هامر برقی رونمایی شد؛ پهلوانان نمی‌میرند…

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – سال‌ها پیش شرکت جنرال موتورز تولید آفرودرهای محبوب برند هامر را به دلیل مصرف سوخت بسیار بالای آنها کنار گذاشته بود. خط تولید هامر شامل چند شاسی بلند و وانت پیکاپ بود که در دهه ۹۰ و ۲۰۰۰ میلادی به فروش می‌رسیدند. این خودروها در ارتش‌های بسیاری از کشورهای جهان نیز به خدمت گرفته شدند که در حال حاضر هم محصولات هامر همچنان در حال خدمت به نهادهای مختلف در سراسر جهان هستند.

 

اما با این حال برند هامر در سال ۲۰۱۰ به پایان کار خود رسید و همه فکر می‌کردند که دیگر اثری از آن مشاهده نخواهد شد. با این حال جنرال موتورز یک سورپرایز واقعی را روز گذشته رو کرد؛ چرا که نمونه برقی هامر را به معرض نمایش قرار داد تا آن را به عنوان مدل ۲۰۲۲ طی ماه‌های آینده روانه بازار کند.

طراحی ظاهری هامر برقی مدل ۲۰۲۲ از همان اصول طراحی خودروهای هامر H1 و H2 پیروی می‌کند با این تفاوت که نمایی مدرن با خطوط نرم‌تر در آن استفاده شده اما همچنان اصالت خود را حفظ کرده و به راحتی می‌توان تشخیص داد که این خودرو از نوادگان هامرهای قدیمی است.
هامر الکتریکیدرون کابین هامر EV نیز شاهد طراحی مدرن و متناسب با یک خودرو آفرود هستیم که بسیاری از المان‌های چهار گوشه آن به سبکی ساده اما کاملا جدید و آینده نگرانه کنار یکدیگر آرام گرفته‎‌اند؛ به ویژه سیستم اطلاعات سرگرمی با نمایشگر 13.4 اینچی در وسط و صفحه کیلومتر شمار دیجیتال 12.3 اینچی، وجهه‌ای بسیار نوین برای این خودرو رقم زده‌اند. 
هامر برقی در بخش قوای محرکه نیز بسیار هیجان انگیز ظاهر شده است؛ سه موتور الکتریکی این خودرو می‌توانند قوایی در حدود 1000 اسب بخار و گشتاور بسیار حیرت انگیز 15هزار و 592 نیوتن متر را به چرخ‌ها منتقل کنند. البته این رقم گشتاور چندان باورکردنی به نظر نمی‌رسد و طبق گزارش وبسایت CarandDriver رقم واقعی آن چیزی در حدود 1085 نیوتن متر خواهد بود. شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت این خودرو نیز در بهترین حالت معادل سه ثانیه اعلام شده است؛ رقمی که تا پیش از ظهور خودروهای برقی، تنها اتومبیل‌های احتراق داخلی سوپر اسپرت و بسیار گرانقیمت می‌توانستند به آن دست پیدا کنند.
هامر برقی شرکت جنرال موتورز در حال حاضر برد حرکتی این خودرو را اعلام نکرده اما به نظر می‌رسد هامر برقی چیزی در حدود 560 کیلومتر مسافت را با یک مرتبه شارژ بپیماید. هامر الکتریکی در پاییز 2021 روانه بازار خواهد شد و نسخه اولیه آن تحت عنوان ادیشن وان از بهای 112,595 دلار برخوردار خواهد بود. طی سال‌های بعد نیز شاهد حضور مدل‌های دیگری از این خودرو در بازار با بهای کمتر خواهیم بود که حداقل قیمت آنها چیزی در حدود 80 هزار دلار برآورد می‌شود.

 

 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر