درماندگی اپل از تولید 80 میلیون گوشی آیفون 12 5G برای سال 2020

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – طبق گزارش Nikkei Asia، کمپانی اپل به دلایل مختلف خصوصا شیوع ویروس کرونا و عقب ماندگی از برنامه های خود، نمی تواند به هدف تعیین شده برای سال 2020 در تولید گوشی های آیفون 12 5G دست پیدا کند. 

گفته می شود که شرکت اپل در حال افزایش تولیدات خود، جهت عرضه سری جدید آیفون 12 است. با این حال، خبر آمده که این کمپانی کوپرتینویی ممکن است به دلایل مختلف، به هدف تعیین شده برای سال 2020 دست پیدا نکند.

گزارشی به قلم نیکی ایشیا بیان می کند که شرکای مونتاژ اپل، یعنی فاکسکان و پگاترون برای برآورد تقاضاها، در حال کار با ظرفیت کامل هستند. این شرکت ها به طور بی وقفه در طول فستیوال اواسط پاییز و تعطیلات هفته طلایی که یک روز بعد از روز ملی چین است (ا اکتبر) به فعالیت خود ادامه می دهند.

طبق این گزارش، تولید آیفون 12 5G که از اواسط ماه سپتامبر آغاز شد، از اوایل ماه سپتامبر به طور قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد. ناگفته نماند که به سبب شیوع کرونا، بسیاری از صنایع از برنامه های خود عقب مانده اند و صنعت گوشی های هوشمند نیز این قاعده مستثنی نیست. اگر گزارش های منتشر شده اخیر صحت داشته باشند، اپل ممکن است از هدف تعیین شده برای سال 2020 باز بماند. بر همین اساس، رقم تولید گوشی های آیفون 12 در سال 2020 به تعداد 73 تا 74 میلیون دستگاه خاتمه می یابد. حال آنکه هدف اپل، برای 80 میلیون واحد رقم خورده است.

یکی از مهم ترین دلایل این بازماندگی، تاخیرهای آشکار در تولید و سایر پیشرفت ها به سبب شیوع ویروس کرونا است. البته در صورت فروش امیدوار کننده، اپل قصد دارد تا این تاخیر را در اوایل سال 2021 جبران کند. لازم به ذکر است که تولید تمام آیفون های 5G در چین صورت می گیرد، حال آنکه رقیبی مانند گوگل در تلاش است تا سری گوشی های پیکسل 5 را در خارج از این کشور تولید کند.

به هر حال، کمپانی اپل می تواند برای سال آینده، مونتاژ آیفون های 5G را به کشورهای دیگری مثل هندوستان انتقال دهد. از طرف دیگر، هر دو شرکت فاکسکان و پگاترون از اظهارنظر در خصوص مشتری خود و فعالیت های فعلی خودداری کرده اند. با این حال فاکسکان گفته است که تمام کارهای اضافی به طور داوطلبانه انجام شده و با قوانین و سیاست های مربوطه در چین مطابقت دارند. در گزارش نیکی ایشیا، به تاثیرات فروش آیفون با توجه به تنش های مداوم سیاسی بین آمریکا و آسیا اشاره شده است.  

طبق این گزارش، در صورت تداوم فشار آمریکا روی اپل جهت حذف اپلیکیشن های WeChat یا TikTok از فروشگاه اپل استور، فروش گوشی های آیفون 12 5G در چین احتمالا با استقبال چندانی مواجه نخواهد شد. به علاوه، دولت چین نیز یک لیست از موجودیت های غیر قابل اعتماد را منتشر کرده و ظاهرا سیستم های اپل، کواکام و سیسکو جزوی از این لیست هستند. با این حال لوک لین، تحلیلگر DigiTimes پیش بینی کرده که فروش اپل در سال 2021 از 200 میلیون واحد فراتر می رود و جایگاه دوم در بازار جهانی را تصاحب می کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر