حضور مدیر عاملان فیس بوک و توییتر در جلسه دادرسی سنا

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – مدیر عاملان شرکت های فیس بوک و توییتر روز هفدهم نوامبر در جلسه دادرسی سنا حاضر خواهند شد تا به اتهامات وارد شده در خصوص سانسور خبر نیویورک پست پاسخ دهند.

مدیر عاملان شرکت های فیس بوک و توییتر یعنی مارک زاکربرگ و جک دورسی، به صورت داوطلبانه در کمیته قضایی سنای هفدهم نوامبر حاضر خواهند شد. این افراد سرشناس در حوزه تکنولوژی تا بیانات خود را درباره سانسور پلتفرم ها و سرکوب مقالات نیویورک پست اظهار کنند. این اعلامیه زمانی منتشر شد که سناتورهای جمهوری خواه، احضار این مدیران به مجلس را به رای گذاشتند تا آن ها بتوانند به اتهامات وارد شده پاسخ دهند.

اواسط ماه اکتبر گزارشی در نیویورک پست به چاپ رسید که گفته می شد برگرفته از ایمیل های موجود در لپ تاپ پسر جو بایدن است. این نشریه شواهد کافی برای اثبات ادعاهای مطرح شده در مقاله نداشت؛ به همین خاطر رسانه های اجتماعی در صدد برآمدند تا جلوی انتشار این خبر را بگیرند.

فیس بوک در آن زمان اعلام کرد تا زمانی که خبر توسط شرکای کمپانی بررسی نشده، از انتشار هر چه بیشتر این خبر جلوگیری می کند. طبق اظهارات یکی از سخنگویان، این موضوع بخشی از روند استاندارد شرکت برای مقابله با انتشار اطلاعات نادرست و کاهش آن ها است. کمپانی توییتر نیز با استناد به سیاست های موجود در خصوص موارد هک شده، URL خبر را کلا مسدود کرد و امکان به اشتراک گذاری آن را از کاربران گرفت. این اقدامات باعث شد هر دو پلتفرم به جهت گرایی سیاسی متهم شوند. در نتیجه توییتر سیاست خود را بالاجبار تغییر داد و لینک خبر نیویورک پست را از حالت انسداد خارج کرد.

در جلسه دادرسی که روز 27 نوامبر برگزار می شود، اعضای کمیته ضمن بررسی عملکرد این دو شرکت در قبال خبر نیویورک پست، نحوه رویکرد آن ها درباره انتخابات ریاست جمهوری 2020 را نیز به بحث خواهند گذاشت. البته زاکربرگ و دورسی روز 28 اکتبر نیز باید در جلسه دادرسی حفاظت بخش 230 (Section 230) حاضر شوند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر