آئودی Q8 هیبریدی؛ شاسی بلند جدید و پرقدرت آلمانی

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – آئودی q8 rs پیش از این در معرض فروش قرار گرفته و به عنوان یک شاسی بلند کاربردی پرقدرت ایفای نقش می‌کند. این خودرو به دلیل برخورداری از ۵۹۱ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور از لحاظ توان فنی بی‌رقیب به نظر می‌رسد اما اخیرا یک نسخه هیبریدی جدید از آئودی Q8 معرفی شده که از لحاظ توانایی فنی به قوی‌ترین نسخه از این شاسی بلند لوکس آلمانی نسبتا نزدیک شده است.

آئودی Q8 TFSI E Quattro یک شاسی بلند کوپه پلاگین هیبرید است که گستره تیپ‌های کیو ۸ را به نحوی مطلوب تکمیل می‌کند. این خودرو در دو تیپ 55 و 60 ای-کواترو تولید خواهد شد. هر دو مدل از یک پیشرانه توربوشارژ 3.0 لیتری v6 با قدرت ۳۴۰ اسب بخار و ۴۵۰ نیوتن متر استفاده می‌کنند که به صورت دائمی توسط یک موتور الکتریکی سنکرونیز و یک باتری لیتیوم یون ۱۷.۸ کیلووات ساعت ساپورت می‌شود. باتری این خودرو نسبت به گذشته حدود نیم کیلو وات ساعت ظرفیت بیشتری دارد و وزن آن معادل ۴۰ کیلوگرم سبک‌تر شده است.

آئودی q8

مدل Q8 60 TFSI E Quattro به عنوان نسخه پرقدرت‌تر کیو8 پلاگین هیبرید از توان ترکیبی ۴۶۲ اسب بخار و ۷۰۰ نیوتن متر برخوردار شده و به لطف این مزیت قادر است فرایند شتاب صفر تا صد را طی ۵.۴ ثانیه به انجام برساند. مدل آئودی Q8 55 ای-کواترو نیز ۳۸۱ اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور را تولید خواهد کرد. شتاب صفر تا صد این نسخه حدود چهار دهم ثانیه کندتر از مدل Q8 60 اعلام شده است. آئودی Q8 60 TFSI E Quattro می‌تواند با یک شارژ باتری حداکثر تا ۴۵ کیلومتر مسافت را بپیماید.

آئودی q8

تا این لحظه آئودی q8 پلاگین هیبرید تنها در بازار اروپا عرضه شده و قیمت پایه آن برابر با 75 هزار و 351 یورو یا 88 هزار و 464 دلار اعلام شده است. آئودی Q8 60 TFSI E Quattro به عنوان نسخه پرقدرت‌تر به همراه کیت بدنه S Line به علاوه چراغ‌های ال ای دی، سیستم تعلیق اسپرت تطبیق پذیر و رینگ‌های 21 اینچی عرضه خواهد شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر