آموزش تغییر رنگ منوی Start در ویندوز 10

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – در جدیدترین به روز رسانی ویندوز 10 که در اکتبر سال جاری میلادی در اختیار کاربران قرار گرفت، تغییر رنگ منوی Start و نوار وظیفه با صورتی که رنگ آن‌ها روشن‌تر و کم‌رنگ‌تر بشود در اختیار کاربران قرار گرفته است.

در این مطلب قصد داریم تا نحوه تغییر رنگ منوی Start را با استفاده از منوی تنظیمات در سیستم‌عامل ویندوز آموزش دهیم.  برای انجام این کار ابتدا منوی Start را باز کنید و در آن عبارت Setting را تایپ کنید. برای باز کردن پنجره Setting می‌توانید روی آیکون چرخ‌دنده که در منوی Start قرار دارد نیز تک تایمز کنید. همچنین می‌توانید از کلیدهای ترکیبی Windows + i استفاده کنید.

تغییر رنگ منوی Start در ویندوز 10

وقتی پنجره Setting باز شد روی گزینه Personalizitaion تک تایمز کنید.

تغییر رنگ منوی Start در ویندوز 10

در پنجره Personalization روی گزینه Colors در نوار کناری تک تایمز کنید.

تغییر رنگ

در پنجره باز شده که Colors نام دارد، منوی Choose Your Color را پیدا کنید. روی آن تک تایمز کنید و سپس از منوی باز شده گزینه Custom را انتخاب کنید.

منوی Start

وقتی که روی گزینه Custom تک تایمز می‌کنید، دو گزینه دیگر برای شما نمایش داده می‌شود. در قسمت Choose your default windows mode گزینه Dark را انتخاب کنید.

این حالت Dark باید برای اینکه بتوانید رنگ منوی Start را شخصی‌سازی کنید، باید حتماً فعال باشد. اما چون گزینه Custom را انتخاب کرده‌اید به همین دلیل شما می‌توانید گزینه Light را نیز انتخاب کنید. بنابراین با توجه به توضیحات ارائه شده، در قسمت Choose Your Default App Mode گزینه Light یا Dark را انتخاب کنید.

شخصی سازی

بعد از باز شدن پنجره صفحه را به سمت پایین بکشید و سپس گزینه Choose Your Accent Color را انتخاب کنید. در صورتی که می‌خواهید رنگ‌هایی را انتخاب کنید که با تصویر پس زمینه شما هماهنگی داشته باشد، گزینه Automatically pick an accent color from my background را انتخاب کنید. در غیر این صورت روی رنگی که می‌خواهید به عنوان رنگ منوی استارت انتخاب کنید تک تایمز کنید. همچنین می‌توانید رنگ مورد نظر خود را با استفاده از گزینه Custom color بسازید و از آن استفاده کنید.

انتخاب رنگ

بعد از انتخاب رنگ مورد خود می‌توانید در قسمت  Show accent Color on the following surfaces ، گزینه‌های Start, Taskbar, و Action center را انتخاب کنید تا رنگ مورد نظر شما به هر کدام از این موارد اعمال شود.

انتخاب مواردی که رنگشان تغییر کند

بعد از انجام این مراحل، تغییرات روی همه گزینه‌هایی که در قسمت قبلی انتخاب کردید اعمال خواهد شد.

تغییر رنگ

در صورتی که بخواهید این تنظیمات را به حالت قبل برگردانید وارد منوی Setting شده، روی گزینه Personalization تک تایمز کنید و سپس گزینه Colors را انتخاب کنید. در نهایت در منوی Choose Your Color گزینه Light را انتخاب کنید.

 

 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر