اپل تا دو نسل آینده سری آیفون همچنان از طراحی بریدگی بالای صفحه‌نمایش استفاده می‌کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

انتظار می‌رود هفته آینده اپل گوشی‌های هوشمند خانواده‌ی آیفون ۱۲ را معرفی کند. این گوشی‌ها تاکنون بارها خبرساز شده‌اند و رسانه‌های معتبر جهان به حاشیه‌ها و شایعه‌های درباره‌ی آن‌ها پرداخته‌اند. گفته می‌شود اپل در رویداد بعدی خود، ۴ مدل گوشی هوشمند از خانواده‌ی جدید آيفون ۱۲ معرفی خواهد کرد. بااین‌حال، افشاگری مدعی شده است تغییری در طراحی بخشی از مدل‌های سری آیفون حداقل تا دو نسل بعد به‌وجود نخواهد آمد.

درواقع، افشاگر یادشده در حساب توییتر خود پستی منتشر کرده و گفته است که بریدگی بالای صفحه‌نمایش همچنان در دو سری آیفون ۱۲ و ۱۳ حفظ خواهد شد و تنها تفاوت در باریک‌ترشدن نوار آن خواهد بود. مدتی است که اپل در بالای صفحه‌نمایش آیفون‌ها از بریدگی استفاده می‌کند تا میزبان دوربین سلفی و بلندگو و حسگرها شود. گویا این طراحی با تغییراتی جزئی در سری آیفون ۱۲ و ۱۳ نیز حفظ خواهد شد.

درحالی‌که هنوز سری آیفون ۱۲ معرفی نشده است، کار بسیار دشواری به‌نظر می‌رسد که درباره‌ی سری آيفون ۱۳ سخن بگوییم. بااین‌حال، روند طراحی مدل‌های پیشین آيفون نشان می‌دهد که گفته‌های افشاگر دور از واقعیت نیست و امکان دارد اپل از طراحی بریدگی بالای صفحه‌نمایش همچنان در مدل‌های نسل بعدی آیفون استفاده کند.

در ادامه بخوانید:

اصولا شرکت‌های سازنده از طراحی‌های دیگری مانند حفره یا بریدگی آبشاری نیز برای تعبیه جایگاه دوربین سلفی استفاده می‌کنند؛ اما اپل نوع طراحی خاص خود را دارد و از این نوع در مدل‌های مختلف آیفون استفاده کرده است.

آنچه باید در نظر گرفت، فناوری‌ای است که کوپرتینویی‌ها حداقل در سری آيفون ۱۴ استفاده خواهند کرد. باتوجه‌به اینکه فناوری دوربین سلفی مخفی‌شده در پشت صفحه‌نمایش هنوز در مراحل ابتدایی به‌سر می‌برد، دور‌از‌ذهن نیست که اپل صبر خواهد کرد تا مدلی کاربردی و بدون نقص از چنین فناوری را جایگزین طراحی بریدگی بالای صفحه‌نمایش سازد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر