حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

راکت ۹۰۰ اسب بخاری!! مرسدس AMG GT63 S تیون شده توسط براباس

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – همزمان که ما بی‌صبرانه در انتظار رونمایی از محصول جدید مرسدس AMG به نام GT73 هیبرید هستیم تا شاهد عملکرد پیشرانه ۸۰۰ اسب بخاری آن باشیم، براباس تیونر معروف آلمانی، محصولی هیجان انگیزتر را عرضه کرده است؛ راکت 900 برخلاف نسخه قبلی از پیشرانه V12 برخوردار نیست اما توان خروجی بالایی را ارائه می‌دهد.

این خودرو پرتوان در اصل یک مرسدس بنز ای ام جی GT63 S بوده که از لحاظ فنی و ظاهری دستخوش تحول شده است. مهمترین تغییر صورت گرفته در این اتومبیل، تقویت و اصلاح حجم پیشرانه V8 تویین توربو از 4.0 به 4.5 لیتر است.

براباس همچنین یک جفت توربوشارژر ویژه به همراه یک کمپرسور بزرگتر با فشار بوست ماکزیمم بیشتر را در این خودرو به خدمت گرفته است. بدین ترتیب سیستم خنک کننده نیز ارتقا یافته و هواکش‌های کربنی در دو طرف ورودی هوای سپر حضور یافته‌اند. در پی این اصلاحات حداکثر قدرت پیشرانه به عدد ۸۸۸ اسب‌بخار و گشتاور ۱۲۵۰ نیوتن متر رسیده اما براباس به جهت جلوگیری از صدمه دیدن بخش فنی خودرو، میزان گشتاور را در رقم ۱۰۵۰ نیوتن متر محدود کرده است.

بدین ترتیب قدرت مرسدس amg gt ۶۳ s حدود ۲۵۸ اسب بخار و ۱۵۰ نیوتن متر ارتقاء پیدا کرده و عملکرد فنی به اضافه چابکی خودرو نیز نسبت به مدل استاندارد بسیار بهبود یافته است. شتاب صفر تا صد براباس راکت ۹۰۰ معادل ۲.۸ ثانیه اعلام شده و این رقم برای شتاب ۰ تا ۲۰۰ برابر با ۹.۷ ثانیه برآورد می‌شود. همچنین راکت 900 می‌تواند ظرف مدت زمان ۲۳.۹ ثانیه از حالت توقف کامل به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. حداکثر سرعت راکت ۹۰۰ به اجبار در عدد ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده تا تایرهای خودرو بر اثر وزن بالای آن دچار آسیب نشوند.

علاوه بر تقویت بخش فنی و استفاده از یک سیستم اگزوز فولادی ضد زنگ، شرکت براباس یک کیت بدنه تهاجمی با نوارهای فیبر کربن را روی بدنه راکت 900 سوار کرده تا این خودرو به میزان 3.1 اینچ طویل‌تر از نسخه استاندارد شود. ارتفاع آن نیز حدود یک اینچ پایین‌تر آمده تا پایداری و هندلینگ آن در سرعت‌های بالا بهبود پیدا کند. بهای پرداختی برای راکت 900 چیزی در حدود 515 هزار دلار اعلام شده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر