کمپانی کامکست سرعت آپلود مودم کابلی خود را تا 1.25Gbps افزایش داد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز- کمپانی مخابراتی کامکست در یک از منازل واقع در جکسونویل، آزمایشی را روی فناوری مودم کابلی خود به اجرا درآورده و سرعت آن را به 1.25 گیگابیت بر ثانیه افزایش داد.   

کمپانی کامکست از چند سال پیش، ارایه سرویس کابل 1 گیگابیتی خود را آغاز کرده و در حال حاضر در بسیاری از مناطق کشور قابل دسترس است. با این حال این شرکت هنوز قادر به تطبیق با فیبر نوری، جهت افزایش سرعت آپلود نیست. بسیاری از سرویس های فیبری، سرعت دانلود و آپلود چند گیگابیتی را برای مشتریان فراهم می آورند. پکیج Xfinity می تواند سرعت آپلود حداکثر تا 35 مگابیت بر ثانیه را ارائه دهد، حال آنکه در دنیای امروزی، ایجاد محتوا و جریان های ویدیویی توسط کاربران به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

به هر حال، کمپانی کامکست به تازگی آزمایشی را به اجرا درآورده و سرعت شبکه زنده خود (در یک خانه واقع در جکسونویل) را تا 1.25 گیگابیت افزایش داده است. کامکست هنوز اعلام نکرده که این نوع سرویس چه هنگامی در دسترس مشتریان قرار می گیرد. هرچند احتمال می رود که سرویس 1.25 گیگابیتی به همراه معماری دستیابی توزیع شده (DAA) عرضه شود. معماری DAA ترکیبی از فیبرهای نوری دیجیتالی، گره های دیجیتالی Remote PHY و یک پلتفرم CMTS (سیستم توقف مودم کابلی) مجازی شده ابری است که طبق ادعای کامکست، سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه و بیشتر را فراهم می آورد.

تونی وارنر، مدیر اجرایی کمپانی کامکست در یک اعلامیه گفت: مهم ترین نقطه قوت فناوری شبکه ای ما، این است که در آینده ای نزدیک می توانیم سرعت های نسل بعدی را به میلیون ها خانه انتقال دهیم، بدون اینکه به پروژه های ساخت و ساز عظیم یا کندن حیاط خانه ها احتیاجی باشد. این فناوری راهی برای تحقق نیازهای آینده و ایجاد واقعی سرعت های متقارن چند گیگابیتی برای تمام افراد (و نه تنها عده منتخبی از آن ها) است.

با اینکه هنوز همه خانه ها به فیبر نوری مجهز نشده اند، اما فناوری جدید کامکست می تواند بهترین فرصت برای ارتقای سرعت آپلود باشد. با این حال، باید به این نکته نیز اشاره کرد که حتی پس از ارایه سراسری، باید شاهد گسترش پهنای باند 1.2 ترابیتی بود تا بتوان از این فناوری استفاده کرد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر