برترین اپلیکیشن‌های iOS با ویجت کاربردی

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اپل در iOS ۱۴ ویجت‌ها را به صفحه تکراری و خسته‌کننده هوم آیفون افزوده ‌است. از زمان معرفی اولیه آیفون در ۲۰۰۷، صفحه هوم حاوی اپ‌ها با چینش یکسان بوده ‌است. این روند حال در iOS ۱۴ تغییر کرده و با ویجت‌ها امکان شخصی‌سازی بیشتری دراختیار کاربران قرار گرفته ‌است.

اپل ویجت‌ها را ابتدا در iOS ۸ و سال ۲۰۱۴ معرفی کرد؛ اما این ویجت‌ها محدودیت‌های متعددی داشتند و تنها ازطریق منوی Today View دردسترس بودند.

در ادامه بخوانید:

در iOS ۱۴ امکان افزودن ویجت‌ها به صفحه هوم فراهم آمده ‌است. شما می‌توانید از ویجت‌های گوناگون با ابعاد مدنظر خود بهره ببرید. توسعه‌دهندگان در حال کار روی ویجت برنامه‌های خود هستند تا نهایت بهره را از به‌روزرسانی جدید اپل ببرند.

حدود سه هفته از عرضه عمومی iOS ۱۴ می‌گذرد و اپ استور پر از ویجت‌های کاربردی و هوشمند شده ‌است. در این مقاله ۲۰ ویجت کاربردی برتر iOS که تا به امروز منتشر شده‌اند، معرفی می‌شوند. این فهرست قطعا بهترین انتخاب موجود نیست و بدیهی است که به مرور زمان به‌روزرسانی خواهد شد.

۱. APOLLO FOR REDDIT

ویجت نرم افزار apollo for reddit

آپولو (Apollo) که یک نرم‌افزار سوم‌شخص محبوب در اپ استور است و از قابلیت جدید iOS به خوبی بهره می‌برد، ۱۰ ویجت طراحی کرده و دست شما را برای انتخاب بسیار باز گذاشته‌ است.

از میان این ویجت‌ها می‌توان به ویجت پست، ویجت تصویر زمینه، افزودن میانبرها به subreddit و پین کردن یک جوک یا فکر گذرا اشاره کرد. این ویجت‌ها تقریبا همه سلایق را پوشش می‌دهند.

۲. WEATHER LINE

weather line widget

برنامه پیش‌فرض آب‌وهوا در آیفون، ویجتی جذاب ارائه داده  استکه به‌طور لحظه‌ای دمای هوا را نشان می‌دهد. Weather Line با عرضه ویجت‌های پیش‌بینی ساعتی و روزانه آب‌وهوا، تجربه کاربری را به حد بالاتری می‌رساند. این ویجت اطلاعاتی نظیر زمان طلوع و غروب خورشید، سرعت باد، کیفیت هوا و شاخص فرابنفش نیز به کاربران نمایش می‌دهد.

۳. DAY ONE

day one widget

Day One یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های روزنگار iOS است. این برنامه از انواع متفاوت ویجت با ابعاد متنوع بهره می‌برد. ویجت «On This Day» یکی از جالب‌ترین ویجت‌های این برنامه است که نوشته‌های هرروز در سال گذشته را نمایش می‌دهد.

Daily Prompt یکی دیگر از افزونه‌های این برنامه است که شما را به افزودن ایده و فکر تشویق می‌کند.

۴. THINGS 3

things 3 ios widget

برنامه مدیریت وظایف Things 3 طرف‌داران زیادی در اکوسیستم اپل دارد. این شرکت برنامه‌اش را به‌تازگی با پشتیبانی از ویجت‌های آی‌او‌اس ۱۴ به‌روزرسانی کرده ‌است. این برنامه سه ویجت با ابعاد کوچک، متوسط و بزرگ دراختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید فهرست مدنظر خود برای نمایش را انتخاب کنید و با لمس گزینه + موارد جدید را به این فهرست بیفزایید.

متأسفانه به دلیل محدودیت iOS ۱۴، درحال‌حاضر تیک‌ زدن وظایف از داخل ویجت ممکن نیست.

۵. PDF EXPERT

pdf expert ios widget

PDF Expert یکی از بهترین برنامه‌های خواندن و ویرایش PDF در iOS است. شما می‌توانید یک ویجت موسیقی برای دسترسی سریع به فایل‌های صوتی ایجاد، از ویجت Recents برای بازکردن سریع فایل‌های اخیر و از Favorites برای بازکردن پوشه‌ها استفاده کنید. اگر از PDF Expert برای ویرایش PDF بهره می‌برید، احتمالا این ویجت‌ها حسابی به کارتان می‌آید.

۶. SPARK MAIL

spark mail ios widget

اسپارک میل (Spark Mail) یکی از بهترین برنامه‌های ایمیل سوم‌شخص برای آیفون است. در به‌روزرسانی اخیر این برنامه و با افزوده ‌شدن ویجت‌های ایمیل و تقویم، این برنامه کاربردی‌تر از همیشه شده ‌است.

شما می‌توانید فهرستی از ایمیل‌های نخوانده و ایمیل‌های دریافتی یا دکمه‌های عملکردی مانند جست‌وجو، تقویم و ایجاد ایمیل را در ویجت این برنامه مشاهده کنید.

اسپارک یکی از بهترین استفاده‌های ممکن از قابلیت جدید iOS ۱۴ را رقم زده ‌است.

۷. GOOGLE APP

google app ios widget

کاربران اندروید احتمالا با ویجت نوار جست‌وجوی گوگل برخورد داشته‌اند. بسیاری از کاربران از این ویجت بهره می‌برند و حال برای اولین‌بار این ویجت به صفحه هوم iOS آمده‌است. با استفاده از برنامه گوگل می‌توانید از ویجت جست‌وجوی گوگل به‌همراه گوگل لنز، جست‌وجوی صوتی و حالت ناشناس بهره ببرید. جالب است بدانید که این ویجت بسیار جالب‌تر و کاربردی‌تر از همتای اندرویدی خود طراحی شده ‌است.

۸. DOCUMENTS

documents ios widget

Documents یک برنامه مدیریت فایل حرفه‌ای برای آیفون است. با استفاده از این برنامه می‌توانید انواع مختلف فایل‌های موجود روی آیفون خود را مدیریت کنید. توسعه‌دهندگان این برنامه ویجت‌های پخش موسیقی آفلاین، فایل‌های اخیر و فایل‌های محبوب را برای کاربران تدارک دیده‌اند. این ویجت‌ها همچنین از دکمه‌های عملکردی برای ایجاد میانبر موسیقی، صفحات وب و VPN پشتیبانی می‌کنند.

۹. SOOR MUSIC

soor music ios widget

Soor یک پخش‌کننده ممتاز موسیقی برای آیفون است. این برنامه یک رابط کاربری تماما حسی و مبتنی بر ژست دارد و از Musixmatch نیز پشتیبانی می‌کند. ویجت Soor به شما اجازه می‌دهد فهرستی از آهنگ‌‌های در حال پخش و بعدی را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید به پلی‌لیست‌ها و مجموعه‌های محبوب موسیقی خود از صفحه هوم دسترسی داشته‌باشید.

۱۰. ELYTRA

elytra ios widget

اگر شما از طرف‌داران فیدهای RSS هستید، از ویجت‌های جدید فیدخوان Elytra استقبال خواهید کرد. این ویجت‌ها مقالات خوانده‌نشده را نمایش می‌دهد.

۱۱. ONEDRIVE

onedrive ios widget

پشتیبانی از گالری وان‌درایو در آیفون، درخواست بسیاری از کاربران از مایکروسافت بوده ‌است. مایکروسافت درنهایت به خواسته کاربران گوش فراداده و چند ویجت تصاویر اضافه کرده ‌است. احتمالا در آینده شاهد ویجت‌های بیشتری از وان‌درایو خواهیم بود. درحال‌حاضر ویجت‌های وان‌درایو به برنامه TestFlight محدود هستند.

۱۲. LUMY

lumy ios widget

Lumy یک برنامه زیبا است که به شما کمک می‌کند با درنظرگرفتن ساعت طلایی (ساعت جادویی) تصاویر زیبایی شکار کنید. ساعت طلایی به بازه‌ای از روز، حوالی طلوع یا غروب خورشید گفته می‌شود که نور آن برای ثبت تصاویر گرم و عالی است.

ویجت Golden Hour برنامه Lumy به شما موقعیت فعلی خورشید و سایر اطلاعات مربوط به ساعت طلایی را نمایش می‌دهد.

۱۳. HABITMINDER

habbitminder ios widget

HabitMinder یکی از بهترین نرم‌افزارهای ایجاد و تقویت عادات در iOS است. در به‌روزرسانی جدید این اپ، پنج ویجت افزوده شده که به کمک آن‌ها می‌توانید نظارت بهتری روی زمان، روتین و عادات خود داشته ‌باشید.

۱۴. TODOIST

todoist ios widget

برنامه مطمئن و چندسکویی Todoist انتخاب اول بسیاری از کاربران در میان برنامه‌های مدیریت وظایف است. این برنامه در به‌روزرسانی iOS ۱۴ چند ویجت برای افزایش رضایت خاطر کاربران افزوده است. سه ویجت Tasks برای مشاهده و دنبال ‌کردن وظایف و کارهای روزانه و یک ویجت Productivity برای نمایش پیشرفت روزانه و هفتگی شما فراهم آمده ‌است.

۱۵. DARK NOISE

dark noise ios widget

Dark Noise یک برنامه ساده و قدرت‌مند برای پخش صدای آرامش‌بخش برای کمک به خواب، تمرکز و آرامش است. شما با این برنامه می‌توانید ترکیب دلخواهی از تعداد بسیاری صدا ایجاد کنید. با ویجت این اپ می‌توانید میانبری از افکت‌های صوتی مانند برفک، رعد و برق، موتور سفینه فضایی و … در صفحه هوم خود داشته باشید.

۱۶. UNWIND

unwind ios widget

Unwind یک همراه برای حفظ ذهن آگاهی طراوت‌ و لذت‌بخش است که به شما کمک می‌کند در طول روز آرام بمانید. ویجت‌های Unwind به شما اجازه می‌دهند نگاهی اجمالی به روند روزانه خود داشته باشید. این ویجت‌ها در ابعاد گوناگون قابل تنظیم و استفاده است. 

۱۷. WIDGETSMITH

widgetsmith ios widget

Widgetsmith امکان شخصی‌سازی حرفه‌ای صفحه هوم آیفونتان را فراهم می‌آورد. به کمک این برنامه می‌توانید ویجت‌هایی با قابلیت شخصی‌سازی بالا و با کاربردهای گوناگون، از تاریخ گرفته تا وضعیت هوا، ایجاد کنید. هرکدام از این ویجت‌های می‌توانند دقیقا طبق عملکرد و ظاهر مد نظر شما شخصی‌سازی و تنظیم شوند.

این مجموعه ویجت‌ها می‌توانند طبق برنامه زمانی روی صفحه هوم به نمایش درآیند و از قوانینی که تعیین می‌کنید تبعیت کنند. برای مثال یک ویجت خاص در اول صبح آب‌وهوا را به شما نشان بدهد، سپس ویجت تقویم برنامه کاری روزانه شما را در طول روز به شما یادآوری کند و در نهایت یک نوار فعالیت، با نمایش میزان کارکرد روزانه، روزتان را به پایان برساند.

۱۸. AVIARY

aviary ios widget

Aviary یک کلاینت زیبای توییتر است که از معیارهای طراحی iOS تبعیت می‌کند. با ویجت‌های Aviary می‌توانید فید توییتر خود را در صفحه هوم دنبال کنید. انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک، سایر برنامه‌های سوم‌شخص توییتر مانند TweetBot و Twitterrific نیز روند مشابهی را دنبال و از ویجت‌های خود رونمایی کنند.

۱۹. SPEND STACK

spend stack ios widget

Spend Stack یک برنامه تنظیم دخل و خرج ساده و کاربردی است که با آن می‌توانید مدیریت بودجه، لیست خرید و مدیریت خرج را یک‌جا داشته باشید. با کمک ویجت این برنامه می‌توانید نگاهی به اشتراک‌های ماهیانه، بودجه باقی‌مانده و همه خرج‌ها از صفحه هوم داشته ‌باشید.

۲۰. WIKIPEDIA

wikipedia ios widget

ویجت‌های ویکی‌پدیا در iOS ۱۴ علاقه شما به خواندن مطالب مهم را دوچندان می‌کند. شما می‌توانید با این ویجت‌ها به داده‌های زنده از مطالب مهم روز دسترسی داشته‌ باشید. ویجت تصویر روز یک گزینه با طراحی تمیز است که یک تصویر خیره‌کننده گزین‌شده از سوی جامعه ویکی‌پدیا به صفحه‌ هومتان اضافه می‌کند.

افزودن ویجت‌ها به صفحه هوم آیفون

iphone with widgets

با کمک ویجت‌ها می‌توانید نگاهی اجمالی و سریع به داده‌های مهم و مرتبط بدون نیاز به بازکردن برنامه‌ها بیندازید. همچنین می‌توانید صفحه هوم خود را شکیل‌تر و پویاتر کنید.

در این مقاله سعی شد از همه دسته‌های مهم، برنامه‌ای معرفی شود. باتوجه‌به اینکه زمان زیادی از عرضه iOS ۱۴ نمی‌گذرد، انتظار می‌رود به‌زودی خیل ویجت‌های زیبا و کاربردی به اپ‌استور سرازیر شود.

شما از چه ویجت‌هایی استفاده می‌کنید؟ آیا ویجتی را می‌شناسید که جای خالی‌اش در لیست بالا حس شود؟ دیدگاه‌ها و تجربیات خود را با ما و سایر کاربران تک تایمز به اشتراک بگذارید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر