خیر.
.
همراه با این تغییرات بسیاری از قابلیت‌هایی که تاکنون برای پیام‌رسان فیس‌بوک عرضه‌شده را برای اینستاگرام نیز ارائه خواهند شد. کاربران اینستاگرام در آینده می‌توانند پیام‌ها را فروارد کرده، به هر پیام واکنش متفاوت نشان دهند با استفاده از قابلیت vanish mode انتخاب کنند که پیام‌ها پس از مدتی به‌صورت خودکار حذف شوند.
 
هنوز هم این تغییر می‌تواند بحث‌برانگیز باشد. اینستاگرام برخلاف فیس‌بوک که افراد را ملزم به استفاده از نام واقعی خود می‌کند، چنین سیاستی ندارد. بر همین اساس برخی ممکن است لزوماً نخواهند که هویت واقعی آن‌ها به‌ حساب اینستاگرامشان پیوند داده شود. علاوه بر این فیس‌بوک پیش‌ازاین اذعان کرده است که حساب‌های کاربران را به‌صورت خودکار از طریق برنامه‌های خود پیوند داده است، بنابراین نگرانی کاملا بی‌دلیل نیست.
 
البته خبر خوب اینجاست که تمامی این قابلیت‌ها گزینشی هستند و فیس‌بوک هنوز کاربران را به استفاده از این تجربه جدید اجبار نکرده است.
  بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر