اولین کامیون کشنده سنگین تولید انبوه پیل سوختی الکتریکی توسط هیوندای روانه بازار شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – شرکت هیوندای عرضه کامیون کشنده سنگین پیل سوختی خود با نام Xcient را در اروپا آغاز کرده است. همچنین هفت دستگاه کامیون xcient پیش از این به مشتریان در کشور سوئیس تحویل داده شده بود.

کامیون Xcient به عنوان نخستین کشنده سنگین پیل سوختی، نشانی از گسترش انواع کامیون‌های تجاری شرکت هیوندای در سطح جهان به حساب می‌آید. تحویل اولین سری Xcient خبر از ورود بخش کامیون شرکت هیوندایی به بازار اروپا می‌دهد. همچنین در پی آن بازار آمریکای شمالی و چین نیز پذیرای این محصول خواهند بود.

 

از سوی دیگر، علاوه بر ۷ دستگاه کامیون Xcient که به مشتریان در کشور سوئیس تحویل داده شده است، ۵۰ دستگاه دیگر نیز تا اواخر امسال به دست مشتریان در این کشور خواهد رسید. در کل هیوندا انتظار دارد تا سال ۲۰۲۵ معادل هزار و ششصد دستگاه کامیون پیل‌سوختی را روانه بازار اروپا کند.

 

تحویل اولین سری از کامیون‌های Xcient فصل جدیدی را در در سطح جهان خودرو به جهت استفاده از هیدروژن به عنوان یک منبع سوخت تجاری گشوده است. هیوندای می‌گوید تا سال ۲۰۲۱ قادر خواهد بود ۲۰۰۰ دستگا Xcient را تولید کند تا بدین ترتیب بازار اروپا، آمریکای شمالی و چین را تحت پوشش قرار دهد. در صورت سرمایه گذاری ۱.۳ میلیارد دلاری ظرفیت تولید این محصول بیشتر نیز خواهد شد.

کامیون هیوندای

کامیون کشنده Xcient توسط یک سیستم پیل سوختی هیدروژنی با قدرت ۲۵۵ اسب بخار و دو پیل دیگر با قدرت ۱۲۷ اسب بخار، قوای محرکه خود را تامین می‌کند. هفت مخزن بزرگ هیدروژن نیز ظرفیتی به میزان ۳۲ کیلوگرم را جهت ذخیره سازی هیدروژن برای این کامیون فراهم آورده‌اند. برد حرکتی این خودرو معادل ۴۰۰ کیلومتر عنوان شده و زمان سوختگیری مجدد آن نیز هشت تا بیست دقیقه برآورد شده است. شرکت هیوندای اعلام کرده که بیش از ۱۰۰ ایستگاه سوخت رسانی هیدروژن را در کشور سوئیس برپا خواهد کرد که نه تنها برای وسایل نقلیه تجاری کافی خواهد بود، بلکه خودروهای سواری پیل سوختی الکتریکی نیز مجازند از این ایستگاه‌ها استفاده کنند.

 

شرکت هیوندای قصد دارد نسخه تولیدی از کامیون کشنده سنگین کلاس ۸ کانسپت خود را به همراه یک تراکتور 6×4 به بازار آمریکای شمالی عرضه کند. هیوندای امیدوار است تا سال ۲۰۳۰ معادل ۱۲۰۰۰ کامیون پیل سوختی در بازار آمریکای شمالی به فروش برساند. در بازار چین نیز هیوندای برنامه خود را جهت عرضه سه مدل کامیون پیل سوختی الکتریکی اعلام کرده است؛ یک کامیون متوسط و یک مدل سنگین تا سال ۲۰۲۲ روانه سرزمین اژدها خواهند شد. سپس یک کامیون سنگین دیگر که به صورت ویژه جهت بازار چین طراحی شده نیز به آنها ملحق خواهند شد. هیوندای برنامه خود در این حوزه را طوری تنظیم کرده که در مجموع تا سال ۲۰۳۰ حدود ۲۷ هزار دستگاه از این محصولات را در بازار چین به فروش برساند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر