حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

برابوس راکت 900 با تیونینگ مرسدس AMG GT63 S معرفی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

شرکت آلمانی برابوس، امروزه بزرگ‌ترین عرضه‌کننده خودروهای تیونینگ شده در دنیا است.برابوس با نام کامل BRABUS GmbH در سال ۱۹۷۷ تأسیس شد. مقر اصلی شرکت در بوت‌تروپ آلمان شکل گرفت و از همان ابتدا، بهینه‌سازی فنی و ظاهری محصولات مرسدس بنز به‌عنوان هدف آن تعیین شد. یکی از تفاوت‌های مهم برابوس با AMG، امکان ساخت نمونه‌های ویژه و تولید محدود از خودروهای ویژه برای مشتریان متمول است. امروزه، این تیونر مستقل با گستره‌ی متنوعی از امکانات رفاهی و تزیینی نیازهای خریداران را پاسخ می‌دهد. از رینگ‌های اختصاصی گرفته تا نوع صندلی و سیستم صوتی، می‌توانند به سلیقه‌ی مشتری طراحی شوند و حتی جزئی‌ترین ادوات فنی برای بهبود عملکرد جاده‌ای، ارتقا پیدا کنند.

مرسدس AMG GT چهاردر، حتی در مدل استاندارد هم یکی از سریع‌ترین و هیجان‌انگیزترین خودروهای سدان جهان است. علاقه‌مندان می‌توانند این محصول اختصاصی AMG را با امکانات ویژه GT63 S خریداری کنند تا قدرت ۶۳۰ اسب‌بخار و گشتاور ۹۰۰ نیوتن‌متر داشته باشند. اگر این میزان قدرت و گشتاور نیز، کافی به‌نظر نمی‌رسد، برابوس با جدیدترین نمونه از راکت 900 راه‌گشا خواهد بود.

طی سال‌های اخیر، مدل‌های متنوعی از راکت 900 توسط برابوس تولید شده که شامل انواع محصولات مرسدس بنز کلاس S سدان، Sکوپه و CLS است. جدیدترین نمونه از این سری، نه‌تنها ارتباطی با کلاس S ندارد؛ بلکه فاقد موتور ۱۲ سیلندر خواهد بود. مهندسان برابوس، حجم پیشرانه V8 توئین توربوشارژ GT63 S را از ۴ لیتر به ۴/۵ لیتر افزایش داده‌اند تا قدرت ۸۸۸ اسب‌بخار و گشتاور ۱۲۵۰ نیوتن‌متر فراهم شود.

Brabus Rocket 900 برابوس راکت 900

بسیاری از قطعات فنی راکت 900 جدید، متفاوت از مدل اصلی AMG GT63 S است و حتی توربوشارژرهای بزرگ‌تری دارد. با هدف کنترل گشتاور و فرمان‌پذیری خودرو، سیستم‌ الکترونیکی محدودکننده روی محصول نهایی برابوس نصب شده است تا نهایتا، ۱۰۵۰ نیوتن‌متر دراختیار راننده باشد. همچنین، سیستم خنک‌کننده اضافی با قاب فیبرکربن برای ورودی هوا در طرفین سپر نصب شده است.

برابوس راکت 900 مدل ۲۰۲۱ ، سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ۲/۸ ثانیه و صفر تا ۲۰۰ کیلومتربرساعت ۱۰ ثانیه خواهد بود. با این شرایط، نهایت سرعت محدود شده به ۳۳۰ کیلومتربرساعت است و خودرو ۲۴ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت ۳۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد. راکت 900 برابوس نسبت به مدل استاندارد AMG GT63 S، افزایش قدرت ۲۵۸ اسب‌بخار و بهبود گشتاور ۱۵۰ نیوتن‌متر دارد.

محصول جدید برابوس، علاوه‌بر پیشرنه قدرتمند و تقویت‌شده، کیبت بدنه اختصاصی نیز فراهم می‌کند که ۷۸ میلی‌متر به پهنای خودرو اضافه خواهد کرد. همچنین چرخ‌های سیاه و خاص برابوس با اندازه ۲۱ اینچ در جلو و ۲۲ اینچ در عقب، همراه تایرهای پیرلی P زیرو ارائه می‌شوند که به‌ترتیب، ۲۷۵ و ۳۳۵ میلی‌متر، هستند. سیستم تعلیق نیز متفاوت از مدل استاندارد AMG خواهد بود تا ارتفاع خودرو، ۲/۵ سانتی‌متر کاهش پیدا کند. البته راننده می‌تواند با انتخاب حالت اسپرت یا راحت (Comfort) سختی و نرمی فنربندی را تغییر دهد. برابوس ادعا می‌کند تغییرات اعمال شده بر AMG GT63 S، آزمون‌های متعدد در تونل باد را پشت سر گذاشته آیرودینامیک خودرو را بهبود داده است.

Brabus Rocket 900 برابوس راکت 900

هماهنگ با رنگ خاکستری یا مشکی بدنه و ادوات فیبرکربن تیره، صندلی‌های و داشبورد نیز، چرم سیاه آلکانتارا دارند. خطوط قرمز رنگ در دوخت داشبورد، تودری، صندلی‌ها و حتی فرمان دیده می‌شوند. جزئی‌ترین ادوات کابین، مثل دسته‌دنده و دکمه فشاری قفل درهای جلو و عقب، پدال‌های گاز و ترمز دارای نشان تجاری برابوس و حرف B هستند. بنابر اعلام رسمی شرکت سازنده، ۲۱۵ قطعه با رنگ یا طرح اختصاصی برابوس به کابین AMG GT63S اضافه شده است تا راکت 900 تفاوت بیشتری با نسخه اصلی داشته باشد.

دیگر نکته جالب در طراحی جدیدترین محصول برابوس، استفاده از نورپردازی قرمز در جلوپنجره، زیرداشبورد و تودری‌ها است که حس اسپرت و لوکس خودرو را تقویت می‌کند. این رنگ در چرخ‌ها، جلوپنجره و بال فیبرکربن عقب نیز وجود دارد.

برابوس، فقط ۱۰ دستگاه راکت 900 براساس AMG G63 S تولید خواهد کرد. این خودروها با رنگ دلخواه خریدار و جزئیات مدنظر او، قابل سفارشی‌سازی هستند. هر دستگاه راکت 900 برابوس، ۵۱۵ هزار دلار قیمت دارد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر