هشداررسانی جدید گوگل برای رسیدگی به مشکلات امنیتی جدی

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – کمپانی گوگل در هشداررسانی های جدید خود، کاربر را مستقیما از طریق اپلیکیشن گوگل در حال استفاده، از وجود مشکلات امنیتی بالقوه آگاه می سازد. دو ویژگی دیگر با محوریت حریم خصوصی نیز معرفی شده است.

جدیدترین تلاش کمپانی گوگل برای حفظ ایمنی و حریم خصوصی کاربران خود، شامل هشدارهای امنیتی برجسته تری می شود. در این راستا، زمانی که یک مشکل جدی بالقوه در حساب کاربری به وجود آید، کمپانی به طور مستقیم و از طریق اپلیکیشن گوگل (در حال استفاده)، به کاربر خبر می دهد.

ظاهرا کمپانی گوگل دلیل خوبی برای نمایشی تر ساختن هشدارهای امنیتی دارد. زمانی که هشدارهای اندرویدی برای نخستین بار در سال 2015 معرفی شدند، ساعت تعداد افراد درگیر با هشدارهای امنیتی تنها در ظرف یک به بیست برابر رسید. یکی دیگر از مزایای هشداررسانی جدید گوگل، دشواری در کلاهبرداری و تقلب در آن ها است. چرا که این هشدارها مستقیما توسط اپلیکیشن های انحصاری گوگل صادر می شوند. گوگل طی دو هفته آینده، نوتیفیکیشن های بروزشده را برای زیرمجموعه کوچکی از کاربران خود ارایه خواهد دارد. عرضه سراسری هشدارهای جدید برای سال آینده برنامه ریزی شده است.

علاوه بر هشداررسانی جدید گوگل ، دو ویژگی جدید دیگر با محوریت حریم خصوصی توسط این کمپانی معرفی شده است. اولین ویژگی، حالت مهمان (Guest Mode) برای دستیار گوگل است که در هفته های آتی ارایه می شود. طبق گفته های این غول جستجوگر، کاربران در بسیاری از موارد تمایلی به ذخیره سازی یک پرسش یا درخواست در حساب کاربری خود توسط اسیستنت ندارند. در چنین مواقعی، حالت مهمان به کار می آید.

با یک دستور صوتی ساده، شما می توانید حالت مهمان را فعال کنید. تعاملات دستیار صوتی در این حالت در حساب کاربری شما ذخیره نخواهد شد. البته به نظر می رسد که گوگل در این حالت باز هم مکالمات را ذخیره می کند، اما مکالمات ذخیره شده به حساب کاربری خاصی مربوط نمی شوند.

یکی دیگر از ویژگی های جدید گوگل، امکان تغییر داده های مربوط به تاریخچه مکان است. ظاهرا گوگل به کاربر اجازه می دهد تا به طور دستی، داده های تاریخچه مکان در جدول زمانی را تغییر داده و ویرایش کند. شما قادر خواهید بود تا مکان های بازدید شده را ویرایش کرده و همچنین مکان های ذکر نشده را اضافه کنید. البته باید اضافه کرد که ویژگی های جدید گوگل موجب منع حملات فیشینگ یا سایر فعالیت های مخاطره آمیز علیه حساب کاربری شما نمی شوند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر