تسلا سی هزار دستگاه از محصولات خود را در چین به دلیل مشکل فنی فرا می‌خواند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – شرکت تسلا معادل 29 هزار و 193 دستگاه خودرو مدل اس و مدل ایکس را که در ایالات متحده ساخته شده‌اند، به دلیل وجود مشکل در سیستم تعلیق و به جهت اجتناب از بروز تصادف به سوی نمایندگیها و مراکز خدمات پس از فروش مجاز خود واقع در کشور چین فرا می‌خواند. خودروهایی که بین سپتامبر ۲۰۱۳ تا ژانویه ۲۰۱۸ در کارخانه فرمانت کالیفرنیا ساخته شده‌اند، مشمول این فراخوان هستند.

 

البته به نظر شرکت تسلا این مسئله به دلیل استفاده نادرست راننده‌ها و اعتماد بیش از حد آنها نسبت به کیفیت سیستم تعلیق خودرو رخ داده که باعث خرابی زودهنگام آن می‌شود. طبق گزارشات واصله، پس از اعمال ضربات بزرگ به سیستم تعلیق، اتصالات سیستم تعلیق جلو و عقب احتمالا دچار آسیب خواهند شد که می‌تواند منجر به بروز تصادف گردد. به منظور جلوگیری از بروز هر گونه خطر احتمالی، شرکت تسلا به تعمیرکاران خود اطلاع داده که اتصالات قسمت عقب در سیستم تعلیق جلو و بخش بالایی در سیستم تعلیق عقب را تعویض کنند.

تسلا این چهارمین فراخوان خودروهای تسلا در کشور چین است؛ اولین مورد آن به دلیل بروز ایراد در کیسه‌های هوا ساخت شرکت تاکاتا ژاپن روی داد. همچنین سیستم فرمان پذیری آن خودروها نیز ایراد داشت. از سوی دیگر هنوز به طور دقیق مشخص نیست خودروهای تولید شده در بازه زمانی مشابه که در ایالات متحده یا کشورهای دیگر حضور دارند نیز شامل این فراخوان خواهند شد یا نه. اما گزارشات معتبر نشان می‌دهد که برخی از مالکان تسلا مدل اس و مدل ایکس ۲۰۱۷  بروز ایراد در سیستم تعلیق خودروهای خود را اعلام کرده‌‌اند.

 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر