دوربین پاناسونیک لومیکس DC-BGH1 معرفی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

پاناسونیک دوربین میکرو چهارسوم (Micro Four Thirds) جدیدی با محوریت فیلم‌برداری معرفی کرد که با نام Panasonic Lumix DC-BGH1 شناخته می‌شود. دوربین جدید سری لومیکس که همچون جعبه به‌نظر می‌رسد، از حسگر ۱۰٫۲ مگاپیکسلی Live MOS استفاده می‌کند و بین مشخصات فنی آن با مشخصات فنی دوربین GH5S شباهت‌هایی محسوس وجود دارد.

بررسی دقیق‌تر نشان می‌دهد Lumix DC-BGH1 اساسا نسخه‌ی تغییریافته‌ی GH5S است که نمایشگر و دکمه‌های کنترلی را ندارد. بااین‌همه، دوربین جعبه‌مانند جدید سری لومیکس مجهز به قابلیت‌های جالبی است که کاربردهای متنوعی به‌همراه دارند.

نمای جلو حسگر دوربین پاناسونیک لومیکس DC-BGH1

بدنه‌ی دوربین Lumix DC-BGH1 از آلومینیوم و آلیاژ منیزیم ساخته شده و ابعادی نسبتا کوچک دارد. پاناسونیک می‌گوید ابعاد بدنه‌ی دوربین ۹۳ در ۷۸ میلی‌متر است. در دوربین جدید پاناسونیک، از منظره‌یاب یا نمایشگر خبری نیست؛ بااین‌حال Lumix DC-BGH1 از ۱۱ سوکت ۲۰-“۱/۴ برای اتصال به وسایل جانبی نظیر تری‌پاد بهره می‌برد.

دوربین Lumix DC-BGH1 به فن اختصاصی و سیستم داخلی به‌منظور پراکنده‌سازی گرما مجهز است؛ به‌همین‌دلیل، می‌تواند به‌صورت نامحدود تا زمانی‌که باتری اجازه دهد، ویدئو ضبط کند. به‌علاوه در بخش بالایی محصول، مانت خاصی دیده می‌شود که می‌توان ازطریق آنLumix DC-BGH1 را به میکروفون یا آداپتور DMW-XLR1 XLR متصل کرد. دکمه‌های کنترلی دوربین دکمه‌ی چرخانی با کنترلر چهارطرفه در بخش بالایی و چند دکمه‌ی معمولی برای انجام کارهای مختلف و سه دکمه‌ی سفارشی را شامل می‌شود.

دوربین BGH1 درمقایسه‌با دوربین‌های معمولی میکرو چهارسوم درگاه‌های بسیار متفاوتی دارد. برای مثال، این دوربین از درگاه اترنت برخوردار است که می‌تواند از استاندارد +Power over Ethernet برای شارژکردن محصول استفاده کند. این استاندارد امکان انتقال سیگنال‌های ویدئویی و کنترل کردن دوربین را نیز ارائه می‌دهد. 

پنل پشتی دوربین پاناسونیک لومیکس DC-BGH1

دوربین BGH1 را می‌توان با اترنت ازطریق اپلیکیشن Lumix Tether کامل کنترل کرد. به‌علاوه اپلیکیشن Lumix Tether for Multicam پاناسونیک به رایانه‌ امکان می‌دهد حداکثر ۱۲ دوربین BGH1 را هم‌زمان کنترل کند، آن‌هم ازطریق Power over Ethernet؛ البته درصورتی‌که شبکه بتواند از Power over Ethernet پشتیبانی کند. پاناسونیک می‌گوید در آینده به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدیدی منتشر می‌کند که امکان استریم IP را ازطریق اترنت فراهم می‌سازد.

در بخش پشتی دوربین، از سه کانکتور BNC استفاده شده است: 3G SDI خروجی و تایم‌کد (TimeCode) ورودی و خروجی و جن‌لاک (GenLock) ورودی برای همگام‌سازی دوربین‌ها در سیستم‌های متشکل از چند دوربین. در این دوربین، از یک درگاه خروجی HDMI تمام‌اندازه به‌همراه درگاه USB-C استفاده شده است. درگاه‌های USB-C و SDI و HDMI می‌توانند هم‌زمان خروجی ویدئو ارائه دهند. دوربین لومیکس DC-BGH1 از جک ۳٫۵ میلی‌متری میکروفون و هدفون نیز بهره می‌برد. 

نیم رخ دوربین پاناسونیک لومیکس DC-BGH1

عملکرد دوربین جعبه‌مانند پاناسونیک درزمینه‌ی فیلم‌برداری بسیار رضایت‌بخش است و می‌تواند ویدئوهای DCI 4K/60p را به‌صورت ۱۰ بیت ۴:۲:۰ یا ویدئوهای DCI 4K/30p را به‌‌صورت ۱۰ بیت ۴:۲:۲ با فشرده‌سازی All-I ضبط کند. منحنی گامای به‌روز‌شده‌ی V-Log L گستره‌ی داینامیکی را بهبود می‌بخشد و به ۱۳ استاپ می‌رساند. دوربین پاناسونیک حالت HLG دارد و از قابلیت نرخ فریم متغیر (VFR) پشتیبانی می‌کند تا در وضوح FHD حداکثر ۲۴۰ فریم‌برثانیه را ثبت کند.

دوربین Panasonic Lumix DC-BGH1 می‌تواند محتوای DCD 4K/60p را به‌صورت ۱۰ بیت ۴:۲:۲ رنگی ازطریق HDMI ارائه دهد. دوربین جدید پاناسونیک همچون دوربین DC-S5 که مدتی پیش عرضه شد، از فناوری یادگیری عمیق برای بهبود سیستم فوکوس خودکار DFD بهره می‌گیرد. به‌لطف یادگیری عمیق، سیستم فوکوس خودکار می‌تواند سر، صورت، چشم و بدن را تشخیص دهد.

دوربین پاناسونیک لومیکس DC-BGH1 با لنز و نمایشگر روی میز چوبی

دوربین Panasonic Lumix DC-BGH1 از درگاه دوگانه‌ی کارت حافظه‌ی UHS-II SD بهره‌مند است و از باتری‌های حرفه‌ای دوربین‌های فیلم‌برداری پرچم‌دار پاناسونیک با ظرفیت حداکثر ۱۱،۸۰۰ میلی‌آمپرساعت استفاده می‌کند. دوربین Panasonic BGH1 دسامبر ۲۰۲۰ (آذر و دی ۱۳۹۹) با قیمت ۲،۰۰۰ دلار به بازار عرضه می‌شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر