مگامال کجاست | هرچیزی که باید درباره مگامال اکباتان بدانید

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

مگامال تهران، اولین مگامال (بازار بزرگ) ایرانی مبتنی بر استانداردهای جهانی است و شاید بتوان ادعا کرد که با توجه به امکانات رفاهی و دسترسی آسان، یک سر و گردن بالاتر از سایر مراکز خرید پایتخت ایستاده است. از امکانات متنوع مگامال می‌توان به فودکورت، شهربازی، تالار، پارکینگ سرپوشیده، اینترنت وای‌فای، نمازخانه، آسانسور شیشه‌ای، سرویس بهداشتی، هایپرمارکت، فضای سبز، پردیس سینمایی و… اشاره کرد.

این مجموعه زیبا و عظیم پنج طبقه که طراحی و معماری جذابی دارد، فروشگاه‌های زیادی با برندهای مطرح و باکیفیت را در دل خود جای داده و وجود سه طبقه پارکینگ آن هم در تهران شلوغ و پرهمهمه، مزیت دیگری است که خیال هر بازدیدکننده‌ای را از بابت جای پارک راحت می‌کند. با کجارو همراه شوید تا گشتی در مگامال پایتخت بزنیم.

همه چیز درباره مگامال اکباتان:

معرفی مگامال

مجتمع تجاری مگامال در زمینی به مساحت ۱۹ هکتار و ۲۰۰ هزار متر مربع زیربنای تجاری در شهرک اکباتان ساخته شده است و در پنج طبقه آن ۲۰۰ واحد تجاری فعالیت می‌کنند. در واقع ۱۵ درصد از این مجموعه به فضای تجاری و ۸۵ درصد به فضای عمومی، ورزشی، تفریحی و فرهنگی اختصاص دارد.

ساختمان مگامال از سازه‌های منحصربه‌فرد تهران بزرگ است که علاوه بر طراحی نوین، با مرغوب‌ترین مصالح ساختمانی ساخته شده است. با توجه به اینکه مجموعه مذکور قدرت تحمل زلزله ۹ ریشتری را دارد، مکانی امن برای تجارت و تهیه اقلام موردنیاز زندگی به حساب می‌آید.

فود کورت مگامال تهران

عکاس: اکبر بیات

مگامال کجاست؟

مگامال در فاز دو شهرک اکباتان در غرب تهران واقع شده است که نه‌تنها در سطح استان تهران،‌ بلکه در کل کشور، جزو بهترین و بزرگ‌ترین مراکز خرید محسوب می‌شود.

ورودی پارکینگ مگامال تهران

یکی از ویژگی‌های خوب مگامال، دسترسی آسان به بزرگ‌راه‌های شهر تهران است؛ به‌طوری که بزرگ‌راه تهران-کرج و شهید ستاری در نزدیکی این مجتمع قرار دارند. از بزرگ‌راه‌های نیایش، همت و حکیم نیز می‌توانید به‌راحتی به مرکز خرید مگامال بروید. علاوه بر این، مگامال در فاصله کوتاهی از ایستگاه مترو واقع است و ایستگاه خط چهار مترو تهران (کلاهدوز-ارم سبز) در مجاورت این مجتمع نیز دسترسی به ورودی طبقه همکف را میسر می‌کند.

  • تلفن مگامال: ۰۲۱۴۴۶۹۴۴۷۱
  • آدرس مگامال: تهران، بزرگراه شهید ستاری، شهرک اکباتان، فاز دو، میدان شهید صارمی (نمایش روی نقشه)
  • وب‌سایت: www.megamall.ir

ساعت کار مگامال

مرکز خرید مگامال اکباتان هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۳ فعالیت می‌کند و از آنجا که همه روزه باز است، در هر بازه زمانی می‌توانید از این مرکز بازدید کرده و از امکانات و خدمات آن استفاده کنید.

پارکینگ مگامال

پارکینگ مگامال اکباتان

عکاس: محمد آقاجانی

پارکینگ طبقاتی مگامال در مساحتی به بزرگی ۳۶ هزار متر مربع ساخته شده و دارای سه طبقه با ظرفیت ۲,۸۰۰ خودرو است. با استفاده از آسانسور موجود در پارکینگ می‌توانید خود را به سایر بخش‌های مجموعه برسانید. این‌طور به نظر می‌رسد که پیش‌تر استفاده از این پارکینگ رایگان بود؛ اما اکنون باید مبلغی برای ورودی بپردازید که به‌ازای هر یک ساعت، هزینه‌ مضاعفی به آن اضافه می‌شود.

امکانات مگامال

مگامال چند طبقه تهران

عکاس: Soroush N

مگامال اکباتان فقط یک مرکز خرید نیست و وجود امکانات رفاهی و تفریحی متعدد، جذابیت آن را بین شهروندان تهرانی دوچندان کرده است. یکی از امکانات مگامال، وجود بانک‌های ملت و شهر شعبه اکباتان واقع در طبقه همکف این مرکز است که نقل‌وانتقال‌های مالی فروشگاه‌ها و مردم را تسریع می‌کنند. مضاف بر اینکه، هنگام خرید می‌توانید از ماشین حمل کودک برای گشت‌وگذار در کل مرکز خرید استفاده کنید. این ماشین‌های جذاب، باعث سهولت در خرید می‌شوند و لذت زیادی را برای کودکتان به‌همراه خواهند داشت.

از فودکورت تا کافی شاپ، خودپرداز، شهربازی، پردیس سینمایی، سالن ورزشی، هایپرمارکت و… نیز در این مجموعه وجود دارد که در ادامه توضیح مختصری راجع به آن‌ها خواهیم داد.

دنیای بانوان

غرفه لوازم آرایشی یک فروشگاه بزرگ

عکاس: مهدی گلزاده

یکی از ویژگی‌های خاص و جالب مگامال تهران، اختصاص فضایی ویژه خانم‌ها در طبقه اول مجموعه است که شامل فروشگاه‌های لوازم آرایشی، فروشگاه‌های لباس، سالن‌های زیبایی و مد و سالن‌ ورزشی با تجهيزات مدرن بدن‌سازی می‌شود که آقایان حق ورود به آن را ندارند. وجود مهدکودک ساعتی در این بخش، مزیت بزرگ دیگری برای خانم‌ها است تا بدون هیچ دغدغه‌ای از وقت خود لذت ببرند.

هایپرمی مگامال

هایپر می

عکاس: مهدی دری

هایپرمارکتی با مساحت ۱۱ هزار متر مربع، یکی از بزرگ‌ترین بخش‌های مگامال را تشکیل می‌دهد که انواع و اقسام کالاهای موردنیاز خانواده‌ها را به فروش می‌رساند. این بخش شامل دو طبقه (طبقه همکف یک و همکف دو) می‌شود که برای تسهیل در رفت و آمد مشتریان، ۶ آسانسور بزرگ، دو دستگاه آسانسور باری اختصاصی و چهار دستگاه پله برقی در نظر گرفته شده است.

از طبقات مختلف مگامال، ورودی‌های متعددی به هایپرمارکت وجود دارد؛ ضمن اینکه یکی از ویژگی‌های مهم آن، دسترسی به کریدور مترو است.

آی تی مال

آی تی مال یا همان دنیای فناوری با مساحتی بالغ بر ۳,۵۰۰ متر مربع در طبقه اول مگامال قرار گرفته است و به ارائه لوازم جانبی و الکتریکی اختصاص دارد. برند‌های معروف فناوری اطلاعات، کامپیوتر، موبایل، بازی‌های کامپیوتری و لوازم جانبی همچون پاناسونیک، سونی، فراسو، مادیران و لاجیک در این مجموعه فعالیت می‌کنند که سرويس‌ها خاص و امکانات مطلوبی را در اختیارتان قرار می‌دهند.

شهربازی مگامال

ماشین های برقی شهربازی سرپوشیده

شهربازی سرپوشیده مگامال با فضایی قریب به ۶ هزار مترمربع در مجاورت پردیس سينمایی در طبقه سوم واقع شده است؛ جایی که قطعا برای کودکان و نوجوانان جذاب خواهد بود. این شهربازی مجهز به مدرن‌ترين وسايل بازی مکانیکی و الکترونيکی است؛ ضمن اینکه تراس بزرگی با چشم‌انداز کوه‌های شمال پایتخت دارد. وجود شهربازی، فروشگاه‌های فرهنگی و مجتمع سينمايی باعث شده‌اند که طبقه سوم مگامال به محل پر رفت و آمد و جذابی برای خانواده‌ها باشد.

در طبقه اول مگامال، فضایی موسوم به «سرزمین شن» (سند لند) برای بازی کودکان در نظر گرفته شده است که کودکان سه تا ۹ ساله می‌توانند بازی با ماسه و لمس طبیعت را تجربه کرده و ضمن رشد خلاقیت خود، قوه‌ تخیل‌شان را نیز تقویت کنند.

فضای ورزشی مگامال

فضای ورزشی مجموعه مگامال از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که به‌دلیل تنوع و امکانات مدرن می‌تواند پاسخگوی هر نوع سلیقه‌ای باشد. سالن‌های بدن‌سازی با جدیدترین دستگاه‌های ورزشی، سالن‌های فیزیوتراپی با مجرب‌ترین پزشکان ایرانی، سالن‌های ماساژ درمانی و ریلکسیشن و همین طور سونا و جکوزی، گزینه‌های مختلفی هستند که برای رفاه هرچه بیشتر مشتریان فراهم شده‌اند.

پردیس سینمایی مگامال

سالن بزرگ سینما با صندلی های قرمز

پردیس سینمایی مگامال با در اختیار داشتن هفت سالن و ظرفیت کلی ۱,۲۰۰ نفر، طرفداران زیادی بین علاقه‌مندان به فیلم‌های روز پیدا کرده است؛ به‌خصوص که امکان نمايش مستقل فيلم‌ها در هر سالن و همین طور نمایش هم‌زمان يک فيلم در همه سالن‌ها وجود دارد. این پردیس سینمایی که مدرن‌ترین مجتمع سینمایی کشور محسوب می‌شود، در اردیبهشت ۱۳۹۶ افتتاح شد و مجهز به اولین سالن سه‌بعدی صدا است. سالن‌های این مجموعه به تجهیزات پیشرفته نور و صدا و همچنین لژ خانوادگی مجهز هستند.

سایر فعالیت‌های فرهنگی و هنری این مجموعه در سالن کنفرانس، سالن موسیقی، شهر کتاب، فروشگاه‌های اقلام فرهنگی و کلاس‌های هنری انجام می‌شود.

فود کورت مگامال

فودکورت مگامال تهران

عکاس: محسن رحمانی

فود کورت مگامال در فضایی به بزرگی ۲,۴۰۰ متر مربع در طبقه دوم قرار دارد. علاوه بر فود کورت، رستوران‌های بین‌المللی نیز در طبقه سوم و در مجاورت شهربازی و سينما و همین طور تعدادی کافه تريا در طبقه همکف دوم کنار پارک مگامال فعالیت می‌کنند. در طبقه اول مجتمع یک رستوران بین‌المللی دیگر قرار گرفته است که از بین این همه گزینه‌ می‌توانید دست به انتخاب بزنید.

برندهای مگامال

فروشگاه لباس مردانه

فروشگاه‌های متعدد کیف و کفش، صنایع دستی، زیورآلات، لوازم آشپزخانه و لوازم‌خانگی، دکوراسیون داخلی، شال و روسری، چرم فروشی، محصولات آرایشی و بهداشتی و ورزشی در مگامال حضور دارند که به برخی آن‌ها به‌صورت تیتروار اشاره می‌کنیم.

  • برندهای پوشاک بانوان: زیلان، آر سی جی، جوونی، نیونیل، سرژه، جین وست، سیاوود، سارار، مارتین جونز و…
  • برندهای پوشاک آقایان: زیلان، ال آر سی، وادین کوک، آر سی جی، فریولی، ناسکی، نیکوتن پوش و…
  • برندهای کیف و کفش: مارال چرم، نوین چرم، زیلان، ‌کاتر پیلار و دلسی
  • برندهای لوازم ورزشی: ریباک، ‌فیلا، پوما، پتزل، اسپورت لند

جاذبه‌ های دیدنی اطراف مگامال

پس از گشت‌وگذار در مگامال اکباتان می‌توانید سری هم به دریاچه چیتگر (دریاچه شهدای خلیج فارس) بزنید که از جاهای دیدنی تهران است و از مکان‌های تفریحی نزدیک به مگامال به شمار می‌رود.

دریاچه چیتگر: علاوه بر فضای خوب و لذت‌بخشی که در اطراف دریاچه مهیا شده و مکانی عالی برای پیک‌نیک محسوب می‌شود، امکانات تفریحی متعددی از بازی‌های هیجانی مانند سرسره سقوط آزاد تا تونل وحشت، پیست کارتینگ و زیپ‌لاین، از گذراندن اوقاتی خوش در کنار دوستان و خانواده حکایت دارند. بام لند نیز در مجاورت دریاچه چیتگر قرار گرفته است که با انواع و اقسام مراکز خرید و رستوران و فودکورت، گزینه فوق‌العاده دیگری برای خرید و شکم‌گردی به شمار می‌رود.

پارک ارم: این شهربازی نیز از دیگر جاذبه‌های نزدیک به مگامال است که عنوان بزرگ‌ترین پارک تفریحی کشور را با خود یدک می‌کشد. سه شهربازی و یک باغ وحش در این مجموعه وجود دارد که می‌توانند اوقاتی سرشار از هیجان و لذت را برایتان به ارمغان آورند.

سوالات متداول درباره مگامال

مگامال اکباتان تهران

عکاس: محمد آقاجانی

پرسش‌های متداول

مگامال کجاست؟

مگامال یکی از مراکز تجاری تفریحی تهران است که در فاز دو شهرک اکباتان در غرب تهران قرار دارد.

ساعت کار مگامال چگونه است؟

مرکز خرید مگامال اکباتان هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۳ فعالیت می‌کند.

آیا مگامال پارکینگ دارد؟

پارکینگ طبقاتی مگامال در مساحتی به بزرگی ۳۶ هزار متر مربع ساخته شده و دارای سه طبقه با ظرفیت ۲,۸۰۰ خودرو است.

چگونه با مترو به مگامال برویم؟

مگامال در فاصله کوتاهی از ایستگاه خط چهار مترو تهران (کلاهدوز – ارم سبز) قرار دارد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر